پارس ناز پورتال

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

چندی است که این شرکت به دنبال ساخت ساختمان جدید اپل است، Apple Campus ۲ قرار است با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۶ آماده افتتاح گردد. این ساختمان قرار است در مرکزی جدید در کوپرتینو توسApple Campus ۲ ساخته شود. 

 

این ساختمان که فعلاً نام مستعار “سفینه فضایی” را به همراه خود یدک می‌کشد، قرار است گنجایش ۱۲ هزار کارمند را داشته باشد.

 

از ویژگی‌های منحصربه‌ فردی مانند تالار اجتماعاتی با هزینه ساخت ۱۶۱ میلیون دلاری بهره ببرد و همین‌طور فضای بسیار بزرگی در مرکز ساختمان قرار گیرد.

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

پس از چندین ماه سکوت خبری، یک کارگر ساختمانی که روی این پروژه کار می‌کند و نقشه‌های طراحی آن را دیده است به خبرنگاران می‌گوید “در حال ساخت ساختمانی هستیم که استانداردهای رایج ساختمان‌سازی امریکا را تغییر دهد.”

 

با توجه به سخت‌گیری‌های خاص شرکت اپل در ساختمان‌سازی و کلاً محصولاتش، رسانه‌ها به دنبال این هستند که ببینند در ساختمان جدید چگونه عمل خواهد کرد و چه استانداردهایی را به کار می‌گیرد.

 

این کارگر ساختمانی معتقد است پروژه Apple Campus ۲ می‌تواند معیار و مبنایی برای استانداردهای ساختمان‌سازی جدید باشد.

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفوناگر می‌خواهید Apple Campus ۲ را درک کنید؛ به آی‌فون نگاه کنید

طبق منابع خبری که رسانه‌ها در اختیار دارند، کارمندان شرکت اپل در ملاقات‌های مکرر خود با معمارها و پیمان‌کاران ساختمانی از دستگاه آی‌فون به عنوان یک محصول کامل استفاده می‌کنند تا به آ‌ن‌ها نشان بدهند که چگونه می‌توان یک محصول بی‌عیب و نقص ساخت.

 

آن‌ها به آی‌فون نگاه می‌کنند و می‌گویند: “این چیزی است که می‌خواهیم بسازیم. اگر شما خوب به این گوشی نگاه کنید، متوجه براقی آن می‌شوید، همین‌طور متوجه می‌شوید چه چقدر مورب است و این مورب بودن چه شکلی پیاده‌سازی شده است.

 

هر قطعه از این گوشی از یک طراحی مهندسی برخوردار است و … ساختمان ما نیز باید این‌طور ساخته شود.”

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

یک منبع خبری دیگر هم جلسات کارمندان اپل با پیمان‌کاران را این‌طور گزارش می‌دهد: “هر قطعه از این ساختمان باید مهندسی‌ساز باشد.

 

به عبارت دیگر، هر چیزی را به دقت نگاه کنید، اندازه‌گیری کنید، تایید کنید و فراتر از تقلید کردن بسازید؛ از بتن گرفته تا میلگرد و مفاصل.

 

حتی چیزهایی که در ظاهر دیده نمی‌شوند. در این صورت است که وقتی ساختمان تمام شد، شگفت‌انگیز خواهد بود.”

طراحی ساختمان جدید اپل با طراحی همانند آیفون

اپل روزانه به این پروژه سر می‌زند و با استفاده از محتوای خود سعی می‌کند پیمان‌کاران را راهنمایی کند؛ به طوری که برخی روزها هیچ کاری انجام نمی‌شود و فقط روی طرح‌ها بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

 

ساختمان جدید اپل شبیه یک O است که به نه قاچ یا قسمت مجزا تقسیم می‌شود و کارمندان اپل براساس وضعیت مکانی ژنوگرافیک خاص هریک از این قاچ‌ها چینش می‌شوند.

 

افرادی که از نزدیک این ساختمان در حال تکمیل شدن را دیده‌اند، می‌گویند با ساختمان‌های دیگر شرکت‌های فناوری بسیار متفاوت است و به مراتب از آن‌ها سرتر است.

 

اپل با استفاده از تمام پیمان‌کاران فرعی و محلی از سراسر امریکا می‌خواهد یک ساختمان با استانداردهای جدید بسازد به طوری که استاندارد خاص خودش در ساختمان‌سازی را بنا کند.