پارس ناز پورتال

شرح خواص دارویی مفید اکالیپتوس

شرح خواص دارویی مفید اکالیپتوس

شرح خواص دارویی مفید اکالیپتوس 

اکالیپتوس گیاه دارویی است که برای انسان خواص زیادی را به ارمغان می آورد. در صنعت کرم دست و صورت استفاده های بسیاری از اکالیپتوس می شود. رگهای اکالیپتوس و روغنی که آنها تولید می کنند سبب کشتن باکتریها و رفع ناراحتیهای تنفسی افراد مبتلا به خناق، آسم و برونشیت میشود.

 

اگر سابقه مصرف ویکس دارید، آنگاه احتمالاً خنکی و احساس سوزش ناشی از مرهم روی پوست و پاک شدن سینوس ها در اثر رایحه نعناعی و معطر را به یاد خواهید آورد. در واقع این اثرات روغن ( روغن‌های ضروری برای مغز ) اصیل اکالیپتوس استاکالیپتوس به انواع عطر، صابون (درست کرددن صابون دلخواه در خانه ) و برخی از مواد غذایی و نوشیدنیها اضافه میشود.

 

از این گیاه همچنین به عنوان عامل دفع حشرات نیز استفاده و به روغن شمع و افشانه های حشره کش نیز اضافه میشود. اگر به هیره ها (حشرات) و گرد و غبار آلرژی ( ضد آلرزی‌های طبیعی ) دارید، می توانید اضافه کردن چند قطره روغن اصلی اکالیپتوس به مایع شستشوی لباسهایتان را مورد توجه قرار دهید.

 

 به گزارش پارس ناز تحقیقات اخیر مؤید این است که این گیاه دارویی تعداد هیره ها (حشرات)ی گرد و خاک را تا حد زیادی کاهش می دهد و راه تنفس شما را بازتر می کند.

 

اگر در خانة خود شاهد سوسک هستید، اضافه کردن چندین قطره روغن اصیل اکالیپتوس بر لباسهای مندرس و گذاشتن آنها را در کمد لباسهایتان امتحان کنید (دقت کنید لباسهای مزبور را از مواد غذایی یا ظروف دور نگهدارید). به خاطر داشته باشید که روغن اکالیپتوس فوق العاده برای انسان سمی است و در مصرف آن باید دقت کنید.