پارس ناز پورتال

درباره ضررهای پوشیدن لباس تنگ خانم ها و آقایان

درباره ضررهای پوشیدن لباس تنگ خانم ها و آقایان

درباره ضررهای پوشیدن لباس تنگ خانم ها و آقایان 

در جامعه امروزی لباس های تنگ مد روز میباشند و به خصوص خانم ها علاقه فراوان به پوشیدن لباس ها و شلوارهای تنگ میباشند. برای اینکه بدانید تنگی بیش از حد لباس چه تأثیرات نامطلوبی روی کارکردهای بدن می گذارد، به ادامه این مقاله دقت کنید.

 

جریان برگشتی خون در اندام‌هاي تحتانی ازجمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن هست که برای مثال از ورم زانو پیشگیری میکند. چنانچه این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌هاي تنگ مختل شود، علائمی نظیر خستگی و کوفتگی در فرد بروز می‌یابد. تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می شود.

 

تشدید واریس

این مورد ‌بویژه در زنان شایع‌تر هست، زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ‌ها نقش دارد. این اوضاع بر اثر پوشیدن لباس‌هاي تنگ به علت کندشدن گردش خون وخیم‌تر می شود. در یک پژوهش دیدن شد 31 درصد جمعیت زنان دارای رگ‌هاي واریسی میباشند. مصرف قرص‌هاي ضدبارداری، پوشیدن لباس‌هاي تنگ و ایستادن‌هاي طولانی‌مدت در افزایش وخامت این اوضاع مؤثرند.

 

تشدید سلولیت

پوشیدن لباس‌هاي تنگ باعث ایجاد سلولیت نمیشود، اما می تواند بروز علائم ظاهری بدشکل ناشی از این اوضاع را تسریع کند، چراکه تنگی لباس موجب مختل‌شدن جریان خون و نمایان‌تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران‌ها می شود.

 

تنفس ناقص

تنگی لباس در ناحیه بالاتنه مانع تنفس کامل میشود. چنانچه تبادل گازها در ناحیه قفسه‌سینه بدرستی صورت نپذیرد، موجب تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها میشود و به پیری زودرس می‌انجامد.

 

کمردرد

پوشیدن لباس‌هاي تنگ ازجمله دلایل دردهای کمری و لگنی هست. لباس‌هایي که به علت تنگی چندان، محدودیت حرکتی ایجاد میکنند، موجب کشیدگی بعضی عضلات خاص و وارد آمدن فشار به مهره‌ها می شوند.

 

اختلال در هضم غذا

معده پس از صرف غذا به علت ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می شود، درحالی که لباس‌هاي تنگ در نواحی شکمی از حجیم شدن معده پیش گیری می کنند و حتی در بروز دیرهضمی و رفلاکس نیز تأثیر دارند. یبوست، درد روده و تورم شکم ازجمله سایر عوارض لباس‌هاي تنگ به شمار میروند.

 

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت میشود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌هاي قارچی را افزایش می دهد. این اوضاع در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌ها تأثیر می گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه میشود.

 

مشکلات پوستی

چنانچه لباسی که میپوشید تنگ و از جنس غیرقابل تنفس باشد، پوست بدن قادر به تنفس نخواهد بود. قرمزی، خارش و مو هاي زیرپوستی در ناحیه پاها ازجمله عوارض پوستی پوشیدن لباس‌هاي تنگ به‌شمار می روند.

 

افزایش تعریق

 به گزارش پارس ناز لباس‌هاي تنگ موجب ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیربغل و پا میشوند. الیاف مصنوعی بویژه لباس‌هاي پلاستیکی این بوی نامطبوع را تشدید میکنند و اساس‌ساز رشد باکتری‌ها میباشند.