پارس ناز پورتال

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

مجموعه : دکوراسیون
استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل «جذاب ترین ایده ها»

 

در اینبخش درمورد استفاده از شمع در دکوراسیون داخلی منزل صحبت می‌کنیم. امروزه شمع ها بیشتر کاربرد تزیینی دارند ودر اکثر منازل شمع هایي با طرح هاي زیبا را مشاهده می‌کنید، البته خیلی ها ترجیح می‌دهند ساعاتی از شب مثلاً هنگام صرف شام با نور شمع منزل خودرا روشن نگه دارند، در ادامه از 0 تا 100 با نحوه تزیین دکوراسیون منزل با شمع آشنا می‌شویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

شمع ها در دکوراسیون منزل 

استفاده از شمع برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه بـه مکان خاصی محدود نمیشود. شمع ها را می‌توان برای اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، جلوی درب ورودی و هرجای دیگری کـه بـه ذهن تان برسد استفاده کرد فقط باید دقت کنیم تا با استفاده از مدلهای تنوعی کـه در بازار وجوددارد شمع مناسب آن قسمت را انتخاب کنیم.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

شایان ذکر اسـت کـه باید از قرار دادن شمع ها نزدیک بـه وسایلی با متریال اشتعال پذیر مثل مبلمان، پرده ها، وسایل چوبی و موارد دیگر پرهیز نمود. هم چنین در صورتی کـه تمایل دارید شمع ها را بر روی زمین و یا انواع کفپوش ها قرار دهید بهتر اسـت برای پیشگیری از آسيب زدن بـه کفپوش ها حتماً از جاشمعی هاي مخصوص استفاده نمایید.

 

شمع در اتاق خواب

استفاده از شمع در دکوراسیون داخلی اتاق خواب علاوه بر ایجاد فضای رمانتیک، باعث ایجاد آرامش و امنیت می شود. روی پاتختی از جا شمعی هایي کـه متناسب با سرویس خواب تان تهیه شده اند استفاده کنید. جا شمعی هاي مناسب، زیبایی استفاده از شمع را چند برابر می کند. جا شعمی ها در انواع چوبی، سفالی، فلزی، شیشه اي و… در بازار موجود اسـت.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

شمع هاي عطری علاوه بر زیبایی کـه دارند باعث خوشبو شدن فضای اتاق می شوند. اگر چیدن شمع ها در اتاق خواب تان موقتی اسـت می توانید برای تزیین بهتر از گلبرگ ها هم استفاده کنید و شمع ها را روی زمین بـه اشکال مختلف و خلاقانه بچینید اما اگر قرار اسـت شمع جز جدایی ناپذیر اتاق خواب تان باشد بایستی از جاشمعی و شمع هایي با دوام بیشتر استفاده کنید.

 

شمع در سرویس بهداشتی و حمام

شمع هاي سفید خصوصا از نوع خوشبو باعث القای حس تمیزی و پاکی بـه بیننده می شود. پس قرار دادن این شمع ها را در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام تان دستکم نگیرید. علاوه بر القای این حس، بوی خوشبو شمع ها می‌تواند بـه خوشبو شدن سرویس بهداشتی هم کمک کند. خصوصا برای زمان هایي کـه مهمان دارید این یک ترفند فوق العاده برای پیش گیری از ایجاد بوی نامطبوع اسـت.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

علاوه بر شمع هاي سفید، انواع رنگی انها کـه در تضاد با سفیدی کاشی و سرامیک ها قرار میگیرند زیبایی خیره کننده اي بـه دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد بخشید. برای تزیین شمع هاي سرویس بهداشتی و حمام می توانید از گلبرگ هاي خشک استفاده کنید. البته ایده گل خشک و یا گلبرگ بـه شمع هاي سفید تا شمع هاي رنگی زیبایی بیشتری خواهد بخشید.

