پارس ناز پورتال

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید 

باغ ها در جهان همه ي وقت دارای گردشگران فراوانی بوده اند. نموده بارز باغ ارم در شیراز را می‌توان نام برد که بسیار خوشگل و شگفت انگیز هست. باغ هاي گل در جهان مشهور و مشهور میباشد که بعضی از این باغ ها گل هاي بسیار خوشگل و کمیابی دارند این گل ها فقط در این باغ ها رشد کرده هست این باغ هاي خوشگل در چندین نقطه جهان میباشند

 

 با شنیدن نام باغ و دشت حتما حس خوبی به شما دست میدهد، حسی پر از انرژی مثبت و امید به زندگی. باغ ها با گل هاي فراوان و طبیعت دلنشینشان رنگ و بویی نو به زندگی ما می‌دهند و میتوانیم تنها با گذراندن ساعاتی کوتاه در بین درختان و گلزارها خستگی هاي هرروز را از تن به در و دوباره زندگی را از نو آغاز کنیم.

 

آن هایي که عاشق طبیعت و عطر گل هاي بهاری میباشند حتما با برترین و زیباترین باغ هاي جهان آشنایی دارند اما امروز میخواهیم با هم مروری کنیم بر این باغ ها که حتما با سفر به آنها حیرت زده خواهید شد. شاید نام خیلی از انها حتی به گوشتان هم نخورده باشد به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله حتما همراه ما بمانید.

 

باغ هایي که امروز به معرفی انها میپردازیم همۀ با کمک انسان ها و هنر دست طبیعت به وجود آمده اند و امروزه از برترین تفرجگاه هاي جهان به حساب می‌آیند. حتی اگر عمده هم به طبیعت علاقمند نباشید حتما با سفر و بازدید از این باغ ها به جادوی طبیعت علاقمند خواهید شد.

 

۱۰- باغ سلطنتی ملبورن | استرالیا

باغ سلطنتی ملبورن «Royal Botanic Gardens» در ساحل جنوبی رود یارا قرار گرفته و بسیار به مرکز شهر ملبورن نزدیک هست. بازدید از این باغ برای همۀ ي سنین مناسب می باشد زیرا به بخش هایي گوناگون تقسیم میشود که از مهمترین قسمت هاي آن باغ کودکان، باغ میراث بومی، پیاده رو ها و گلخانه می باشد.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

اضافه بر لذت بردن از زیبایی هاي این باغ میتوانید فعالیت هاي جذاب و سرگرم کننده اي هم در آن انجام دهید، مثل تماشا و گوش سپردن به موسیقی هاي زنده و ورزش یوگا که مخصوص کودکان و نوجوانان همۀ روزه در پارک برپاست. این باغ یکی از مقاصد برتر گردشگری در استرالیا محسوب می‌شود و سالانه حدود 1.5 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

 

آدرس: استرالیا، ملبورن، باغ سلتنطی.

.Address: Birdwood Ave, South Yarra VIC 3141, Australia

 

۹- باغ سالزبورگ | اتریش

باغ سالزبورگ «Mirabell Gardens» به سبک کلاسیک و اروپایی ساخته شده و در اتریش طرفداران بسیار زیادی دارد، با بازدید از این باغ به یاد معماری کاخ مشهور ورسای و بناهای مشهوری از این دست خواهید افتاد. این باغ بعنوان گوشه اي از فرهنگ اروپا نامش در لیست یونسکو به ثبت رسیده هست و در حقیقت از کهن ترین باغ هاي اروپا نیز به حساب می‌آید زیرا آن را در سال 1690 میلادی طراحی و ساخته اند.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

باغ سالزبورگ باغی کاملا فرهنگی هست که هنر معماری و مجسمه سازی به وفور در آن به چشم می‌خورد و بهره گیری از سنگ مرمر در باغ چهره ي آن را بسیار شاخص و جالب کرده هست. در این باغ بی نظیر میتوانید به موسیقی هاي کلاسیک اروپایی نیز گوش فرا دهید.

 

آدرس: اتریش، سالزبورگ، باغ سالزبورگ.

