پارس ناز پورتال

صبح ها با انجام این کارها به خود انگیزه دهید

صبح ها با انجام این کارها به خود انگیزه دهید

صبح ها با انجام این کارها به خود انگیزه دهید 

صبح ها با انجام دادن بعضی از کارها می‌تواند انرژی و انگیزه را به خود القا نمود، انگیزه اي که می‌تواند باعث موفقیت ما در کارهای روزمره گردد. وقتی یادتون میره آلارم موبایل رو تنظیم کنید از خواب که بیدار میشید عجول و وحشت زده از جاتون بلند میشید دندون ها رو با عجله مسواک می‌زنید و لباس ها رو می‌پوشید.

 

برای خوردن صبحانه یا حتی یک لیوان شیر وقت ندارید. در رو باز میکنید و با استرس دیر شدن سمت محل کار میرید. اطمینان دارم که این اتفاق برای همۀ شما افتاده و این بدترین نوع شروع یک روز میتونه باشه.این روتین صبحگاهیه که تعیین می کنه باقی روز شما چجوری باشه. وقتی روزتون رو با روحیه بد شروع کنید با روحیه بد به اتمام می رسونید

 

و بالعکس وقتی با روحیه خوشحال و پر انرژی شروع کنید با روحیه خوشحال هم به اتمام می رسونید. کارمندانی که صبح هاروحیه ضعیفی دارن خلاقیتشون هم ضعیفه و کارمندانی که روحیه قوی دارن خلاقیتشون هم بیشتره. با این توصیف ها خیلی مهمه که روزتون رو چجوری شروع کنید.

 

زندگیتون رو با این ۳۰ روتین صبحگاهی تغییر بدید

برنامه صبحگاهی

اگر از اون دسته آدم هایي هستید که روزتون رو با استرس شروع میکنید موارد زیر رو به کار ببرید.

 

به موقع از خواب بیدار بشید
برای اینکه روز مثبتی رو شروع کنید حتما باید به موقع از خواب بیدار بشید. چون به اندازه کافی زمان برای انجام دادن کارهای هرروز تون دارید و نیازی نیست با عجله و نگرانی به کارهاتون برسید.

 

پرده ها رو بکشید
یکی از نخستین کارهایی که باید صبح زود انجام بدید کنار زدن پرده هاي اتاقه چون باعث میشه خواب کاملا از سرتون بپره. پرده ها رو کنار بکشید و چند دقیقه جلوی نور بشینید تا از نوری که از پنجره به داخل میاد لذت ببرید.

 

رختخواب رو مرتب کنید
آخرین کاری که در لحظه بیدار باش انجام می‌دید مرتب کردن تخته. اینکار کمتر از یک دقیقه زمان میبره اما باعث میشه از خودتون رضایت داشته باشید.

 

دوش بگیرید
همه ي کسانی که میگن صبح ها وقت برای دوش گرفتن ندارن مطمئنا یاد نگرفتن که روزشون رو چجوری شروع کنن. دوش گرفتن ۱۰ دقیقه اکثر زمان نمیبره و برترین راه برای از بین بردن خواب آلودگیه.

 

اسموتی بخورید
هر روز صبح با ترکیبی از میوه ها اسموتی درست کنید. هم صبحانه خوشمزه ایه و هم سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنیه. فنجان چای و قهوه رو کنار بزارید و روزتون رو با یک لیوان اسموتی شروع کنید.

 

۱۰ دقیقه در نور خورشید پیاده روی کنید
اگر نزدیک خونه یا توی مسیر کارتون پارک هست اونجا چند دقیقه پیاده روی کنید تا هم هوای تازه استنشاق کرده باشید و هم ورزش کرده باشید.

 

فهرست کارهایی که باید انجام دهید را چک کنید
آدمهای سازمان یافته عادت دارن که کارهای هرروز شون رو فهرست کنن. چون باعث میشه حواسشون به کارهایی که باید انجام بدن باشه. صبح زود این فهرست رو چک کنید و اون ها رو اولویت بندی کنید و کارهایی که روز گذشته انجام داده اید رو تیک بزنید.

