پارس ناز پورتال

در این شرایط شنا کردن برای شما ضرر دارد

در این شرایط شنا کردن برای شما ضرر دارد

در این شرایط شنا کردن برای شما ضرر دارد 

شنا کردن با دقت به اینکه اکثر در استخرهای عمومی انجام می‌شود، باید به نکات سلامت دقت گردد وگرنه منجر به مریضی خواهد شد. از آن جا که هوا بسیار گرم هست، شاید به سرتان بزند که در یک حوضچه ي آب، استخر شنا، دریاچه و یا دریا آب تنی کنید. اما همه ي ي مناطق برای شنا مناسب نیستند. بعضی از آنها نه تنها به کارتان نمی‌آیند،

 

بلکه میتوانند تهدیدکننده سلامتی تان نیز باشند. بنابراین گذشته از اینکه بار سفرتان را ببندید، به این فهرست از شرایط نامناسب برای آب تنی نگاهی بیاندازید.

 

بی توجهی مسئولان استخر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، استخرهای شنا نیاز به دقت و کنترل چندان دارند. بازرسی بر مواد شیمیایی موجود در آب یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان یک استخر شناست. سطح مواد شیمیایی آب باید هر دو روز یکبار آزمایش شود. اگر بی توجهی مسئولان استخر را دیدید، بهتر هست از فکر شنا در آن محل بیرون بیایید.

 

یک نوجوان بی تجربه و یا یک مسئول معتاد به گوشی نمی‌تواند مراقب خوبی باشد. ممکن هست در اثر بی کفایتی و بی توجهی مسئولان، میکروب هاي خطرناکی مثل نوروویروس در آب استخر پدیدار شده و به جان شناگران بی گناه بیفتد. این ویروس حملات استفراغ و گرفتگی عضلات را به دنبال دارد.

 

آب کدر استخر

اگر آب استخر درخشان و صاف نیست، فکرش را هم نکنید که داخل آن شوید. نه تنها این حالت ناشی از نگه داری ضعیف استخر هست، بلکه میتواند برای شما تهدید کننده باشد. چند سال گذشته یک زن در یک استخر عمومی یکی از شهرهای امریکا درگذشت و بدن او بعد از دو روز پیدا شد. در حالی که اگر آب استخر شفاف و تمیز بود، شناگران و غریق نجات ها متوجه مرگ او شده و حتی می توانستند وی را نجات دهند.

 

وجود جلبک

دریاچه ها می‌توانند خوشگل باشند و به شما خنکی ببخشند، اما طبیعت پناهگاه خطرناکی نیز هست. اغلب جلبک ها در دریاچه ها شکوفا میشوند و بعضی از انها سیانوباکتر سمی ساخت می‌کنند. جلبک ها اغلب لزج و بدبو بوده و خود را به رنگ سبز نشان میدهند، بنابراین بهتر هست گذشته از شنا و غواصی به دقت از حضور و یا عدم حضورشان مطمئن شوید.

 

شاید جمعیت چندان در یک مکان حس امنیت بیشتری به فرد بدهد، اما درمورد استخر اینجور نیست. ورود هر فرد اخیر به استخر برابر با ورود هزاران باکتری و ویروس و سایر میکروب ها به داخل آب استاز آن جا که ممکن هست شما نتوانید کل دریاچه را در دایره دیدتان داشته باشید، یک نفس عمیق میتواند یکی دیگر از راه هاي مراقبت باشد.

 

اگر بویی خاص حس کردید، ممکن هست نشانه ي وجود جلبک غیر قابل دیدن باشد. حتی در این مواقع به حیوانات خانگی هم اجازه غوطه ور شدن در آب را ندهید، اغلب آنها در این شرایط می میرند.

 

شنا کردن کودکان کم سن

مطمئنا بچه ها دوست داشتنی میباشند، اما آموزش بچه هاي کم سن از آنها شناگر خوبی نمی سازد. مقدار کمی از مدفوع بچه ها، می‌تواند محل رشد انگل ژیاردیا لامبلیا باشد. نشت مدفوع از پوشک که به سختی می‌توان جلوی آن را گرفت، میتواند کل آب استخر را آلوده کند.

 

به طور تصادفی بعضی از این میکروب ها بلعیده شد و فرد را دچار اسهال و حالت تهوع می‌کند. پس بهتر هست نوزادان را همراه خود به شنا نبرید و یا از ورود به منطقه بزرگسالان جلوگیري کنید.

 

جریان نامنظم آب

معمولا بقایای زباله ها بر روی ساحل دیده میشوند. بنابراین اگر شما یک خط از جلبک دریایی، فوم و یا زباله هاي دیگر در جهت خلاف جریان دریا را دیدن کردید، نشان دهنده ي یک جریان آب نامنظم هست. حتی برای شناگران قوی هم چنین جریانی خطرناک خواهد بود.

 

 به گزارش پارس ناز از دیگر نشانه هاي ثبت شده از یک جریان آب نامنظم شامل بخش هایي از آب دارای سایه هاي گوناگون از رنگ آبی و یا یک کانال قابل دیدن از آب اندکی متلاطم هست. فقط به یاد داشته باشید که فقدان این علائم به معنی عدم وجود جریان نامنظم آب نیست. پس همه ي وقت باید مراقب باشید و در مناطقی که در دید غریق نجات هست شنا کنید.

 

استخر شلوغ
شاید جمعیت چندان در یک مکان حس امنیت بیشتری به فرد بدهد، اما درمورد استخر اینجور نیست. ورود هر فرد اخیر به استخر برابر با ورود هزاران باکتری و ویروس و سایر میکروب ها به داخل آب هست. همین طور هر چقدر جمعیت یک استخر شنا اکثر شود، تمرکز غریق نجات بر روی افراد کمتر خواهد بود و این به معنی، ایمنی کمتر استخر هست. اگر دیدید استخر پر از جمعیت هست، بهتر هست به جای خنک شدن از طریق شنا، به خوردن یک بستنی فکر کنید.