پارس ناز پورتال

طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطار

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطار

طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطار 

روش تهیه حلیم گندم غذای بسیار خوشمزه و مناسب برای ماه رمضان را برای شما داریم که میتوانید در زیر دستور تهیه آن را بخوانید. ماه رمضان هست و بازار پختن حلیم بسیار داغ! زیادند تعداد کسانی که حلیم هاي بیرون، حتی مشهور ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان در منزل درستش کنند. در ا ین مقاله طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

 

مواد لازم:

پیاز ۱ عدد
گوشت گوسفندی ۱ کیلوگرم
گندم «پوست کنده» ۵۰۰ گرم
شکر به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
نمک و دارچین به مقدار لازم
طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطارطرز تهیه:
1-ابتدا گندم را از روز گذشته خیس میكنیم و آب آن را چند بار عوض میكنیم .در ظرفی مناسب گندم را قرار می‌دهیم و با اضافه كردن مقداری آب اجازه می دهیم تا به جوش آید حالا شعله را ملایم كرده و اجازه می دهیم حلیم كمی بپزد.

 

2-در ظرفی جداگانه گوشت را با آب و مقداری پیاز آبپز میكنیم و نصف آن را به همراه مقداری نمك به گندم اضافه میكنیم.و اجازه می‌دهیم گندم لعاب بیندازد.

 

3-مدت زمان پخت حلیم ۵ ساعت هست ولی هرچه اکثر بپزد خوشمزه تر هست.بعد از مدت ذكر شده حلیم را از روی حرارت بردارید و اجازه دید كمی سرد شود.

 

4-اگرحلیم شما گلوله گلوله شده و خراب شده هست اصلا نگران نباشید و آن را داخل مخلوط كن ریخته یا از صافی رد كنید «مخلوط كن بهتر هست»حالا مجددا حلیم را روی حرارت قرار دهید

 

5-بقیه گوشت را رشته رشته كرده و به حلیم اضافه كرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و سپی مقداری كره یا روغن را داغ كرده و مقداری دارچین به آن اضافه كنید و اگر حلیم را با شكر می خورید مقدار بسیاركمی شكر هم به آن اضافه كنید و روی حرارت كمی هم بزنید تا حلیم شما كشدار شود و به اصطلاح مفید جا بیقتد!

 

سایر نکات:

1-واژه حلیم از حلم می‌آید یعنی صبر!پس بدانید هرچه اکثر این غذای خوشمزه را بپزید دلپذیرتر و لذیذتر خواهد شد.

 

2-گندم را به صورت پوست كنده و سفید و سالم گزینه كنید تا موقع پخت چندان اذیت نشوید.

 

3-میتوانید حلیم را با مرغ هم بپزید كه در این صورت زمان كمتری برای كشدار شدن غذا نیاز دارید«ولی خیلی غذای خوشمزه اي نخواهید داشت!»