 

موزیک خوشحال گوش بدید
اگه آدم سحرخیزی نیستید با گوش کردن به یک موزیک خوشحال میتونید اوضاع احساسی و فیزیکی تون رو بهتر کنید. این موسیقی رو میتونید توی حموم، آشپزخونه یا تو مسیر کار گوش بدید.

 

ورزش کنید
اگه توی خونه وسایل ورزشی دارید هر روز صبح یک زمان کوتاهی رو به ورزش اختصاص بدید تا خواب کاملا از سرتون بپره و سلامت ذهنی تون هم تقویت بشه. اگر هم وسایل ورزشی ندارید چندتا دراز نشست یا شنا برید.

 

اهداف تان را مرور کنید
صبح زود برترین زمان برای تامل هست. زمانی که شما به چیزهای جزئی فکر می‌کنید انسان هاي پیروز اهداف شون رو مرور میکنن.

 

با خود میان وعده هاي سالم به سرکار ببرید
شاید روزتون رو با یک صبحانه سالم آغاز کرده باشید اما وقتی سر کار میرید دنبال قهوه می‌گردید، کمی بعد دنبال کیک یا بیسکویت یا شکلات. برای اینکه ازین هله هوله هاي ناسالم نخورید همراه خودتون غذایی هاي سالم مانند میوه و آجیل بردارید. این غذایی ها تا زمان ناهار شما رو سیر نگه میداره.

 

بخشی از منزل را ساماندهی کنید
حتی اگه خونه مرتب باشه باز هم سعی کنید قسمتی از خونه رو مرتب کنید. مثلا راهرو یا جا کفشی.

 

۵ دقیقه مدیتیشن
یکی از کارهایی که آدم هاي پیروز هرروز انجام میدن مدیتیشن هست. ساده ترین روش مدیتیشن اینه که چشم هاتون رو ببندید و به تنفس و ضربان قلبتون تمرکز کنید. هر چه اکثر مدیتیشن انجام بدید براتون راحت تر میشه.

 

بدن را بکشید
وقتی بیدار میشید گردتون خشک میشه یا کمرتون درد میگیره. بدن بعد از چند ساعت خواب به یه کشش نیاز داره. چند دقیقه ورزش کششی بدن رو آروم و پر انرژی میکنه.

 

یک جمله انگیزشی بخوانید
اگه میخواید ابتکار و خلاقیتتون رو بالا ببرید هر روز صبح یک جمله انگیزشی بخونید. مانند جمله زیر:کارهای تان را به برترین شکل انجام دهید. امروز هر چه بکارید فردا درو خواهید کرد. “اگ ماندینو”

 

یک لیوان آب بنوشید
آبرسانی به بدن به خصوص بعد از چند ساعت خواب لازمه. یک لیوان آب صبح ها احساس مفید و انرژی میده. گذشته از اینکه یه فنجون قهوه فکر کنید یک لیوان آب بنوشید.

 

کار مورد علاقه تان انجام دهید
برای تقویت خلاقیت هر روز صبح یکی از کارهای مورد علاقه تون رو انجام بدید. اگه شعر دوست دارید شعر بنویسید، اگه آواز دوست دارید آواز بخونید و اگه یک نقاشی نیمه تموم دارید اون رو تکمیل کنید.

 

نعماتی که بابت انها سپاسگزار هستید را بنویسید
هر روز ۱۰ تا از نعمت هایي که دارید روی کاغذ بنویسید و از خدا بات انها شکرگزاری کنید. نعمت هایي مانند منزل، خانواده، کار، سلامتی و خیلی چیزهای دیگه.

 

با حیوان خانگی تان بازی کنید
اگه توی خونه یک حیوون خونگی دارید باهاش بازی کنید و برترین زمان برای وقت گذروندن باهاش صبح زوده.

 

به یک پادکست الهام بخش گوش دهید
صبح ها به پادکست هاي انگیزشی و الهام بخش گوش بدید. موقع صبحانه یا موقع رانندگی. این ویدیوهای صوتی هوشیاری شما رو بالا میبره.

