پارس ناز پورتال

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم 

در دنیای مجازی شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که برخی از آنها با امکاناتی که در اختیار مردم قرار داده اند توانسته اند محبوب و پرطرفدارتر از بقیه ظاهر شوند. فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، توییتر و غیره، همگی بخش عظیمی از ارتباطات روزانه‌ی ما با جهان پیرامون را پوشش می‌دهند.

 

حال سوال این است که در این حجم انبوه رسانه‌های مختلف کدام‌یک برای اهداف ما مناسب هستند؟ شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک و بزرگی که به دنبال ترویج برندهای خود از طریق اینترنت هستند، منبع بزرگی محسوب می‌شوند.

 

این سیستم‌ها و شبکه‌ها به‌آسانی در دسترس همگان قرار دارند و حتی تعدای از آن‌ها برای جذب مخاطب، از ابزارهای تبلیغاتی مختلفی هم استفاده می‌کنند.

 

شاید شما هم برای تبلیغات کسب و کارتان نیاز به این رسانه‌ها داشته باشید اما قطعا همه‌ی آن‌ها برای اهداف بازاریابی شما مناسب نیستند.

 

در مرحله‌ی اول برای استفاده‌ی بهینه از قدرت شبکه‌های اجتماعی با پرمخاطب‌ترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم و در مرحله‌ی بعد می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه برای تبلیغات حرفه‌ای خود را انتخاب کنیم.در ادامه به معرفی ۲۰ شبکه‌ی ارتباط اجتماعی خواهیم پرداخت که جزو مشهورترین‌ها هستند.

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

۲۰ شبکه‌ی اجتماعی محبوب دنیای مجازی

Facebook(فیسبوک) بزرگ‌ترین شبکه‌ی ارتباط اجتماعی (هم از نظر تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی ثبت شده) در اینترنت است.

 

این شبکه‌ی محبوب اجتماعی در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. این حجم بالای کاربران به طور خودکار منجر به ارتباط با مردم در اقصی نقاط دنیا و آشنایی آن‌ها با کسب و کار شما می‌شود.

 

بنا بر آمارهای رسمی بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.

 

۲– توییتر (Twitter)

ممکن است این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست‌هایتان درتوییتر با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست اما بنا بر آمار این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می‌دهند.

 

در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود را هم پیگیری می‌کنند. توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا است.

 

۳- لینکدین (LinkedIn)

لینکدین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۲ تاسیس و در ۵ می ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد. این وب‌سایت یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در بین شبکه‌های حرفه‌ای بوده و در ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا در دسترس است و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد.

 

اگر به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستید که در صنایع و موقیعت شغلی مشابه شما هستند، این شبکه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. از طریق این رسانه‌ی اجتماعی می‌توانید با اشخاص حرفه‌ای و همکاران خود ارتباط داشته باشید و از اطلاعات حرفه ای مشاغل مختلف و آمارهای روز آگاه شوید.

 

۴-یوتیوب (Youtube)یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی است. در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد.

 

این وبسایت بیش از یک میلیارد بازدید کننده در هر ماه دارد و به عنوان دومین موتور جستجوگر محبوب بعد از گوگل قرار دارد.

 

۵ – گوگل پلاس (Google Plus)

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

پس از توییتر، فیسبوک یا لینکدین، گوگل پلاس را می‌توان در جایگاه محبوبی در بین شبکه‌های اجتماعی قرار داد. قدرت موتورهای جستجوی آن، گوگل‌پلاس را به ابزاری محبوب و پراستفاده برای هر کسب و کارکوچکی تبدیل کرده است. این وبسایت در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و در دسامبر سال ۲۰۱۵ به جمع بزرگ ۴۱۸ میلیون کاربری فعال ملحق شد.

 

۶-پینترست (Pinterest)

پینترست درماه مارس سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی نسبتا تازه وارد شناخته می‌شود. این رسانه‌ی اجتماعی شامل تابلوهای اعلانات دیجیتال است که در آن انواع کسب و کارهای مختلف می توانند مطالب خود را پین کنند (تصویر مورد نظر را از هر سایتی که بازدید می‌کنید انتخاب کرده و به پروفایل خود سنجاق کنید).

 

بنا بر اعلام رسمی پینترست در سپتامبر ۲۰۱۵، این شبکه‌ی اجتماعی ۱۰۰ میلیون کاربر بدست آورده است. یکی ازکاربردهای این شبکه‌ی اجتماعی برای مشاغلی است که بازار هدفشان عمدتا خانم ها هستند چرا که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان این رسانه را زنان تشکیل می‌دهند.

 

۷- Snapchat

Snapchat (اسنپ چت) یک محصول نرم افزاری و در واقع یک اپلیکیشن پیام تصویری است که توسط Reggie Brown(رجی بروان)، Evan Spiegel (اوان اسپیگل) و Bobby Murphy (بابی مورفی) زمانی‌که هر سه دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند، ارایه شد.