 

تزیین میز غذا با شمع

امروزه استفاده از شمع روی میز غذا خیلی باب شده اسـت. همانگونه کـه در تعداد زیادی از کافه ها و رستوران ها هم از این ایده استفاده می شود. البته درگذشته هم نه فقط در کشور مـا بلکه در سراسر دنیا استفاده از این وسیله روشنایی روی میز غذا مرسوم بوده ، فقط امروزه کاربری اش عوض شده و بعنوان یکی از المان هاي طراحی میز بکار میرود.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

برای قرار دادن شمع روی میز غذا خوری حتماً از ترکیب گیاهان و گل هاي تزیینی استفاده کنید. قرار دادن شمع هاي کوچک در ظرف ها و جام هایي کـه با گل هاي تزیینی پر شده اند ترکیب خیره کننده اي ایجاد خواهد کرد. هم چنین حس آرامش رابه افراد تلقین می کند. ظرف هاي شیشه اي کـه شمع داخل آنها قرار می‌گیرد بدلیل درخشنگی نور روی شیشه، ایده بسیار خوبی اسـت.

 

تزیین اتاق نشیمن با شمع

آنقدر جا شمعی هاي متنوع در بازار وجوددارد کـه می شود بـه اسانی مناسب ترین مدل را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کرد. مثلاً فانوس هاي کوچک فلزی کـه در رنگ هاي مختلف وجوددارد ایده خوبی برای قرار دادن شمع در اتاق نشیمن اسـت. جا شمعی هاي پایه دار و سلطنتی چـه از نوع فلزی و چـه نوع چوبی برای فضاهای کلاسیک مناسب اسـت.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

اگر دکوراسیون داخلی منزل تان مدرن اسـت از شمع هایي کـه در محفظه هاي شیشه اي با اشکال هندسی خاص تعبیه شده اند استفاده کنید. برای خانه هاي سنتی از جا شمعی هاي چوبی، طرح هاي سنتی و حتی شمع هاي ساده و بلند قد قدیمی استفاده کنید. اگر بـه گل و گیاهان علاقه دارید از جا شمعی هایي کـه با گیاهان کوتاه قد تزیین شده استفاده کنید.

 

شمع در آشپزخانه

شیشه هاي مربا کـه خالی می شوند، انها را دور نیندازید، با اندکی از حبوبات مختلف نیمی از شیشه را پر کنید و شمع را در آن فرو کنید. می توانید با پارچه هاي زیبا و متناسب با فضای آشپزخانه گردن شیشه را هم تزیین کنید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

از سبدهای کوچک حصیری هم برای قرار دادن گل ها و شمع ها در کنار یک دیگر می‌توان بهره گرفت. لیوان ها هم کـه متعلق بـه آشپزخانه هستند. از لیوان هاي بلا استفاده تان هم می توانید برای قرار دادن شمع هاي مختلف و تزیین آشپزخانه ایده بگیرید.

 


 

ایده هایی برای استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

ترفند هاي دکوراسیون: عجب معجزه اي اسـت این آتش! آتش تـو را میبرد بـه عمق خیالی وصف ناشدنی! پاییز سلطان فصل هاي عاشقی اسـت! میگویند شب هاي پاییز بلند اسـت چـه خوب می شد شب هاي فصل عاشقی را عاشقانه سپری کنیم! برای لحظات عاشقانه داشتن نیازی نیست حتماً عاشق باشید! نیازی نیست هزینه آنچنانی کنید! کافی اسـت عاشقانه فکر کنید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

بـه سادگی می توانید دربخش ورودی و راهرو خود و یا حتی قسمتی از دکوراسیون منزل خود کـه دیوار عریضی دارید از یک شلف کـه زیر یک تابلوی هنری قرار گرفته استفاده کنید و یه سادگی شمع هاي وارمر کوچک خودرا درون ظرف ها یا فنجون هاي کوچک و نقلی قرار دهید و از جادوی نور شمع نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

فرو رفتگی ها، کنج ها، پرتی ها همگی فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم تزیینی و بـه خصوص شمع ها محسوب می شوند، با تهیه چند شمع کوچک بـه رنگ هاي روشن و ساده می توانید طراحی دکوراسیون خودرا پیش از پیش جذاب کنید و فضای حيرت انگيز اي برای خود ایجاد کنید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

طاقچه و شلف ندارید؟ فرو رفتگی و بیرون آمدگی ندارید؟ دل‌تان جادوی شمع می‌خواهد؟! خودتان دست بکار شوید و یک ردیف شلف و طاقچه ي بامزه در کنار دیوار خود نصب کنید و بـه سادگی شمع هاي دوست داشتنی کوچک خودرا روی آن قرار دهید و لذت ببرید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

