پارس ناز پورتال

رفتار صحیح همسران در تلگرام و اینستاگرام

رفتار صحیح همسران در تلگرام و اینستاگرام

رفتار صحیح همسران در تلگرام و اینستاگرام 

مطمئنا پس از ازدواج اولویت اول زندگی شما باید همسرتان باشد،کسی که همۀ وقت} وی را حتی در شبکه هاي مجازی باید در اولویت قرار دهید. فرض کنید صبح از خواب بیدار میشوید و متاسفانه چشم‌هایتان را هنوز درست و حسابی باز نکرده دستتان را به سمت گوشی میبرید. از آن طرف همسرتان بی‌صبرانه منتظر پیام صبح بخیر شماست.

 

وارد هزار تا شبکه اجتماعی می شوید و برای ۵۰ نفر کامنت و بوس و قلب میگذارید اما به او پیام نمیدهید. شما جای همسرتان باشید چه حالی می شوید؟ همان طور که هر روز صبح اول به همسرتان صبح بخیر می گویید نه همسایه طبقه بالایی در دنیای مجازی هم اولویت اول با همسر هست.

 

رفتار با همسر در شبکه هاي مجازی
همه ي وقت با خودم فکر می کنم قدیم‌ها که شبکه‌هاي مجازی نبود و دسترسی به یار این میزان میسر نمی‌شد، آدم‌ها چقدر سختی می‌کشیدند. ارتباط‌ها زمان کارت‌هاي تلفن و اینترنت‌هاي دایل‌آپ چه شکلی بود. آن ها که مدت‌ها برای شنیدن صدای کسی که دوستش دارند منتظر می‌ماندند، شاد‌تر بودند یا ما که می توانیم

 

در هر لحظه خبر بگیریم و بدهیم که کجاییم و دقیقا داریم چکار میکنیم؟ جواب این سوال را بلد نیستم اما می دانم هر چه که هست در حال حاضر روابط وارد ساحت مجازی نیز شده هست که فرصت‌ها و تهدیدهای خودش را دارد و برای داشتن ارتباط‌اي بهتر باید زمانی راکه مجازی و بدون حضور مستقیم یکدیگر می‌گذرانیم مدیریت کنیم.

 

بی‌خیال حرف‌هاي مهم و حیاتی بشوید
شاید راحت‌ترید گله و شکایتتان را رو در رو با همسرتان در بین نگذارید یا درمورد موضوعی مهم غیر حضوری صحبت کنید. اما باید بدانید در دنیای چت بدون شنیدن لحن و مشاهده زبان بدن طرف مقابل حداقل ۹۷ درصد از معنایی راکه شخص می خواهد
همه ي وقت برای همسر خود در دسترس باشید. اگر مدتی نمی توانید پاسخگو باشید حتما از گذشته اطلاع بدهید. اگر پیامی را می بینید و نمیتوانید همان موقع پاسخ دهید حتما بگویید که بعدا جواب خواهید داد.

 

اگر برای دیگران last seen recently هستید حتما برای همسرتان این انتخاب را حذف کنید تا از زمان آنلاین بودن شما مطلع باشد به شما منتقل کند، دریافت نخواهید کرد. تا به حال برایتان پیش نیامده هست که لحن جمله‌اي از نامزدتان را درست متوجه نشوید و به دلیل همان جمله بساط دعوا را علم کنید؟

 

سعی کنید در دنیای مجازی بی‌خیال حرف‌هاي مهم و اساسی بشوید و اکثر مکالماتی راکه شبهه‌اي ایجاد نمی کند پیش ببرید. مثلا هیچ کس در این جهان «قربانت بروم» را با لحن عصبانی نمیخواند!

 

متعهد بودن خود را ابراز کنید
در دنیای مجازی متعهد بودن خود را به همسرتان و دیگران ابراز کنید. منظورم این نیست که هر روز از کله، چشم و دست همسرتان تصویر بگذارید و زیرش بنویسید حضرت عشق و ما را هم دیوانه کنید، نه. حتی منظورم این نیست که بالای اکانتتان تصویر بوس و حلقه بگذارید و بنویسید married با @ فلانی، نه!

 

با رفتارتان نشان بدهید که آدم متعهدی هستید. هر شخصی را فالو نکنید، حضور هر شخصی را در صفحه‌تان نپذیرید. هر تصویری را منتشر نکنید. هر چیزی را لایک نکنید و با هر شخصی وارد گفتگو نشوید. به نحوی با دیگران ارتباط نگیرید که گمان کنند شما تنها و غیرمتاهلید.

 

در دسترس باشید
آن وقت‌ها که تلفن همراه نبود آدم‌ها صبح می‌رفتند و شب می‌آمدند. تماسی هم با آن ها نداشتیم، نگرانشان هم نمی‌شدیم، اما حالا کافی هست جواب پیامی را دیر بدهیم و گوشیمان خاموش باشد، دیگران سریعا نگران‌مان میشوند. همۀ وقت} برای همسر خود در دسترس باشید. اگر مدتی نمیتوانید پاسخگو باشید حتما از گذشته اطلاع بدهید.

 

اگر پیامی را می بینید و نمی توانید همان موقع پاسخ دهید حتما بگویید که بعدا جواب خواهید داد. اگر برای دیگران last seen recently هستید حتما برای همسرتان این گزینش را حذف کنید تا از زمان آنلاین بودن شما مطلع باشد. همۀ این پیشنهاد‌ها قرار نیست به پلیس بازی و چک مداوم ختم شود تنها قرار هست مایه امنیت دلیل همسرمان باشد.

