پارس ناز پورتال

شیر خشک موجب کاهش رشد هوش کودک

شیر خشک موجب کاهش رشد هوش کودک

شیر خشک موجب کاهش رشد هوش کودک 

خوردن شیر مادر برای کودک ضروری است اما برخی کودکان که شیر خشک می خورند برای آن ها عوارض و کاهش رشد ممکن است پیش آید. می خواهیم تفاوت کیفیت رشد اطفالی که باشیر خشک تغذیه می شوند را با اطفالی که با شیر مادر تغذیه می شوند بررسی کنیم و تفاوت های این دو را بررسی کنیم میدانستید

 

خردسالانی که از عفونت های شدید رنج می برند و ضریب هوشی کمتری دارند اغلب از شیر خشک تغذیه کرده اند .نوزادان در معرض عفونت های شدید قرار دارند و ضریب هوشی نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند به مراتب پایین تر است.

 

عباس مومن‌زاده فوق تخصص عفونی اطفال اظهار داشت: شیر خشک به لحاظ کیفیت ‌هیچ‌گاه با شیر مادرقابل مقایسه نیست.وی در ادامه افزود: در حدود 60 درصد از ترکیبات شیر مادر را مواد معدنی تشکیل می‌دهد، اما این مقدار در شیر خشک تنها 40 درصد است و سبب تاخیر در روند هضم آن می‌شود.

 

فرق کودکانی که شیر خشک می خورند با سایر بچه ها در چیست؟
مومن‌زاده در مقایسه چربی شیر مادر با شیرخشک اظهار داشت: چربی موجود در شیر مادر 45 گرم در لیتر است که ازنظر غذایی و حفاظتی ارزش بالایی دارد در صورتی که این مقدار چربی در شیرخشک تنها 35 گرم است.
این فوق‌تخصص عفونی اطفال پیرامون چاقی در کودکانی که از شیرخشک تغذیه می‌کنند،

 

ابراز داشت: نمک موجود در شیرخشک 3 برابر شیر گاو است که سبب بروز ا چاقی ظاهری در کودکانی می‌‍شود که از شیر خشک تغذیه می‌کنند.وی گفت: ترکیب قندی موجود در قند شیر مادر از آلفالاکتوز است که سبب جذب مناسب کلسیم می‌شود، این در حالی‌است که در شیرخشک به دلیل وجود بتالاکتوز جذب کلسیم به خوبی صورت نمی‌گیرد.

 

مومن‌زاده همچنین پیرامون مشکلات ایجاد شده ناشی از مصرف شیر خشک در نوزادان، تصریح کرد: نوزادان در معرض عفونت های شدید و مرگ ناگهانی قرار دارند و ضریب هوشی نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند به مراتب پایین تر است.

 

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال یادآور شد: مادرانی که نوزادان آنها از شیر خشک تغذیه می‌کنند باید توجه داشته باشند که نسبت شیر و آب را رعایت کنند و شیشه شیر را به مدت 3 تا 5 دقیقه در آب بجوشاند تا از بروز تب در نوزادان جلوگیری کنند.