پارس ناز پورتال

طرز تهیه تارت موز و شکلات خوشمزه و عالی

طرز تهیه تارت موز و شکلات خوشمزه و عالی

طرز تهیه تارت موز و شکلات خوشمزه و عالی 

اگر به دنبال حکم تهیه تارت لذیذ هستید می‌توانید در این مقاله برترین تارت موز و شکلات نیروبخش را دنبال نمایید و آن را یاد بگیرید. تارت یکی از شیرینی هاي محبوب و لذیذ هست که انواع گوناگونی دارد. تارت موز و شکلات روش تهیه ساده اي دارد و سریع هم تهیه میشود و شما میتوانید آن را بعنوان دسر در میهمانی ها سرو کنید.

 

مواد لازم;

آرد; 150 گرم
پودر شکر; 50 گرم
کره «خرد شده»; 50 گرم
تخم مرغ; یک شماره
نمک; به مقدار لازم
موز; 3 شماره
شکلات تلخ; 100 گرم
خامه; 400 گرم
آب لیمو ترش; به مقدار لازم
شکر; یک قاشق چای خوری

 

طرز تهیه;

برای تهیه لایه زیرین، آرد، پودر شکر و نمک را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. کره خرد شده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید. خمیر را ورز دهید و در سلفون بپیچید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن را در یک قالب تارت بزرگ و یا چهار قالب تارت کوچک از گذشته چرب شده بریزید و با چنگال سوراخ هایي در آن ایجاد کنید.

 

خمیر را به مدت 15 دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید. قالب ها را از یخچال خارج کرده روی آن ها را با فویل بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در فر از گذشته گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد «350 درجه فارنهایت» قرار دهید. سپس فویل را از روی قالب ها بردارید و به مدت 10 دقیقه دیگر به پخت لایه زیرین تارت ادامه دهید.

 

شکلات تلخ را به روش بن ماری «حرارت غیر مستقیم» ذوب کنید و 100 گرم خامه را به آن اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را روی لایه زیرین بریزید. روی موزهای حلقه حلقه شده اندکی آب لیمو ترش بریزید و روی لایه شکلات اکران کنید. سیصد گرم خامه مانده و شکر را آن‌قدر بزنید تا پف کنند و روی لایه موز اکران کنید. روی تارت اندکی شکلات تلخ رنده شده بریزید و در یخچال قرار دهید.