 

مجازی کردن دعوا ممنوع
دعوا را مجازی نکنید. دعوای طوفانی و سختی را پشت سر گذاشته‌اید، قبول! اما بلاک کردن حتی به صورت موقت دردی از شما دوا نمیکند. اینکار مانند برداشتن بالش و خوابیدن توی هال هست. با هم دعوا کرده‌اید اما باید متعهد باشید که جواب پیام‌ها و تلفن‌ها را بدهید. قرار نیست قربان صدقه هم بروید

 

اما قرار هم نیست همسرتان راکه زنگ زده سر راه ماست بخرید، بی‌پاسخ بگذارید. قرار نیست دنیای مجازی به عرصه‌اي برای انتقام تبدیل بشود و به وسیله بی‌خبر گذاشتن همسرتان، seen کردن و جواب ندادن و همزمان صحبت با دیگران در گروه‌هاي مشترک و کامنت گذاشتن در صفحه غریبه‌ها انتقام دعوای دیشب را از او بگیرید.

 

پشتیبان یکدیگر باشید
همسرتان مسخره‌ترین پیام جهان را در گروه فامیلی فوروارد کرده؟ یا مثلا برداشته عکسی از شما را توی گروه فرستاده که چشمتان چپ افتاده، جاری عزیزتان هم پیام داده چه جذاب شدي مژده جون و چند تا اسمایلی بدجنس هم گذاشته پشتش؟ یا نه اصلا همسرتان در ارتباط با مساله‌اي مخالف موضع شما در جایی اظهار نظر کرده.

 

در هر صورت به هیچ عنوان من الوجوه اجازه ندارید جلوی دیگران با یکدیگر مخالفت کنید یا پشت هم را خالی کنید. همدیگر را مسخره نکنید، نسبت به هم انتقاد نکنید. مخالفت را بگذارید برای خلوت خودتان. همین طور سعی کنید در دنیای مجازی نسبت به پست یا پیام همسرتان بازخورد به خصوص از نوع مثبت بدهید. مثلا وقتی شعری توی گروه می‌فرستد حتما اظهار نظر کنید، بگویید که قشنگ بوده و مقادیر کافی استیکر و ایموجی بوس و قلب ارسال نمایید.

 

حساس نباشید و حساسیت ایجاد نکنید
خواندن تک‌تک کامنت‌ها و منشن‌ها و چک کسانی که پست همسرتان را لایک کردند، همین طور چک گوشی همسر فقط باعث ایجاد یک وسواس فکری آزاردهنده در شما می شود. چک مدام باعث میشود ذهنتان دست به داستان‌سرایی را بزند و کسی راکه سه پست متوالی برای همسرتان کامنت گذاشته متهم کنید به نظر داشتن به او.

 

دورادور رصد کنید، مشاهده نمایید اما مدام چک نکنید اگر هم رفتاری نامناسب چه از جانب همسر و چه از جانب دنبال‌کننده‌هاي او رخ داد حتما موضوع را مستقیمسعی کنید در دنیای مجازی نسبت به پست یا پیام همسرتان بازخورد به خصوص از نوع مثبت بدهید. مثلا وقتی شعری توی گروه می‌فرستد حتما اظهار نظر کنید، بگویید که قشنگ بوده و مقادیر کافی استیکر و ایموجی بوس و قلب ارسال نمایید

 

و بدون نیش و کنایه با او در بین بگذارید. مثلا خیلی راحت بگویید من احساس می کنم فلانی به این علت و آن علت با تو بیش از حد صمیمی شده و این موضوع من را اذیت می کند. همینطور از حرکت‌هایي که همسرتان را حساس می کند اجتناب کنید. مثلا اگر نسبت به کسی حساس هست برایش منشن و کامنت نگذارید.

 

در دنیای مجازی نیز اولویت با همسرتان هست
فرض کنید صبح از خواب بیدار میشوید و متاسفانه چشم‌هایتان را هنوز درست و حسابی باز نکرده دستتان را به سمت گوشی میبرید. از آن طرف نامزدتان ۲ ساعت پیش از خواب بیدار شده و بی‌صبرانه منتظر پیام صبح بخیر شماست. یا نه اصلا همسرتان وقتی از منزل بیرون رفته که شما خواب بودید. منتظر هست حالی از او بپرسید.

 

یا مثلا همسر یا نامزدتان چشم انتظار شماست تا از سفر برگردید یا ساعت کاری، کلاس و امتحانتان تمام شود و خبری از شما برسد. اما در عوض شما چکار می کنید؟ وارد هزار تا شبکه اجتماعی می شوید و برای ۵۰ نفر کامنت و بوس و قلب می گذارید اما به او پیام نمی دهید. شما جای همسرتان باشید چه حالی میشوید؟ همان طور که هر روز صبح اول به همسرتان صبح بخیر می گویید نه همسایه طبقه بالایی در دنیای مجازی هم اولویت اول با همسر هست.

 

همزمان با چند نفر چت نکنید
 به گزارش پارس ناز حتما این تجربه را داشته‌اید. این که کسی توی چت فقط با شما نیست و احتمالا دارد هزار تا کار دیگر همزمان انجام میدهد. چه حسی به شما دست می دهد؟ لطفا اینکار با همسرتان انجام ندهید. همزمان با دیگران چت نکنید یا به دیگر شبکه‌هاي اجتماعیتان سر نزنید. اگر مجبور به اینکار هستید مثلا در گروه کاری گیر افتاده‌اید حتما اطلاع بدهید و اجازه بگیرید.