 

این اپلیکیشن به‌طور رسمی در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و رشد صعودی بسیار خوبی را درمدت زمان کوتاهی بدست آورد، به‌طوریکه از ماه می سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.جالب است بدانید که بیش از ۱۸ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

 

۸ – Tumblr

وبلاگ Tumblr همانطورکه نسبتا یکی از مشکل‌ترین شبکه‌های ارتباط اجتماعی است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین‌ها هم به شمار می‌رود.

 

توسط این رسانه امکان پست کردن فرمت‌های مختلف، شامل: پست‌های نقل قول، چت، ویدئو و ارسال عکس و همچنین پست صوتی فراهم است. در Tumblrشما هیچ‌گاه برای نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید با محدودیت مواجه نمی‌شوید. این شبکه‌ی ارتباط اجتماعی توسط دیوید کارپ در فوریه ۲۰۰۷ تاسیس شد و کاربران مهمان آن بیش از ۲۰۰ میلیون وبلاگ هستند.

 

۹ – Flickr

Flickr که در زبان عامیانه فلیکر تلفظ می‌شود یک پلت فرم تصویری و شامل فیلم‌های آنلاین است که در ۱۰ فوریه سال ۲۰۰۴ ایجاد شده است و در سال ۲۰۰۵ زیر مجموعه یاهو شد.

 

شهرت این رسانه‌ی اجتماعی عمدتا از طریق کاربرانی است که عکس‌های‌ خود را به اشتراک می‌گذارند. فلیکر بیش از ۱۲ میلیون کاربر دارد و در حال حاضر در بیش از ۶۳ کشور دنیا قلمرو خود را گسترش داده است. به طور میانگین روزانه یک میلیون عکس در این رسانه به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

۱۰ – Reddit

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

Reddit یک وبسایت و در واقع یک شبکه‌ی اجتماعی شامل اخبار و سرگرمی است. افرادی که در این سایت ثبت نام می‌کنند می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را ارسال کنند. کاربران همچنین قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود را بر روی صفحات سایت با رای دادن هستند.

 

ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کرده باشند در صفحات اول و یا اصلی سایت قرار می‌گیرند.

 

این شبکه توسط دو هم اتاقی به نام‌های Alexis Ohanian(الکسیس اوهانیان) و Steve Huffman (استیو هافمن)که از دانشجویان دانشگاه ویریجینیا بودند، تاسیس شد و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران ثبت شده در این وبسایت بیش از ۳۶ میلیون کاربر است و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن هم بیش از ۲۳۱ میلیون نفر است.

 

۱۱-اینستاگرام (Instagram)

مانند پینترست ، اینستاگرام هم یک رسانه‌ی تصویری اجتماعی است. این وبسایت در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن هم فیسبوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند.

 

یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به واسطه‌ی فیلترهای منحصر به فردی است که امکانات ویرایش عکس و ویدیو را ایجاد می‌کنند. تقریبا ۹۵ درصد کاربران این شبکه عضو فیسبوک هم هستند و بدین ترتیب شما می‌توانید با یک تیر دونشان را هدف بگیرید.

 

۱۲ – WhatsApp

WhatsApp (واتساپ) مسنجر پیام فوری برای گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت است. برای استفاده از این اپلیکیشن هم مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، نیاز به اینترنت دارید.

 

از طریق واتساپ می‌توانید عکس و پیام‌های صوتی–تصویری خود را به سایر کاربرانی که این نرم افزار را بر گوشی‌های همراه خود نصب کرده‌اند ارسال کنید.

 

این اپلیکیشن در ۱۹ فوریه سال ۲۰۰۴ به ارزش ۱۹.۳ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شده بود و در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. امروزه بیش از یک میلیارد نفر از این نرم افزار برای ارتباط با دوستان خود، عزیزان و حتی مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

۱۳ – Quora

در تمام طول تاریخ سرمایه‌گذاری بر کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه بوده است که این بار منجر به خلق نرم افزار پیش روی ما یعنی همان Quora در ماه جون سال ۲۰۰۹ شد. این وبسایت توسط دو تن از کارکنان فیسبوک Charlie Cheever (چرلی چیور) و Adam D’Angelo(آدام دی‌آنجلو) تاسیس شد.

 

این دو اعلام کردند که وبسایت بیش از ۸۰ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد خود را دارد که نیمی از این تعداد از ایالات متحده هستند. وبسایت Quora که مبتنی برفرمت پرسش–پاسخ است، موفق به افزایش بودجه سرمایه گذاری خود به مبلغ قابل توجه ۱۴۱ میلیون دلاری شده است و درحالی که به نظر نمی‌رسد هنوز برای ارایه به عموم آماده نیست اما قطعا تماشایی است.