.Address: Mirabellplatz 4, 5020 Salzburg, Austria

 

۸- جی چانگ یوان در جیانگ سو | چین

جی چانگ یوان «Ji Chang Yuan» به راستی از زیباترین و شگفت انگیزترین باغ ها در دنیاست و با اینکه در قرن ۱۶ ساخته شده هنوز هم طراوت و زیبایی خود را حفظ کرده هست. با ورود به این باغ کمی دچار حس توهم خواهید شد زیرا در واقع مساحت کلی جی چانگ یوان عمده نیست اما گیاهان آن را به گونه اي کاشه اند که انگار باغ دارای حجم بالایی از گل و گیاه و فضاست و همین موضوع شما را دچار دوگانگی خواهد کرد.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

در بین این باغ جذاب یک استخر با شکوه هم وجود دارد که زیبایی جی چانگ یوان را به حد اعلا میرساند، گرچه باید بدانید که در قرن ۱۹ این باغ را به طور کلی بازسازی کرده اند. توصیه میکنیم در سفرهایتان به جیانگ سو دیدن این باغ را از دست ندهید.

 

آدرس: چین، جیانگ سو، جی چانگ یوان.

.Address: 53 Huishan Straight St, Beitang, Wuxi Shi, Jiangsu Sheng, China, 214000

 

۷- باغ فین کاشان | ایران

خوشبختانه باغ بی نظیر زیبای فین «Bagh-e Fin» هم در لیست زیباترین باغ هاي جهان جا گرفته هست. این باغ که احتمالا بسیاری از شما نامش را شنیده اید باغی به سبک ایرانی در استان زیبای کاشان هست. باغ فین از جمله قدیمی ترین باغ هاي لیست امروز ماست و ساختش به دوران صفویان باز میگردد.

 

باغ فین همان جایی هست که ناصرالدین شاه، صدر اعظم مشهور خود امیر کبیر را به قتل رساند، واقعه اي که در تاریخ ایران نقش پر رنگی دارد.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

باغ فین در سال ۱۳۱۴ شمسی بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و امروزه از برترین مکان هاي گردشگری در کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود. کارناوال در آینده به این باغ سفر خواهد کرد و جزئی تر از ویژگی هاي این شاهکار ایرانی برایتان خواهد گفت.

 

آدرس: ایران، کاشان ، خیابان امیرکبیر.

.Address: Isfahan Province, Kashan, Amir Kabir St, Iran

 

۶- باغ گیاهشناسی کویر در فینیکس | آریزونا

باغ گیاهشناسی کویری آریزونا «Desert Botanical Gardens» از برترین جاذبه هاي گردشگری در شهر فینیکس می باشد. در این باغ گیاهان بومی آریزونا به دیده ي عموم در آمده و در آن 21،۰۰۰ گیاه را از 4000 گونه کاشته اند. با اینکه باغ هاي گیاهشناسی زیادی در سراسر ایالات متحده وجود دارد اما باز هم این باغ محبوبیت خود را حفظ کرده و هرساله هم میزبان بازدیدکنندگان زیادی هست.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

شما با مراجعه به این باغ در یک نگاه گیاهان بومی کویری، صحرایی و نواحی آریزونا را خواهید دید. از سنگ قرمز هم برای تزئین و زیباسازی باغ گیاهشناسی بهره گیری کرده اند که زیبایی آن را دو عمده نموده هست.

 

آدرس: آریزونا، فینیکس، باغ گیاهشناسی کویری.

Address: Papago Park, 1201 N Galvin Pkwy, Phoenix, AZ 85008

 

۵- باغ کنروکو – ان | ژاپن

باغ کنکروکو ان «Kenroku-en Garden» یکی از سه باغ بزرگ و با شکوه در ژاپن هست که در استان ایشیکاوا قرار دارد. مساحت کلی باغ 11.4 هکتار می باشد و هر گوشه ي آن زیبایی هاي خاص خود را دارد. برای لذت بردن از زیبایی هایش باید چند ساعتی را به گردش اختصاص دهید تا عمق زیبایی هاي باغ را لمس کنید.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

این باغ از دیرباز به اربابان فئودال ژاپن تعلق داشت و نسل به نسل هم میان آنها منتقل شد اما امروزه به این موضوع مشهور نیست بلکه همه ي به این باغ میروند تا تماشاگر میلیون ها شکوفه ي گیلاسی باشند که در آن میروید در سفرهایتان به استان ایشیکاوای ژاپن هرگز بازدید از کنروکو را فراموش نکنید.

