پارس ناز پورتال

داشتن صورت استخوانی و جذاب با این راهکارها

داشتن صورت استخوانی و جذاب با این راهکارها

داشتن صورت استخوانی و جذاب با این راهکارها 

خانم هایی که صورت استخوانی دارند همیشه جذاب به نظر می رسند و این تبدیل به یک عرف در جامعه شده است که خانم ها علاقه به داشتن صورت استخوانی داشته باشند.شاید شما هم جزو کسانی باشید که با نگاه به آینه حس کنید، صورت‌تان زیادی پُر و چاق است، شاید هم به تازگی چنین حسی به شما دست داده باشد.به‌ نظر می‌آید صورتت‌تان از همیشه پر تر است؟!

 

چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم؟
می‌توانید صورت خود را با استفاده از رژیم ‌های غذایی و ورزش لاغر کنید، بدون اینکه وزن بدنتان از حالت نرمال خارج شود. می‌توانید روی عضلات صورت با انجام برخی تمرینات ورزشی کار کنید تا عضلاتش سفت‌تر شوند. البته راه‌کارهایی که نام بردیم برای تغییرات اساسی هستند و زمان می‌برند تا نتیجه‌ی آنها را ببینیم. اگر بخواهید می‌توانید صورت‌تان را گریم کنید و با سایه زدن صحیح لاغرتر نشانش دهید،

 

همان کاری که برای متعادل‌سازی صورت بازیگران انجام می‌شود. البته بگویم در صورتی‌که چاقی صورت‌تان دلیلش اضافه وزن کل بدن شما باشد، شاید بهتر است تصمیمی قاطعانه بگیرید و کم کردن وزن‌تان (به صورت کلی و نه موضعی) را امتحان کنید. از طرفی ممکن است درشتی صورت‌مان ریشه‌ی ژنتیک داشته باشد، در این صورت یاد گرفتن اینکه چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم چندان به کارمان نمی‌آید و کار سختی به نظر می‌رسد.

 

چاقی صورت شما احتمالا جزو یکی از این دسته‌هاست. توصیه می‌کنم با ما و این مقاله همراه باشید، می‌خواهیم بدانیم چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم و با تلاش آگاهانه و راه‌کارهای مطرح شده به این هدف برسیم.

 

روش اول: صورت‌تان را بررسی کنید
۱٫ در آینه نگاه کنید
اگر اخیرا اضافه وزن نداشته‌اید، اما صورت‌تان به نظر پرتر شده، تغییرات دقیق را بررسی کنید؟! تناسبات صورت‌تان را بررسی کنید و ببینید کجاهای صورت‌تان چاق‌تر به نظر می‌رسند.

 

به صورت افراد خانواده‌تان دقت کنید. صورت‌تان با صورت آنها تناسب دارد؟ از احتمال اینکه چاقی صورت‌تان ممکن است زمینه‌ی ژنتیک داشته باشد غافل نشوید. یک دلیل دیگر هم ممکن است وجود داشته باشد؛ بسیاری از صورت‌ها در جوانی پر و گوشتالو هستند، ولی به مرور زمان و با بالاتر رفتن سن لاغرتر خواهند شد.

 

از کسانی که به صداقت‌شان اطمینان دارید پرس‌و‌جو کنید؛ آیا آنها هم مثل شما حس می‌کنند صورت‌تان گوشتی و درشت است یا به نظرشان متناسب می‌آید؟

 

پف کردن صورت با چاقی فرق دارد! دقت کنید؛ صورت‌تان چاق شده یا در حال حاضر پف دارد؟ شب پیش شام چه خورده‌اید؟ در اثر تغذیه‌ی شما، غذاهای شور، کم خوابی، مصرف داروها، بیماری‌ها یا وجود یک مسئله‌ی پزشکی غیرمعمول در بدن، ورزش نکردن

 

و بسیاری عوامل دیگر ممکن است صورت‌تان موقتا پف کند.با دکترتان صحبت کنید. او می‌تواند به شما کمک‌ کند تا بدانید صورت‌تان باید دقیقا چقدر چربی و با چه تناسبی داشته باشد! از طرفی اگر مشکلی داشته باشید و صورت‌تان دچار اِدم یا ورم باشد دکتر می‌تواند آن را برای شما رفع کند.

