پارس ناز پورتال

روش های شناخت کامل زن زندگی برای مردان

روش های شناخت کامل زن زندگی برای مردان

روش های شناخت کامل زن زندگی برای مردان 

وقتی مردان با زنی وارد رابطه میشوند می‌خواهند بدانند که این زن میتواند زن زندگی حقیقی آنان باشد یا خیر. دیگر گذشت آن زمان که پسران و دختران در سنین پایین و با یک شرایطی کاملا ساده و آسان زندگی مشترک خود را نخست می کردند هرچند که هنوز به گرفتن شرایط ساده برای ازدواج پافشاری میشود اما دیگر مثل قبل صدای عروسی و ساز و دهل از منزل ها بیرون نمی‌آید.

 

درصورتی که ذاتا هر جوانی میل به ازدواج و تشکیل خانواده دارد اما برخی جوانان امروزی معمولاً با به کاربردن عبارتی مثل ‘هنوز زود هست’ یا ‘دختر یا پسر مورد ایده آل را پیدا نکردم’ از مسئله ازدواج دوری می‌کنند چرا که با دقت به شرایط زندگی هاي امروز و خصوصیت هاي جنس مخالف, گاهی خود را قادر به برطرف کردن نیازهای یک زندگی مشترک نمی‌دانند.به گفته انها ‘دختر و پسر مفید چندان هست اما زن و پسر زندگی کن وجود ندارد’.

 

نگاههای این چنینی به ازدواج گاهی جوانان را در انتخابات خود با دشوار روبه رو می‌کند وباعث می‌شود یا قید ازدواج را بزنند یا حتی شکست را تجربه کنند لذا با مشورت و نظرخواهی از متخصصان روانشناسی تصمیم گرفتیم چند نکته و معیار مهم برای تشخیص دختری که واقعا برای زندگی مشترک پیروز, مناسب هست را مطرح کنیم.

 

خودشناسی حرف اول را میزند
علی باجلان متخصص روانشناسی و مشاور خانواده با دقت به این که آیتم هاي متعددی برای شناخت زن زندگی وجود دارد, بیان کرد; قبل شناخت این آیتم ها, فرد ابتدا باید خود را به درستی بشناسد, بدین صورت که ببیند از زندگی, کار, عشق و همسر آینده‌اش چه تعریفی دارد و سپس براساس این تعریف و ملاکهای خود, شخص ایده آلش را شناسایی کند.

 

وی افزود; درواقع اولویت بندی معیارهای یک زن زندگی مناسب, از فردی به فرد دیگر به علت شخصیت هاي متفاوت, فرق دارد.

 

علامت هاي یک زن زندگی باهوش
این مشاور خانواده درمورد مهم‌ترین ملاکها عنوان کرد; دختری که قرار هست به عنوان همسر انتخاب شود باید برای خود, خانواده, ارزش ها و باورهایش احترام قائل باشد و با شناخت اهداف منطقی خود بداند که از زندگی مشترک آینده اش چه انتظارات و توقعاتی دارد.

 

وی با اشاره به این که احترام به نزدیکان مهم‌ترین آیتم مورد پافشاری بعد از خودشناسی هست, بیان کرد; دختری که حضورا یا حتی تلفنی با نزدیکان بخصوص پدر و مادر خود به نحو دلخواه گفتگو نمیکند, دائما با نقد و انتقاد از دیگران گله و شکایت دارد یعنی برای بدون هوش کافی برای خانواده اش که سال های عمرش را با آن ها گذرانده, احترام قائل نیست.

 

به گفته این روان‌شناس, هوش توانایی سازگاری فرد با محیط هست و هرچقدر فرد باهوش تر باشد آسان تر میتواند خود را با شرایط منزل, زندگی و مقررات زندگی وفق دهد.باجلان گفت; داشتن اخلاق مفید دختر در زندگی مشترک یعنی؛ مهربانی, گذشت, فداکاری و رابطه اجتماعی مناسب که نشان از هوش بالای او در زندگی هست.

 

زندگی هایي که با باد جابجا میشوند
باجلان اظهار داشت; داشتن شخصیت مستقل به عنوان سومین ملاک مدنظر یعنی فرد بتواند خود تصمیم گیرد و روی آن مصر باشد.وی افزود; به عنوان مثال وقتی فرد درمورد یک موضوع با مشورت و نظرخواهی از دیگران تصمیم نهایی می‌گیرد نباید دوباره تحت تاثیر حرف نزدیکان مثل دخترخاله, دختر عمو یا هرفرد دیگری آن را تغییر دهد, درحقیقت به طورکاملا عامیانه دهان بین نباشد.

 

این روان شناس دهان بین بودن را معمولاً برای بانوان دانست و به عنوان یک آیتم مهم در انتخاب زن زندگی مطرح کرد; این خصوصیت باعث می‌شود فرد مدام در تصمیم گیری هاي خود دچار شک و تردید باشد و ارزشها و تلاشهای خود را کم یا چندان کند.

 

دختر منتخبتان در منزل کار میکند؟
باجلان چهارمین ملاک را مسئولیت پذیری طرف مقابل دانست و گفت; وقتی قرار هست دو نفر یک زندگی مشترک را شروع کنند باید هرکدام نسبت به وظایف قبلی و اخیر خود مسئولیت پذیر باشند طبیعتا هنگامی که دختری قبل ازدواج در هیچکدام از کارهای منزل, خانواده را همراهی نمیکند

 

یا حتی برای پول توجیبی خود تدبیر اقتصادی ندارد, انتخاب مناسبی برای تشکیل زندگی مشترک نیست چون بی تردید این شیوه را پس از ادواج هم ادامه می‌دهد.وی افزود; مراجعانی داشتم که این رفتار همسر خود را قبل ازدواج به امید آنکه در آینده مجبور به انجام می‌شوند, نادیده گرفتند و حال با دشواری های گوناگون روبه رو شده اند.

