پارس ناز پورتال

صفحه نمایش انعطاف پذیر سامسونگ را ببینید

صفحه نمایش انعطاف پذیر سامسونگ را ببینید

صفحه نمایش انعطاف پذیر سامسونگ را ببینید 

پیشگویی ها کم کم به واقعیت تبدیل می شوند و اکنون برای اولین بار سامسونگ صفحه نمایش انعطاف پذیر خود را به بازار روانه خواهد کرد. سامسونگ از معدود شرکت‌های فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند است که سعی می‌کند همواره نوآوری داشته باشد. اگرچه نوآوری‌هایش همیشه مشهود نیستند،

 

اما مطمئناً بدون ساخت همین فناوری‌های منحصر به خودش هرگز نمی‌توانست به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند شناخته شود. صفحه نمایش های انعطاف پذیر از فناوری هایی است که سامسونگ می خواهد به طور جدی وارد آن شود و بر روی گوشی های خود ار آن استفاده کند.

 

سال‌ها از شایعات در مورد ساخت گوشی‌های انعطاف پذیر توسط سامسونگ می‌گذرد؛ به جز گوشی Galaxy Round این شرکت کره ای تابه‌حال محصول دیگری با این فناوری روانه بازار نکرده است.با این وجود، ظاهراً سامسونگ می‌خواهد کمی ریسک کند. این شرکت برای ثبت حق امتیازی اقدام کرده است که به سامسونگ اجازه می‌دهد در کشور آمریکا به تولید صفحه نمایش های انعطاف پذیر بپردازد.

 

ثبت حق امتیاز تولید صفحه نمایش های انعطاف پذیر توسط سامسونگ

بر اساس گزارش های موجود، فناوری مرتبط با این حقِ امتیاز اجازه می‌دهد صفحه نمایش هایی با دیود نوری ساخته شوند که قابل خم شدن و انعطاف پذیر باشند. این اولین باری نیست که سامسونگ برای ثبت حق امتیاز صفحه نمایش های انعطاف پذیر اقدام می‌کند، اما اقدام اخیر بسیار مهم و قابل توجه است

 

چراکه سامسونگ همزمان به دنبال ثبت حق امتیاز نرم افزاری است که می‌تواند برای تقویت این نوع صفحه نمایش‌ها استفاده شود.مهم‌تر از این موارد، منابع آگاه اعلام کردند سامسونگ قصد دارد در کنگره جهانی سال بعد دو گوشی جدید رونمایی کند که در آن‌ها از فناوری «انعطاف پذیری» استفاده شده است.

 

یکی از گوشی‌ها می‌تواند از وسط خم می‌شود، و گوشی دیگر می تواند از ضریب شکل 5 اینچی به 8 اینچ تغییر اندازه بدهد.اگر چه سخت است باور کنیم بهترین گوشی‌هایی که سامسونگ آن‌ها را در کنگره جهانی موبایل معرفی می کند هر دو دارای صفحه نمایش های انعطاف پذیر و خم شدنی هستند.

 

اما هیچ چیز باارزش‌تر از این نیست که شرکت سامسونگ با معرفی این فناوری انقلابی دیگر در این حوزه ایجاد می کند. باید کمی صبر کنیم تا ببینیم این گزارش‌ها صحیح باقی می‌مانند یا خیر.