 

آدرس: ژاپن، استان ایشیکاوا، باغ کنکروکو ان.

.Address: Japan, 〒۹۲۰-۰۹۳۶ Ishikawa Prefecture, Kanazawa, Kenrokumachi, 1

 

۴- باغ کاخ ورسای | فرانسه

 به گزارش پارس ناز کاخ ورسای قسمتی از آلبوم کاخ هاي سلطنتی کشور فرانسه می باشد که جزو بزرگ ترین کاخ هاي دنیاست و نامش در لیست یونسکو هم به ثبت رسده هست. باغ تاریخی ورسای به راستی از جالب ترین مکان هاي اروپا به شمار می‌آید که آن را به سبک کلاسیک فرانسوی ساخته اند.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

برای هرچه زیباتر شدن باغِ کاخ ورسای تلاش هاي زیادی صورت گرفته هست و در آن از آبنما، چشمه، انواع گل ها و گلدان هاي فاخر و راه هاي پیچ در پیچ و جالب بهره گیری کرده اند تا کاخ ورسای را هرچه زیباتر کنند. به راستی باغ ورسای هم از زیباترین باغ هاي جهان هست.

 

آدرس: اروپا، فرانسه، کاخ ورسای.

.Address: Place d’Armes, 78000 Versailles, France

 

۳- باغ ماجوریل | مراکش

این باغ یک باغ گیاهشناسی عظیم ۱۲ هکتاری هست که با هنر دستان یک هنرمند مراکشی ساخته شده و امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. در طراحی این باغ سعی شده از مدلهای افسانه اي معماری بهره گیری شود و برای اینکار از معماری هاي کهن آفریقایی در تولید باغ بهره گیری کردند

 

که چهره اي رنگارنگ به ماجوریل «Majorelle Garden» بخشیده هست. امروزه باغ ماجوریل پر طرفدارترین جاذبه ي گردشگری مراکش محسوب می‌شود و توریست هاي زیادی به مراکش می‌روند که فقط این باغ را تماشا کنند.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

آدرس: مراکش، ایو سن لوران، باغ ماجوریل.

.Address: Rue Yves Saint Laurent، Marrakesh 40090, Morocco

 

۲- باغ کلود مونه | فرانسه

همانگونه که از نام این باغ مشخص هست متعلق به هنرمند بزرگ اسکار کلود مونت «Oscar-Claude Monet» بوده هست، او بنیانگذار نقاشی هاي امپرسیونیست یا امپرسیونیسم بود. در این سبک، هنرمند دریافت مستقیم خودش را به عکس می‌کشید و بعد از اختراع، این سبک به یکی از روشهای محبوب نقاشی در جهان تبدیل شد.

 

این هنرمند بزرگ و با سلیقه تا سن ۴۳ سالگی در این باغ زندگی می نمود و پس از آن این مکان محلی برای بازدید عموم مردم شد، امروزه علاقمندان از ماه آوریل تا اکتبر «اواسط فروردین تا اواسط مهر» می‌توانند از آن دیدن نمایند.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

آدرس: فرانسه، ژیورنی، باغ کلود مونه.

.Address: 84 Rue Claude Monet, 27620 Giverny, France

 

۱- باغ کریستن | آفریقای جنوبی

باغ «Kirstenbosch» سرشناس ترین باغ گیاهشناسی ملی آفریقای جنوبی می باشد. این باغ در سال 1913 میلادی تاسیس شد و تا به امروز لقب زیباترین باغ جهان را با خود به همراه دارد. با بازدیدی از این باغ بی نظیر میتوانید انواع گیاهان بومی آفریقا را دیدن نمایید.

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

شگفت انگیزترین باغ های جهان را بشناسید

اگر دوست دارید یک باغ تمام عیار با طبیعتی چشم نواز و منحصر به فرد را از نزدیک مشاهده نمایید بدون شک باغ کریستن در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی برترین گزینش برای شما خواهد بود.

 

آدرس: آفریقا جنوبی، کیپ تاون، پارک ملی کوهستانی.

.Address: Table Mountain National Park, Rhodes Dr, Newlands, Cape Town, 7735, South Africa