پارس ناز پورتال

طرز تهیه خمیر دندان مناسب برای کودکان

طرز تهیه خمیر دندان مناسب برای کودکان

طرز تهیه خمیر دندان مناسب برای کودکان 

معمولاً مزه تند خمیر دندان برای کودکان عمده خوشایند نیست و برای اینکه بهداشت دهان انها را به برترین نحو انجام دهید می‌توانید خمیر دندان برای آنان تهیه کنید. خمیر دندان عسلی یک خمیردندان طبیعی و ارگانیک با بهره گیری از عسل و نمک هست که میتوانید برای کودکان درست کنید.

 

عسل خاصیت آنتی بیوتیکی داشته و مخلوط آن با نمک اضافه بر اینکه دندان ها را سفید کرده محیط دهان و دندان را نیز ضدعفونی می‌کند.میتوان با بهره گیری از عسل و نمک, نوعی خمیردندان فرآوری که مصرف این نوع خمیر دندان طبیعی و ارگانیک, نه تنها آثار سوء برای دندان و لثه ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی دارد

 

و چون یک ترکیب غذایی هست با بلعیدن احتمالی آن, باز هم از مصرف خمیردندان, لذت خواهید برد! دیگر نگران نخواهید بود که اگر طفل دلبند شما خمیردندان را خورد, آیا واقعا از آن آسیبی نخواهد دید.با تهیه این خمیر دندان ساده, در خرج هاي خانواده صرفه جویی و به اقتصاد مقاومتی در خانواده کمک کنید؛ خرج آغاز تولید این خمیر دندان,

 

بسیار اندک هست و به علت فقدان عوارض احتمالی برای دهان, از خرج هاي مالی و روانی احتمالی در مصرف خمیردندان هاي شرکتهای گوناگون آسوده باشید.

 

روش تهیه خمیر دندان با عسل

دو واحد نمک طبیعی « نمک کانی؛ معدنی یا نمک دریا » را با پنج واحد عسل مخلوط کنید.اگرچه نمک طبیعی پیشنهاد میشود اما اگر هم آن را نیافتید, به همین نمک موجود در بازار اکتفا کنید.همین ترکیب پایه, بعنوان یک خمیر دندان کامل قابل بهره گیری هست اما برای بهره وری بهتر و نیز پاسخگویی به ذائقه هاي گوناگون یا امراض ویژه دهان و دندان می‌توانید, از آن ترکیب پایه, خمیر دندان هاي گوناگون با ارزش درمانی متنوع بسازید.

 

چند همانند از انواع خمیر دندان عسلی:

1- به ترکیب پایه, سه تا پنج قطره عصاره نعناع «اسانس نعناع» بیفزائید.
این فرمایش باعث معطر کردن دهان, افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی این نوع خمیردندان می‌شود .

 

2- به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه کنید که این فرمایش باعث استحکام اکثر لثه ها, کاهش آب دهن و آبریزی دهان در هنگام خواب میشود.

 

3- به ترکیب پایه, سیاهدانه «شونیز » آسیا شده, اضافه کنید که این فرمایش باعث افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی, تسریع درمان آفت «به خصوص آفت سفید» دهان خواهد شد.

 

4- به ترکیب پایه, سه تا پنج قطره آبلیمو یا لیمو عمانی آسیاب شده و سه تا پنج قطره عصاره نعناع اضافه کنید که این فرمایش احساس خنکی در دهان و کاهش عطش شبانگاهی به خصوص برای افراد گرم مزاج, ایجاد حس مفید مزه موهیتو «موخیتو؛ نوشیدنی کوبائی» در دهان, افزایش ضدعفونی کنندگی, استحکام لثه, تسریع در درمان آفت «مخصوصا آفت قرمز» در دهان می‌شود.

 

5- به ترکیب پایه, یک واحد رب انار اضافه کنید که این فرمایش, استحکام لثه, کاهش خونریزی لثه ها, تسریع در درمان آفت قرمز, ایجاد حس خنکی و کاهش عطش شبانگاهی را به همراه خواهد داشت.