 

روزتان را برنامه ریزی کنید
شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست هست. ” آلن لاکینبرای اینکه در زندگی پیروز باشید باید برنامه ریزی داشته باشید. برنامه طولانی مدت، کوتاه مدت و برنامه هرروز. هر روز صبح چند دقیقه برای اون روزی که در پیش رو دارید برنامه ریزی کنید. با برنامه ریزی بهروه روی هرروز تون رو بالا میبرید.

 

چیزهای اخیر یاد بگیرید
هر صبح شروع یک انرژی جدیده. پس چرا از این انرژی تازه برای یادگرفتن یک چیز تازه بهره گیری نکنیم. مثلا کلمات یک زبان اخیر، آکورد گیتار اخیر یا خیلی چیزهای دیگه.

 

از آرامش صبح لذت ببرید
وقتی صبح زود گذشته از اینکه اکثریت مردم بیدار بشن از جاتون بلند بشید از سکوت و آرامش لذت میبرید و از این فرصت برای خوندن کتاب یا نشستن توی پارک بهره گیری ببرید.

 

به کمک کردن دیگران فکر کنید
این روزها همۀ مردم به تنها چیزی که فکر می کنن خودشونه. کمتر کسی “من” رو رها میکنه و به یاد مشکلات دیگران میفته. خیلی مهمه که گرفتار این خودتمرکزی نشیم. و برای اینکار هر روز صبح به این فکر کنید که چجوری می تونید به دیگران کمک کنید. مثلا اگه همکاری دارید که شیرینی دوست داره با خودتون شکلات یا شیرینی سر کار ببرید.

 

شنا کنید
استخرها معمولا صبح ها خلوت تر و تمیزتر هستن و راحت تر میتونید شنا کنید و انرژی بگیرید.

 

صبحانه را با دوستان بخورید
صبحانه رو فقط توی خونه سرو نکنید گاهی اوقات در کنار دوستاتون صبحانه بخورید و از همراهی با اون ها لذت ببرید. اگه تا حالا این کارو نکردید توصیه میکنم حتما تجربه ش کنید.

 

خودتان را در آیینه بررسی کنید
از خیلیا شنیدم که دوست ندارن صبحها خودشون رو توی آیینه نگاه کنن چون از چیزی که قراره ببینن میترسن. اما یکی از مهمترین ابزاری که صبح ها باید بهره گیری بشه آیینه ست چون با بهره گیری از اون میتونید ظاهرتون رو چک کنید.

 

از این توصیه استیو جابز پیروی کنید
استیو جابز در سخنرانی که در دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۵ داشت گفت هر روز صبحش را با این سوال شروع میکنه: اگر بدانم امروز آخرین روز عمرم هست آیا همین کاری را انجام می‌دهم که قرار هست انجام دهم؟ اگر جواب به این سوال منفی هست پس باید تغییراتی در زندگیتون انجام بدید.

 

زمانی را برای رفت و آمدتان اختصاص دهید
با عجله سر کار رفتن استرس و اضطراب ایجاد میکنه. مشکل این جاست که ما جوری سر کار میریم که دیر نکرده باشیم. مثلا اگه ۳۰ دقیقه تا سر کار راه هست همون سر همون ۳۰ دقیقه راه میفتیم و هیچوقت به این فکر نمی‌کنیم که شاید مشکلی ناگهانی سر راه پیش بیاد. راه حل اینکه اکثر از زمان مورد نیازمون رو برای رفت و آمد به سر کار اختصاص بدیم.

 

گذشته از ترک منزل کسانی که دوستشان دارید را ببوسید
 به گزارش پارس ناز وقتی با عجله سر کار میرید آدمهای ارزشمندی که توی زندگی تون هستن مثلا مادر، فرزند، همسر رو فراموش میکنید. گذشته از اینکه از خونه بیرون برید اون ها رو در آغوش بگیرید و ببوسید. روابط در زندگی پیروز اهمیت زیادی دارن.

 

این توصیه ها غذای فکرتون هستن و توصیه می‌کنم تعدادی از اون ها رو گزینش کنید و بعنوان روتین هرروز تون قرار بدید. بعد از مدتی متوجه میشید که روز به روز شادتر و پیروز تر هستید. همین طور انگیزه و بهره وری بیشتری نسبت به گذشته خواهید داشت.