پارس ناز پورتال

ویژگی های بارز یک شوهر خوب و نمونه برای زنان

ویژگی های بارز یک شوهر خوب و نمونه برای زنان

ویژگی های بارز یک شوهر خوب و نمونه برای زنان 

آیا تا کنون فکر کرده اید که یک مرد باید چه خصوصیت هایي داشته باشد تا به یک شوهر نمونه مبدل گردد؟ ما در ادامه بشما خواهیم گفت. بودن یک شوهر نمونه برای همسرتان از رموز اصلی است که میتواند زندگی زناشویی شما رابه یک رابطه کاملا عاشقانه و دوستانه مبدل کند. دراین مقاله بشما می‌گوییم خصوصیت هاي یک شوهر نمونه چیست.

 

چطور شوهر نمونه برای همسرمان باشیم؟

* بانو‌ها مقدم‌اند!

برای یکبار هم که شده جهان را از چشم همسرتان مشاهده نمایید‌. شاید تا حالا اصلاً به این موضوع دقت نکرده باشید که ممکن است خدای نکرده علایق و خواسته‌هاي بانو‌تان با علایق شما کاملاً متمایز باشد‌! اما حالا وقتش شده که به قول مشهور‌, چشم‌هایتان را بشویید و جور دیگر مشاهده نمایید‌.

 

* خواباندن بچه‌ها هم لذتی دارد‌, امتحان کن

هفته‌اي یکبار به همسرتان مرخصی بدهید و وظیفه خواباندن بچه‌ها را شما به عهده بگیرید‌, تا حداقل بانو‌تان یک ساعت سر و صدای بچه‌ها را فراموش کرده و با خیال آسان این وقت را برای خواندن کتاب‌, انجام کارهای شخصی عقب‌افتاده و یا حتی برای گشت زدن در اینترنت اختصاص دهد‌. مطمئن باشید با اینکار دعای خیر همسرتان همیشه پشت سر شما خواهد بود‌.

 

* عذرخواهی هم کلمه مفیدی است !

دراین یک مورد با شما همدردی میکنیم‌, چون به همان اندازه که عذرخواهی از طرف مقابل ساده بنظر می آید‌, احتمالاً به همان اندازه هم برایتان سخت‌ترین کار روی زمین خواهد بود‌. اگر تا حالا متوجه شده باشید ازدواج شباهت زیادی به مسابقه دوی ماراتن دارد‌, چرا ؟ از این جهت که هر چه میزان در بگو‌مگوهای خانوادگی زود از کوره در بروید‌, زودتر از پا می‌افتید و ادامه زندگی زناشویی برای شما سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر می شود .

 

اما فقط کافیست یکبار هم که شده با قضیه جور دیگری برخورد کنید‌, رفتار آرام و متانت‌آمیز برترین مسکن برای آرام کردن موقتی تنش‌هاي رفتاری است‌, اما اگر احیاناً شما گناهکار بودید‌, می توانید تنها با به زبان آوردن یک عذرخواهی ساده پرچم صلح رابه همسرتان نشان داده و اجازه ندهید دلخوری پیش آمده بزرگ و بزرگ تر شود‌.

 

* از همسرتان برای این‌که شما را تحمل میکند تشکر کنید

شاید حتی خواندن این‌که چطور مرد نمونه برای همسرمان باشیم هم به مذاقتان خوش نیاید‌, چه رسد به عمل کردن به آن‌. اما منظور ما این نیست که در برابر همسرتان بنشینید ودر حالی‌که فهرستی از اشتباهات خود تهیه کرده اید‌, مورد به مورد را شرح داده و به‌ خاطر آن ها عذرخواهی کنید‌ نه‌! مسلماً برای هر مردی پیش آمده

 

که قول و قرارهایش را فراموش نماید یا با دیدن دوستان خود آن‌چنان زمان و مکان را گم کند که ساعت‌ها همسرش را چشم انتظار نگه دارد‌. اما همین اندازه که به او بگویید زندگی کردن با شما چندان هم کار ساده‌اي نیست و به‌خاطر صبر و تحمل همسرتان از او تشکر کنید‌, کفاف می کند.

 

* کمی ‌و فقط کمی ‌از ریخت و پاش‌هاي خودتان را جمع کنید

باور کنید آسمان به زمین نمی آید اگر استکان چای قند پهلوی آخر شب‌, یا لیوان چایی صبحانه خودرا از کف اتاق و یا از روی میز صبحانه به سینک ظرفشویی انتقال دهید‌. از ما بشما نصیحت‌, تحقیقات نشان داده استکان چای یکی از معضلات زندگی مشترک و عامل تعداد زیادی از جدایی‌ها بوده‌!

 

* برای باهم بودن زمان بگذارید

شما هم ازآن دسته افرادی هستید که با شنیدن اسم زمان نامزدی به یاد شام‌هاي خاطره انگیزی می‌افتید که دریک رستوران دنج خورده‌اید‌؟ چه اشکالی دارد اگر حتی باوجود داشتن دو فرزند برای گذاشتن قرارمدارهای این‌چنینی بازهم زمانی را معین کنید‌؟! میتوانید بچه‌ها را نزد یکی از دوستان خود بگذارید و مانند آن روزها فقط برای باهم بودن شام را بیرون از منزل صرف کنید‌.

 

* آراسته و خوش تیپ باشید

سعی کنید همیشه به آراستگی و مرتب بودن ظاهر خود اهمیت دهید‌. این برای بانو‌ها مضمون مهمی‌ است‌.

 

* شما هم به تمدد اعصاب نیاز دارید

گاهی وقت‌ها شرایطی را ایجاد کنید که برای چند ساعتی کمی‌ از محیط خانواده و مسئولیت‌هاي خود فاصله بگیرید‌. مثلا با دوستانتان به کوه بروید و یا به ورزش‌هاي مورد علاقه‌تان بپردازید تا شادی و نشاط و آرامش باعث تجدید نیروی از دست رفته‌تان شده ‌و وقتی به منزل بر‌می گردید‌, به مردی ایده‌آل برای زندگی مبدل شده باشید‌, اما دراین چالش زياده روي نکنید!

 

* مسئولیت تصمیمات خودرا شخصاً به عهده بگیرید

هیچگاه ودر هیچ شرایطی از پذیرش عواقب تصمیمات خود شانه خالی نکنید‌. اگر شما به هر علتی نمی توانید دعوت پدر و مادر‌تان را برای مهمانی شب جمعه قبول کنید‌, خودتان گوشی تلفن را برداشته و به آن ها اطلاع دهید‌. هیچگاه مسئولیت چنین کاری رابه گردن همسرتان نیندازید.

 

* فراموش نکنید روزی شما هم فرهاد کوه‌کن بودید

یادتان می آید قبل از ازدواج چه میزان به رفتارها و حرکات خود دقت داشتید و چه میزان سعی میکردید با پرستیژ و تاثیر گذار باشید‌؟! اما احتمالاً دیگر مدت‌هاست که خبری ازآن فرهاد کوه‌کن نیست و او هم در بین روزمره‌گی هر روزتان گمشده, اما هنوز هم دیر نشده از همین امروز هر کاری که می توانید برای گرم کردن آتش زندگیتان انجام دهید‌, کاری کنید تا مانند گذشته همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید و از بودن درکنار یک دیگر راضی باشید.