 

۲. حالت بدن‌تان را بررسی کنید
وقتی در آینه نگاه می‌کنید به پوزیشن خود دقت کنید، معمولا اگر سرتان را به حالت افتاده نگه‌داشته باشید به نظر می‌رسد غبغب دارید و این چاق‌تر نشان‌تان می‌دهد. چربی‌ها در مناطق مختلف صورت‌تان ممکن است با تغییر حالت قرار گرفتن سر باعث ایجاد تغییر در ظاهرتان شود و چاق‌تر نشان‌تان دهد. پس حواس‌تان باشد خطای دید گولتان نزند.

 

حتی وضعیت ایستادن یا نشستن‌ هم می‌تواند شما را چاق‌تر یا لاغرتر نشان‌ دهد، سعی کنید صاف بایستید و بنشینید، ستون فقرات‌تان را کاملا صاف نگه دارید و قوز نکنید.اگر دقیقا نمی‌دانید چه حالتی برایتان بهترین است از یک فیزیوتراپ کمک بگیرید تا احیانا صدمه‌ای به بدن‌تان وارد نکنید. نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که قوز کردن مانع تنفس عمیق می‌شود

 

و ریه‌ها و شکم از هوایی پر می‌شود که برای بدن و پوست بسیار حیاتی است، پس حتما سعی کنید خودتان را عادت بدهید هنگام ایستادن و نشستن پشت‌تان را صاف نگه‌ دارید.مدام یاد خودتان بیاندازید که شانه‌هایتان را بالا نگه دارید سینه را بیرون بدهید، سر وچانه را بالا بگیرید و به چشمان افراد نگاه کنید. این امر برای اعتمادبه‌نفس‌تان هم خوب است!

 

معمولا تمرینات مخصوصی برای بهبود وضعیت و استقرار درست بدن وجود دارد. از فیزیوتراپ بخواهید آنها را به شما یاد بدهد یا به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌های آموزشی آنها را یاد بگیرید و البته باز هم معجزه‌ای به نام یوگا و ورزش‌های مشابه آن بسیار مؤثر است.

 

روش دوم: تغذیه و رژیم غذایی
( تغییرات مثبت در این زمینه قطعا روی صورت‌تان هم اثر خواهد گذاشت)

۱. مواد خوراکی سالم مصرف کنید
همه می‌دانیم دانستن اینکه فردی با قد، وزن و سن شما چه مقدار در روز باید کالری دریافت کند برای حفظ تناسب اندام مهم است که روی چاقی و لاغری صورت هم تأثیر می‌گذارد. جدول مربوط به میزان کالری هر ماده‌ی غذایی را از یک دکتر تغذیه یا از وب‌ سایت‌های مرتبط با این موضوع دریافت کنید و مطابق آن و میزان کالری که باید دریافت کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید. با این تیر دو نشان می‌زنید! سلامتی و لاغر شدن صورت.

 

۲. وزن‌تان را در حالت متعادل نگه دارید
اگر چاقی صورت‌تان به خاطر این است که کلا اضافه وزن دارید یا جدیدا چاق‌تر شدید خوب پس دور خودتان نچرخید، تنها گزینه‌ی موجود کاهش وزن است. اگر چربی‌های بدن‌تان آب شوند، بالطبع چربی‌های صورت‌تان هم با شما خداحافظی می‌کنند. این مسئله ارتباطی به لاغری موضعی ندارد، باید وزن کل بدن‌تان کم شود و توده‌ی چربی عمومی را از دست بدهید تا صورت‌تان هم استخوانی شود.

 

می‌دانم مدام در تمام سایت‌ها و مقاله‌های مختلف مطالب تکراری درباره‌ی وزن کم کردن خوانده‌اید، خوب چیز عجیبی نیست رژیم لاغری و چاقی جزو موضوعات جذاب روز است، اما اگر تمام راه‌ها را هم بروید، باز هم منطقی‌ترین و سالم‌ترین راهِ کم کردن چربی‌ها‌ی اضافی بدن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است، همین!

 

مسیر درست این است که تحت نظر یک پزشک تغذیه رژیم بگیرید تا مطمئن باشید از یک رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنید و به بدن‌تان آسیب نمی‌رسانید.معمولا بهترین تمرینات برای وزن کم کردن ورزش‌های هوازی است. از ورزش‌های هوازی نتیجه‌ی بیشتر و بهتری می‌گیرید.