 

به گفته این مشاور خانواده, پسر یا دختر وقتی در خانواده مسئولیت پذیری را یادنگرفته باشند بی تردید در هنگام ازدواج هم کارها را پشت گوش می‌اندازند.

 

نه از این طرف بام بیفتید و نه از آن طرف
باجلان هم‌چنین درمورد خصوصیت انعطاف پذیری زوج ها در زندگی مشترک اظهار داشت; هرچند که بیشتر دختران این خصوصیت را به پیروی کامل از همسر « چشم گفتن درهمه امور» تعبیر میکنند اما واقعا این تعبیر درست نیست و اصل آن بدین صورت هست که فرد تنها یک راهکار و تصمیم را درست نداند و بتواند به راه حلهای دیگر فکر کند و درصورت بهتر بودن انها , از تصمیم خود کوتاه آید.

 

وی افزود; وقتی دختر یا پسر می‌بیند که زندگی خانوادگی و زناشویی اش با اقدام عملی که قبلا انجام نمی داده, پابرجا و مستحکم تر می‌شود باید نسبت به انجامش اقدام کند یا حتی در یک زندگی مشترک فرد باید از خیلی سلایق و کارهایی که قبلا انجام می داده دست کشد و کوتاه آید.

روش های شناخت کامل زن زندگی برای مردان

به گفته این مشاور خانواده, چشم گفتن به همسر در همۀ امور نشان از نبود هویت فردی و شخصیت مستقل هست که به هیچکدام از زوج ها پیشنهاد نمیشود, درواقع زوج ها باید با مشورت و انعظاف پذیری, زندگی خود را به نحو احسن پیش برند و زندگی موفقی را تجربه کنند.

 

معیاری مهم برای پسران ایرانی
باجلان با بیان این که اخلاق مدار بودن یکی از آیتم هاي مهم برای جوانان بخصوص پسران و مردان ایرانی هست, تصریح کرد; اخلاق‌مداری یعنی فرد در روابط خود حد و مرز را رعایت کند. اگر کسی که برای ازدواج انتخاب می‌شود به راحتی در غیاب یا حتی حضور همسرش به گفتگو,

 

مزاح و خنده نابجا با جنس مخالف بپردازد, ذهنیت بدی را می سازد.وی ادامه داد; بدبختانه داشتن چند نوع دوست گوناگون «به عنوان مثال جاست فرند» برای فردی که متاهل هست بدبختانه در زندگی هاي امروزی وجود دارد درصورتی که زن یا مرد نباید کاری انجام دهند که ذهنیت طرف مقابل نسبت به وفاداری آنهادرگیر شود.

 

به گفته این روان شناس , یکی از دستمزد مردان این هست که زن در غیاب مرد, امنت دار مال و آبروی همسرش باشد. احتمالاً دختر یا پسر قبل ازدواج روابط گسترده بسیاری داشته باشند اما بعد آن باید حد و حدود زندگی و همسرشان را رعایت کنند.

 

روش قدیمی انتخاب همسر دیگر پاسخ نمی‌دهد
باجلان بعد از طرح معیارهای یک زن زندگی, با اشاره به تحقیقات قبل از ازدواج عنوان کرد; خانواده ها در سال های قبل برای ازدواج از تحقیقات محلی بهره گیری و با سوال از همسایه و آشنایان, دختر مناسب پسر خود را انتخاب می کردند اما امروزه با ترویج آپارتمان نشینی و عدم ارتباطات وسیع, دیگر مردم کمتر نسبت به هم, آشنایی و اطلاعات کافی دارند لذا تحقیقات محلی نمی‌تواند چندان کمک کننده باشد.

 

وی یادآور شد; بنابراین پسر و دختر باید بعد شناسایی کامل خود, تمامی معیارها و خصوصیت هاي مدنظرشان را از یکدیگر سوال کنند و در رفت آمدهای متوالی خانواده ها برای خواستگاری و آشنایی, رفتار را با گفتار طرف مقابل تطبیق دهند. درحقیقت تصمیم گیری بر این زمینه و مقایسه معیارها میتواند داشتن یک زندگی پیروز و خوشبخت را تضمین کند.

 

به اعتقاد باجلان, فرد نباید در شناخت طرف مقابل شتاب کند و اگر قصد ازدواج جدی هست خانواده ها طی چندین جلسه برای آشنایی بیشتر دختر و پسر با هم, رفت وآمد داشته باشند تا با شناخت کامل نتیجه و تصمیم نهایی گرفته شود.بنابراین خودشناسی و سپس در نظر گرفتن مسائلی که یک زندگی مشترک پیروز را تضمین میکند

 

پیش از ازدواج بسیار مهم هست و افراد باید برای آن زمان گذارند. پسران باید بر زمینه آداب و رسوم و فرهنگ خانوادگی خود دختری را در نظر بگیرند و سپس خصوصیت هاي وی را با معیارهایشان تطبیق دهند, معیارهای فوق الذکر از جمله ملاکهای مشترک بین تمام پسران بود که تنها ممکن هست اولویت بندی و شدت و ضعف انها از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد.