پارس ناز پورتال

ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها اهمیت داد

ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها اهمیت داد

ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها اهمیت داد

انتخاب هر لباسی که بطور مستقیم با بدن در تماس باشد، با سلامت افراد هم ارتباط دارد. دراین میان انواع لباس زیر زنانه هم در گروه همین لباس‌هاي مهم قرار می گیرند؛ بهمین دلیل هم لازم است با بعضی نکاتی که دانستنشان قبل از خرید ضروری است، آشنا شوید. نکات بخش اول رابه خرید شورت و بخش دوم رابه خرید سوتین اختصاص داده‌ایم.

 

نکات مهم قبل از خرید شورت زنانه

ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها اهمیت داد

قبل از خرید انواع شورت زنانه حتماً به نکات زیر دقت داشته باشید تا بعداً از خریدتان پشیمان نشوید.

 

کدام جنس مناسب است؟

یکی از نخستین قوانینی که موقع خرید شورت زنانه باید به آن توجه داشت، نوع جنس پارچه و الیاف بکار رفته در آن است. در شرایط عادی بهترین جنس برای استفاده، پارچه صد در صد نخی است. لباس زیری که با استفاده از نخ تهیه شده باشد، بسیار بهداشتی‌تر از مدل‌هایي است که در ساختشان از الیاف مصنوعی استفاده شده است. بهمین دلیل است که توصیه می شود خانم‌ها تا حد امکان سراغ لباس زیرهای نخی بروند؛

 

باوجود این ممکن است مدل‌هاي نخی صرف نظر از تنوعی که اینروزها پیدا کرده‌اند مورد پسند عده‌اي واقع نشوند. اگر شما هم به هیچ عنوان نمی توانید از لباس زیر نخی استفاده کنید، بهتر است سراغ مدل‌هایي بروید که حداقل بخش داخلی آن‌ها از پارچه نخی تهیه شده باشد

 

یا به‌ اصطلاح یک تکه پارچه نخی داخلشان دوخته شده باشد. دراین صورت امکان عفونت‌هاي قارچی و مشکلات باکتریایی نسبت به زمانی که کل لباس زیر از الیاف مصنوعی تهیه شده است، به مراتب کمتر خواهد شد. پزشکان متخصص معتقدند لباس زیری که باعث عرق کردن و ایجاد فضای مرطوب در ناحیه تناسلی شود، میتواند منجر به عفونت‌هایي شود که حتی تا مرحله نازا کردن زنان هم پیش برود.

 

تکلیف مدل‌ هاي فانتزی چه میشود؟

انواع مدل‌هاي شورت زنانه توری و جذاب وجود دارند که حتماً نسبت به مدل‌هاي ساده نخی زیباتر هستند. استفاده از این لباس‌ها اگر محدود به زمان خاصی باشد و مرتب مورد استفاده قرار نگیرد، مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند. بهمین دلیل هم توصیه می شود در طول روز سراغ استفاده از شورت‌هاي نخی بروید و شب‌ها رابه پوشیدن لباس زیرهای فانتزی اختصاص دهید. با اینکار کمک بیشتری به حفظ سلامتتان خواهید کرد.

 

کدام سایز بهتر است؟

همان‌ طور که جنس لباس زیر روی سلامت تاثیر میگذارد، سایز آن هم نقش مهمی در حفظ سلامت ایفا میکند. به خاطر داشته باشید پوشیدن لباس‌هاي تنگ، چه شلوار و چه شورت زنانه میتواند باعث ایجاد عفونت و آسیب‌دیدگی ناحیه واژن شود. لباس زیری که بیش از اندازه آزاد باشد هم فرم زیبایی به بدن نمیدهد. بهمین دلیل لازم است دقیقا سایزی را انتخاب کنید که علاوه بر اسانی، زیبایی بیشتر را هم بشما هدیه دهد.

 

از حساسیت دوری کنید

خیلی از لباس زیرهای فانتزی دارای انواع لوازم تزئینی مثل نگین و گیره هستند. در مورد این دسته از لباس‌ها به‌خصوص خانم‌هایي که در گذشته علائم حساسیت پوستی را تجربه کرده‌اند باید بیشتر مراقب باشند. گاهی تماس مستقیم یک قطعه فلزی با پوست بدن باعث بروز مشکلاتی جدی می شود که می تواند کار رابه ویزیت دکتر و دارو بکشاند. همان‌ طور که می دانید بعد از خرید لباس زیر هم نمیتوان آنرا پس داد، بنابر این قبل از خرید به جزئیات دقت کنید تا بعد از صرف هزینه بتوانید از لباستان استفاده کنید.

 

نکات قبل از خرید سوتین زنانه

ضروری ترین نکاتی که قبل از خرید لباس زیر زنانه باید به آنها اهمیت داد

مهم است که قبل از خرید سوتین حتماً نکاتی راکه در ادامه می خوانید، مدنظر داشته باشید.

 

کدام مدل سوتین بهتر است؟

اینروزها سوتین‌هاي مختلفی در بازار موجود هستند. از انواع سوتین‌‌‌های زنانه ژله‌ای و اسفنجی گرفته تا مدل‌هاي ساده، فنردار و حتی مدل‌هاي به اصطلاح جک‌دار؛ اما کدام یک از این مدل‌ها بهتر هستند؟

 

پاسخ این سوال به موقعیت و شرایط بستگی دارد. در حالت کلی توصیه میشود که بانوان در طول روز از سوتین‌هاي تمام نخ استفاده کنند که فنر ندارند و هنگام خواب هم از سوتین استفاده نکنند؛ اما این توصیه ممکن است برای بعضی‌ها آسان نباشد.

 

انواع سوتین‌هاي اسفنجی برای بانوانی طراحی شدند که از فرم سینه‌هایشان ناراضی هستند یا سینه‌هاي کوچکی دارند. این سوتین‌ها بسته به اصالت برند تولید کننده‌شان ممکن مقادیر کم یا زیادی از احساس گرما رابه خصوص در فصل‌هاي گرم سال ایجاد کنند که نه بهداشتی است و نه منطقی.

 

استفاده از سوتین‌هاي فنردار هم برای حفظ بهتر فرم بدن مناسب بنظر می رسد، با این وجود این نوع لباس زیرها ممکن است به بدن فشار بیاورند و به خصوص خانم‌هایي که کیست سینه دارند نباید سراغشان بروند؛ یا حداقل بعد از خرید فنر سوتین را ازآن خارج کنند. برای آشنایی بیشتر با کیست سینه و نشانه هاي آن این مطلب را مطالعه کنید.

 

سوتین‌هاي جک‌دار هم برای بهتر کردن فرم بدن طراحی شده‌اند و بکار خانم‌هایي می آیند که دچار افتادگی سینه شده‌اند.بنابر این با توجه به موقعیتی که دارید دست به انتخاب بزنید و تنها از سوتین‌هایي برای ساعت‌هاي طولانی‌تر استفاده کنید که در آن‌ها احساس اسانی می کنید.

 

سایز مناسب را انتخاب کنید

سوتینی که رد بند آن روی بدن بماند، روی پوست احساس سوزش ایجاد کند یا باعث فشار بر بدن شود، تنگ است. مدلی هم که فرم مناسبی ایجاد نکرده و پوشیدن آن تغییری ایجاد نکند،  گشاد است. بنابر این حد وسط این دو سایز برای شما مناسب است؛ باوجود این گاهی وقت‌ها سایز دور سینه مناسب نیست در‌حالی که سایز کاپ مناسب است یا برعکس. در چنین شرایطی اولویت رابه سایز کاپ بدهید و سایز دور سینه رابا استفاده از دوخت کوتاه کنید یا با استفاده از رابط بلند.

 

نکته مهم : همان‌ طور که موقع خرید شورت زنانه باید به فلزات و قطعات بکار رفته در آن توجه کرد تا مبادا بدن به آن حساسیت دهد؛ هنگام انتخاب سوتین هم باید به این نکته توجه کرد.

 

نخستین کار بعد از خرید چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه‌تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتماً لباس زیرتان رابا آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در دسترس آفتاب خشک شود. پروسه تولید این لباس‌ها شامل مراحلی است که خواه‌ناخواه باعث آلودگی پارچه می شود.