 

مقدار بیشتری فیبر و سبزیجات سبز مصرف و سعی کنید غذاهای حاوی قند و چربی نخورید.الکل مصرف نکنید، چون باعث می‌شود بدن‌تان آب بسیاری از دست بدهد و کم شدن آب بدن باعث شود صورت‌تان پف کرده به نظر بیاید.

 

۳. بدن‌تان را هیدراته نگه دارید
می‌دانم این را همه‌جا و همیشه می‌شنوید؛ زیاد آب بنوشید! اما باور کنید این موضوع بسیار مهم است، وگرنه اینهمه تکرار نمی‌شد! اما از تمام دلایل آب خوردنِ زیاد که بگذریم، مصرف آب بدن‌تان را هیدراته نگه می‌دارد. وقتی بدن‌تان هیدراته باشد، یعنی یون‌های موجود در بدن‌تان تنظیم درستی دارند. آب برای تنظیم یون‌ها و هیدراته نگه داشتن بدن سدیم اضافی را از بدن‌تان خارج می‌کند و باعث می‌شود صورت‌تان پف نکند.

 

از طرفی آب کافی باعث دفع سموم بدن می‌شود و صورت‌تان را از رنگ‌پریدگی که نشانه‌ی عدم سلامت است نجات خواهد داد. بهتر است کمی بیشتر با فواید نوشیدن آب آشنا شوید.

 

روش سوم: ورزش صورت
(صورت انسان بیشتر از ۵۰ عضله دارد که متخصصان معتقدند ورزش صورت می‌تواند تمام آنها را فعال نگه دارد.)

 

۱. ورزش صورت به تنهایی داروی درد شما نیست
‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ورزش صورت طرفداران زیادی دارد، اما باید بدانید فقط با انجام این تمرینات نمی‌توان چربی‌های صورت را آب کرد، باز هم تکرار می‌کنم سالم‌ترین و البته تضمینی‌ترین راه هنوز هم کم کردن وزن کلی بدن از طریق ورزش است. با این حال گفته می‌شود ورزش صورت همراه با رژیم غذایی سالم جواب می‌دهد، چون کمک می‌کند از شر افتادگی صورت و چین و چروک احتمالی بعد از وزن کم کردن راحت شوید.

 

۲. یوگای صورت انجام بدهید
حالت قرار گرفتن صورت در یوگا طوری است که با پایین نگه داشتن سر و تنفس عمیق باعث می‌شود، عضلات صورت در وضعیت مناسبی قرار بگیرند و دیگر اینکه، یوگای صورت یک جایزه‌ی نفیس هم برای شما در نظر گرفته؛ کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید!

 

۳. در فواصل معین تکرار کنید: سیب… هلو
البته در اصل مقاله نوشته شده بگویید ایکس (X) و اُ (O) اما به نظرم آمد سیب و هلو هم جذاب‌تر هستند هم رنگ و روی تروتازه‌تری دارند، پس حس خوبی منتقل می‌کنند. این دو کلمه یا آن دو حرف لاتین (هر کدام‌ که شما دوست دارید) باعث می‌شوند گونه‌ها و دهان شما فعال باشند، فعالیت این دو منطقه از صورت سبب درگیر شدن تعداد زیادی از ماهیچه‌های صورت می‌شوند. این دو کلمه یا آن حروف را هر چندبار که دل‌تان می‌خواهد در فواصل زمانی مختلف تکرار کنید.

 

۴. آدامس بجوید
به قسمت جذاب مقاله می‌رسیم؛ پس می‌توانید سقز، آدامس بادکنکی یا هر نوع آدامس دیگری که دلتان می‌خواهد بجوید. عمل جویدن تعداد زیادی از عضلات صورت را درگیر و ورزیده می‌کند. اگر آدامس‌خور هستید و از آن لذت می‌برید، این مورد هم بخش مورد علاقه شماست و هم کار سختی برایتان نیست.فقط یادتان نرود، آدامس بدون قند بجوید، هر چه قدر کمتر قند مصرف کنید، سلامت‌تان بهتر حفظ می‌شود و وزن‌تان هم کم‌تر بالا می‌رود.