حتماً نیازی نیست کـه شـما یک شومینه ي روشن داشته باشید و ازآن لذت ببرید، با کمی متفاوت فکر کردن می توانید از یک شومینه ي خاموش هم نهایت لذت را ببرید، بـه سادگی چندین شمع کپل و بزرگ را در کنار هم جمع کنید و داخل شومینه ي خود قرار دهید. انتخاب رنگ شمع تاثیر مستقیمی با دکوراسیون منزل شـما دارد، چیدانه قبلا شـما رابا ترکیب هاي رنگی بی نظیر آشنا کرده اسـت.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

شمع ها جدا از خاصیت شاعرانه و عاشقانه اي کـه بـه فضا میدهند از دیر باز بنا بـه کاربرد روشنایی استفاده میشدند. شـما امروزه نیز می توانید بـه سادگی در کنار استفاده از جادوی شمع روشنایی خانه هاي خودرا چند برابر کنید. چند شمع بلند و ساده و یک دست آینه و شعمدان همان چیزی اسـت کـه شـما نیازمندش هستید، این ایده برای نوعروسان بسیار رویایی و دم دست خواهد بود.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

مهم نیست شومینه و شلف داشته باشید یا نداشته باشید، مهم این اسـت کـه شمع و معجزه اش را بخواهید! اگر هیچ چیز برای شـما فراهم نبود، می توانید بـه سادگی شمع هاي وارمر کوچک را داخل گلاس هایي سر میز غذا خوری خود قرار دهید. برای رنگ و لعاب بیشتر می توانید از شمع هایي بـه شکل گل استفاده کنید و داخل گیلاس ها رابا آب پر کنید و شمع هاي وارمر را روی آن قرار دهید.

 


 

نکاتی برای استفاده از شمع‌ ها

شمع، بـه خصوص وقتی روشن باشد، حس آرامش و صلح را در فضا تلقین میکند. سعی کنید مکان مناسب و امن برای شمع‌ها درنظر گرفته و آنها را در منزل یا محل کار خود روشن بگذارید. شمع‌ها را قبل از استفاده در یخچال یا فریزر بگذارید زیرا در آنصورت بیشتر عمر میکنند. قرار دادن شمع در گوشه‌هاي تاریک خانه یا آشپزخانه هم بـه روشنایی کمک کرده و هم انعکاس نور آن فضا را زیباتر می کند.

 

شمع‌هاي ستونی بلند را روی شمعدان‌هاي قدیمی قرار دهید تا حس قرون وسطایی تداعی گردد. یک کاسه بزرگ را پر از آب کرده و گل طبیعی بدون شاخه و برگ درون آن بیاندازید و سپس شمع‌هاي شناور را روی سطح آب قرار دهید و کاسه تزئینی را وسط میز خانه بگذارید. اگر شمع‌ها رابه صورت گروهی و چند تایی کنار هم قرار دهید بسیار جلب توجه میکند و هم چنین حس صمیمیت بیشتری را تلقین مي نماید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

سعی کنید اطراف شومینه رابا شمع تزئین نمایید. شمع‌هاي دور شومینه حس گرما را بیشتر منتقل می‌نمایند. هم چنین چیدن شمع بـه صورت متقارن در اطراف شومینه نیز پیشنهاد می شود. دریک سینی یا بشقاب بزرگ شمع‌هاي دلخواه را قرار داده و پای شمع‌ها سنگ ریزه، گل خشک، مروارید و یا هر چیز تزئینی کـه دوست دارید قرار دهید. جابه جایی شمع‌ها نیز در اینصورت راحت‌تر می شود.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

بجای لامپ‌هاي الکتریکی کـه بـه دیوار نصب می شوند بهتر اسـت جا شمعی‌هاي دیواری تعبیه کنید. در سرویس بهداشتی و حمام شمع قرار دهید. بهتر اسـت این شمع‌ها عطری باشند تا فضا را نیز خوشبو نمایند. اتاق خواب خودرا با گذاشتن شمع‌هاي زیاد و روشن کردن آنها جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر کنید. اگر ورودی منزلتان از حیاط شخصی‌تان اسـت میتوانید طول مسیری کـه میهمان‌ها رابه خانه هدایت می کند شمع بچینید.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