 

۱۴ – Vine

Vineبا داشتن بیش از ۴۰ میلیون کاربر یک اپلیکیشن رسانه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری است که به سرعت هم درحال رشد است. این نرم افزار به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ویدیوهای ۶ ثانیه‌ای را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

 

اگرچه که ظاهرا این زمان برای یک فایل ویدیویی کوتاه است اما مشاغل مختلف با استفاده از این اپلیکیشن به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌اند. قبل از تاسیس رسمی Vine در جون سال ۲۰۱۲، در اکتبر همان سال توسط توییتر خریداری شده بود.

 

۱۵- Periscope

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم

Periscope یک اپلیکیشن موبایل برای ارسال ویدیوهاست که توسط Joe Bernstein (جو برنستین)و Kayvon Beykpour (کیوان بیک‌پور) توسعه داده شد.

 

این دو نفر کمپانی خود را در فوریه ۲۰۱۴ تاسیس کردند و در مارس ۲۰۱۵ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به توییتر فروختند. Periscope دقیقا ۴ ماه بعد از این تاریخ مجددا راه‌اندازی شد. بنابر اعلام رسمی این سازمان، بیش از ۱۰ میلیون حساب کاربری ثبت شده است. جالب است بدانید که در ماه دسامبر همان سال کمپانی اپل این اپلیکیشن را به عنوان اپ برتر سال اعلام کرد.

 

۱۶ – BizSugar

BizSugar یک پلتفرم و رسانه‌ی شبکه‌ی اجتماعی برای صاحبان مشاغل کوچک،کارآفرینان و مدیران است. این وبسایت در سال ۲۰۰۷ توسط ارتباطات DBH ایجاد شد. یکی از ارایه دهندگان برنده جایزه نشریات کسب و کار و بعدها در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی llc خریداری شد.

 

این نرم افزار به کاربران خود این امکان را می‌دهد که ویدیوهای خود، پست‌های وبلاگی و پادکست در میان مطالب دیگر را به اشتراک بگذارند و امکان نظر سنجی با اعضای دیگر هم وجود دارد.

 

۱۷ – StumbleUpon

StumbleUpon یک موتور جستجو است که محتوای ارایه شده‌ی کاربران را جست و جو می‌کند. بیش از ۲۵ میلیون نفر از این نرم افزار برای سرگرمی وکسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

 

علاوه بر آن بیش از ۸۰ هزار ناشر، برندهای مختلف و کمپانی‌های گوناگون از این موتور جستجو برای ارتقا و بهبود کسب و کار خود استفاده کرده‌اند. StumbleUpon از ماه می سال ۲۰۰۷، زمانی که سرمایه گذاران شخصی Garrett Camp (گرت کمپ) و Geof Smith (جف اسمیث) آن را خریداری کردند، متعلق به کمپانی eBay بود. اما در حال حاضر یک برند مستقل است و توسط سرمایه گذارحمایت می‌شود.

 

۱۸ – Delicious

Delicious یک وب سرویس نشانه‌های اجتماعی برای جست و جو، ذخیره سازی و اشتراک‌گذاری بوک مارک‌های وب است. این وبسایت توسطPeter Gadjokov (پیتر گادجوکو)و Joshua Schachter (جشوا اسکچر) در سال ۲۰۰۳ تاسیس و بعدها در سال ۲۰۰۵ توسط یاهو خریداری شد.

 

با پایان سال ۲۰۰۸، بنا بر اعلام رسمی سازمان بیش از ۱۸۰ میلیون آدرس بوک مارک شده و بیش از ۵.۳ میلیون کاربر بدست آورده است. این سرویس در اپریل سال ۲۰۱۱ به AVOS Systems فروخته شد و این کمپانی هم بعدها آن را به مرکز Science Inc واگذار کرد. بنا بر گفته رسانه Delicious این سرویس را در ژانویه همان سال خریده بوده است.

 

۱۹ – Digg

Digg درحدود یک دهه قبل( سال ۲۰۰۴) تاسیس شد. یک جمع آوری کننده‌ی اخبار با سرپرستی صفحه اول است که داستان‌های خاصی را برای مخاطبان خود انتخاب می‌کند.

 

موضاعات این سایت بسیار گسترده است و از مسایل سیاسی روز تا موضوعات رایج اینترنت و هر موضوع دیگری را شامل می‌شود. امکان اشتراگ گذاری محتویات این وبسایت با سایرشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هم وجود دارد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ ادعا داشت که بیش از ۱۱ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد.

 

۲۰ – Viber

وایبر یک اپلیکیشن پیام صوتی سریع (VoIP) برای گوشی‌های موبایل است که توسط رسانه وایبر در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ توسعه و ارایه داده شده است. این اپلیکیشن امکان اشتراک گذاری پیام صوتی و تصویری و عکس‌های کاربران با دوستانشان، آن‌هایی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند را فراهم کرده است.

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در اینترنت را بشناسیم