 

۵. ورزش دهان
دهان‌تان را تا جایی که می‌توانید باز کنید تا عضلات صورت‌تان منقبض شوند. چند ثانیه مکث کنید و دوباره ببندیدش تا عضلات دوباره شل شوند. این تمرین را ۳بار در روز (صبح، ظهر، شب) و در هر مرتبه ۳۰ بار تکرار کنید.

 

روش چهارم: استفاده از گریم و آرایش
(از طریق گریم و آرایش قسمت‌های بزرگ صورت‌تان را کوچکتر نشان دهید. گریم و آرایش صورت می‌تواند بسیاری از عیوب صورت را بپوشاند و می‌توان از آن برای چاق یا لاغر نشان دادن صورت یا متعادل‌سازی اجزای آن استفاده کرد)

 

۱. گونه‌هایتان را خوشرنگ نگه دارید
رژگونه بزنید، استفاده از رنگ‌های گرم روی گونه‌های‌تان باعث می‌شود پوست‌تان رنگ‌ و رو و طراوت داشته باشد. رژگونه را از خارج صورت به سمت داخل بزنید. این کار صورت‌تان را مثل یک تندیس زیبا و تراش‌خورده نشان می‌دهد، به این ترتیب گونه‌ها و لب‌هایتان خوب به نظر می‌رسد.

 

۲. صورت‌تان را طراحی کنید
صورت‌تان را با خطوط و سایه‌ طوری طراحی کنید تا لاغرتر به‌نظر برسد. سایه‌ زدن صورت می‌تواند یک چهره را لاغرتر از آنچه واقعا هست، نشان دهد. می‌توان استخوان‌های گونه‌ها را طوری سایه زد که برجسته‌تر به نظر بیایند و سایر قسمت‌های صورت را هر کجا که لازم است برجسته‌تر و متعادل‌تر نشان داد.

 

سایه‌ زدن به صورت باید بادقت انجام شود، چون اگر صورت‌های لاغر را اشتباه سایه‌ بزنید،به یک صورت خسته، بیش از حد استخوانی و گودافتاده تبدیل می‌شوند. پس حواستان باشد چه مقدار و کدام قسمت‌های صورت را سایه می‌زنید.
نکته‌ی مهم این است که باید سایه‌‌ زدن به صورت را از فردی که در آن مهارت دارد، یعنی یک گریمور یا آرایشگر صورت، یاد بگیرید.

 

این فرد می‌تواند به شما بیاموزد کدام قسمت‌ها را و با چه درجه‌ای سایه بزنید. می‌توانید به یک کلاس خودآرایی حرفه‌ای بروید. برای اینکه بتوانید به صورت‌تان فرم مناسب بدهید، باید زمان بگذارید، یاد بگیرید و تمرین کنید.

 

۳٫ به ابروها حالت بدهید
ابروهای کمانی و کمی نازک (مراقب باشید بیش از حد باریک نشوند) صورت را باریک‌تر نشان می‌دهند. این حالت را می‌توانید با سایه‌ زدن ابروها‌یتان برجسته‌تر کنید. نظرتان درباره‌ی یک رنگ سایه‌‌ی کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی ابرو چیست؟ دقیقا زدید به هدف!

 

۴. از کانسیلر استفاده کنید
تیره‌گی و پف دور چشم را با کانسیلر بپوشانید. تیرگی‌ها، گودرفتگی یا پف زیر چشم صورت‌تان را پف کرده و چاق‌تر نشان می‌دهد.

 

۵. رژلب روشن‌تر بزنید
بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر و لایت که اصطلاحا حس سبکی می‌دهند، برای لب‌هایتان استفاده کنید، رژلب‌های تیره به بیننده حس سنگینی القا می‌کنند. از رژلب روشن‌تر استفاده کنید، لب‌هایتان از حالت گوشتی بودن در می‌آید و باریک‌تر به نظر می‌رسد. به همان نسبت روی لاغرتر دیده شدن صورت‌تان هم تأثیر خواهد گذاشت.

 

حالا دیگر تا حدودی می‌دانیم چگونه صورتی استخوانی داشته باشیم. فکر می‌کنید کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است و به شما کمک می‌کند صورتی لاغر‌تر داشته باشید؟