پارس ناز پورتال

شستن کامل خودرو با کمترین میزان آب مصرفی

شستن کامل خودرو با کمترین میزان آب مصرفی

شستن کامل خودرو با کمترین میزان آب مصرفی 

در کشور شستشوی خودرو معمولا با باز گذاشتن شلنگ آب و مصرف مقدار فراوان آب صورت می گیرد که کار بسیار نادرستی است. در حالی که شستن ماشین در خانه از نظر پرداخت پول به کارواش بهتر است، اما مقدار بیشتری آب مصرف می شود و برای محیط زیست خوب نیست. متوسط مصرف آب برای شستن ماشین مقدار حیرت انگیز 40 تا 140 گالن است.

 

در مکان هایی که دچار خشک سالی هستند یا باید در حفظ آب تلاش کرد، شستن ماشین می تواند بسیار مشکل آفرین باشد. با استفاده از روش های زیر در مصرف آب برای شستشوی ماشین صرفه جویی کنید.

 

شستن ماشین بدون آب

پاک کننده ای را خریداری کنید که برای شستن ماشین به آب نیازی ندارد. بسیاری از شوینده های ماشین تنها به دستمالی خشک برای تمیز کردن خودرو نیاز دارند.

 

حوله میکروفایبر

یک حوله ی میکروفایبر را به محلول تمیزکننده ی ماشین آغشته کنید. این تمیز کننده به هیچ عنوان به آب نیاز ندارد. پارچه ی میکروفایبر ساینده نیست و برعکس برس و اسکاچ آسیبی به رنگ خودرو نمی زند. از صابون یا شوینده های خانگی برای شستشوی ماشین استفاده نکنید. شوینده را روی کل ماشین اسپری نکنید

 

و هر نقطه را جدا تمیز کنید تا از خشک شدن محلول پیش از رسیدن به آن نقطه جلوگیری کنید. از شوینده ای استفاده کنید که خاک را جدا می کند نه اینکه آن را همراه با دستمال به نقاط دیگر بکشد. دستمال را با حرکات دایره ای روی ماشین بکشید و هر نقطه را حدود ۱۰-۳۰ ثانیه تمیز کنید.

 

اگر می خواهید مواد شوینده را از سطح ماشین پاک کنید دستمال میکرو فایبر را در ظرفی از آب خیس کنید. دستمال را روی ماشین بکشید تا پاک کننده و باقی مانده ی کثیفی ها پاک شود. سپس دستمال خشک دیگری را با حرکات دایره وار روی ماشین بکشید تا ماشین براق و تمیز شود.

 

شیلنگ + نازل

برای شستن ماشین با آب، از نازل بر سر شیلنگ استفاده کنید. نازل جریان آب را تنظیم می کند و مصرف آب را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک شلنگ معمولی ۱۰ گالن آب در هر دقیقه هدر می دهد. یعنی برای یک شستشوی ۱۰ دقیقه ای، شما ۱۰۰ گالن آب استفاده کرده اید. نازل شلنگ این مقدار را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

از سوی دیگر ماشین را در مکان سرپوشیده یا زیر سایه بشویید. نور آفتاب باعث تبخیر سریع آب می شود. بدین ترتیب به آب بیشتری برای تمیز کردن ماشین نیاز خواهید داشت.

 

کارواش مدرن

برای مراجعه به کارواش، محلی را انتخاب کنید که با محیط زیست سازگار باشد. کارواشی را بیابید که از روش های مدرن برای کاهش مصرف آب خود استفاده می کند. برخی از کارواش ها مواد شیمیایی مضر خود مانند گرد و غبار، رسوب و مواد شوینده را فیلتر می کنند تا از ورود آنها به سیستم فاضالب سطحی جلوگیری کنند.

 

ماشین خود را کمتر بشویید

 به گزارش پارس ناز اگر به شستن ماشین در هر هفته و یا هر دو هفته عادت دارید، این بار تلاش کنید این مدت را به دو ماه برسانید. این کار بهترین راه در صرفه جویی آب است. در پاسخ به خشکسالی های مداوم، شهروندان لس آنجلس و کالیفرنیا در پیمانی اجتماعی به یکدیگر قول داده اند که هر ۶۰ روز یکبار ماشین خود را بشویند.