اگر در حیاط منزلتان استخر و حوض دارید روی آب شمع‌هاي شناور قرار دهید. میتوانید لب پنجره خانه شمع بگذارید و بـه این طریق میان خانه و بیرون خانه پیوند ایجاد کنید. برای از بین بردن لک شمع ابتدا شمع آب شده را آرام با شیء نوک تیز بردارید و روی آن یک حوله قرار داده و بعد اتوی داغ را روی حوله بگذارید تا لک و چربی را جذب کند.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

شمع‌هاي رنگی را در آفتاب قرار ندهید زیرا رنگشان کمرنگ می شود. برای نرم‌ تر شدن ریل کشوها روی آنها موم شمع بمالید. تیغه‌هاي اره اگر بـه موم شمع آغشته شوند چوب را بهتر می برند. قبل از برف قسمت‌هایي کـه می خواهید برف زودتر آب شود شمع بمالید. مراقب باشید شمع روشن باعث آتش‌سوزی نشود!

 

نکاتی درباره رنگ شمع‌ ها

شمع سفید: حس آرامش و امنیت را در فضا ایجاد می کند. در حمام، دستشویی و حیاط شمع سفید قرار دهید تا حس تمیزی و پاکی نیز تلقین شود.

 

نقره‌اي:

رنگی جسورانه و قدرتمندی اسـت. رنگ نقره‌اي با رنگ ماه پیوند دارد و شمع‌هاي نقره‌اي برای همه ی اتاق‌ها و هم چنین بیرون خانه مناسب اسـت.

 

نارنجی:

اگر دوست دارید محیط خانه را شاد و زنده کنید و میهمانی‌ رنگارنگ و هیجانی داشته باشید، شمع نارنجی در خانه بچینید.

 

آبی:

شمع‌هایي بـه رنگ آبی بسیار ارام بخش هستند و برای اتاق خواب و حمام مناسبند.

 

بنفش:

بنفش «و صورتی» رنگ صلحند. شمع‌هایي با این رنگ مناسب اتاق خواب هستند. هم چنین اگر اهل مدیتیشن هستید در اطراف خود شمع بنفش و صورتی قرار دهید.

 

سبز:

رنگ هارمونی بخشی اسـت و حس آرامش را تلقین می کند. رنگ سبز مناسب هر فضایی اسـت.

 

قرمز:

رنگ شاد و سرزنده‌اي اسـت و شمع‌هاي قرمز برای مراسم مختلف کاربرد دارد. اگر قصد برگزاری جشن تولد و میهمانی‌هاي شادی را دارید از شمع قرمز برای تزئین استفاده کنید. هم چنین این شمع‌ها در اتاق خواب حس شور و هیجان را تلقین میکنند.

 

زرد:

مخصوصا ترکیب آن با رنگ قرمز جو شاد و سرزنده‌اي را در میهمانی‌ها ایجاد می کند. سعی کنید در نشیمن و پذیرایی خود از شمع‌هاي زرد و قرمز استفاده کنید.

 

نکاتی درباره بوی شمع‌ ها

شمع‌هاي عطری بسیار خوشبویی وجود دارند کـه عطر آنها فضای خانه را دگرگون می کنند: شمع‌هایي با عطر رومنس «با رایحه رز، چوب و گل‌هاي باغچه» برای اتاق خواب مناسبند.

استفاده از شمع در دکوراسیون منزل (جذاب ترین ایده ها)

شمع‌هایي با عطر انرژی‌بخش «با رایحه لیمو، پرتقال و …» حس هیجان و شادی را منتقل می کنند و برای اتاق پذیرایی و آّشپزخانه مناسبند. شمع‌ هایي با عطر تازگی «با رایحه نعنا و …» حس فرحبخشی را در اتاق نشیمن ایجاد می‌نمایند. شمع‌هایي با عطر اسطوخودوس حس آرامش را در اتاق نشیمن و حمام و دستشویی برقرار می کنند.