پارس ناز پورتال

طرز تهیه دسر پسته خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه دسر پسته خوشمزه و عالی

طرز تهیه دسر پسته خوشمزه و عالی 

دسر پسته را می توانید در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت کامل ببرید بعلاوه اینکه با خوردن آن مواد مغذی را هم برای بدن خود فراهم سازی می‌کنید. دسر پسته، شکل خوشگل و جذابی دارد و از آن دسته دسرهایی هست که می توانید آن را از گذشته آماده نمایید.

 

مواد لازم:

آب 850 میلی‌لیتر
مغز پسته: 225 گرم
شیر خشک: پرچرب 225 گرم
شکر: 500 گرم
هل: با دانه‌هاي له شده 2 عدد
گلاب: 2 قاشق غذاخوری
زعفران نساییده: مقداری

 

مواد لازم جهت تزیین:

بادام پرک: 25 گرم
برگ نعناع: مقداری

 

طرز تهیه:

1-حدود 600 میلی‌لیتر و یا يك پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن آب، قابلمه را از روی حرارت بردارید و پسته را به مدت 5 دقیقه داخل آن بخیسانید. پسته‌ها را از آبکش رد نموده و پوست دوم آن‌ها را جدا نمایید.

 

2-پسته‌ها را داخل مخلوط کن خرد نمایید یا داخل هاون بکوبید.

 

3-شیر خشک را به پسته افزوده و مفید با هم مخلوط نمایید.

 

4-جهت تهیه شربت، باقی مانده آب و شکر را داخل ماهی‌تابه‌اي بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی که مایع شروع به سفت شدن نمود، هل، زعفران و گلاب را به آن اضافه نمایید.

 

5-شربت را به مخلوط پسته اضافه نمایید و 5 دقیقه مرتب هم بزنید تا مخلوط کاملا سفت شود. اکنون مخلوط آماده شده را کنار بگذارید تا تدریجی سرد گردد.

 

6-زمانی که مخلوط به اندازه کافی سرد شد, آن را با دست به صورت توپ‌هایي کوچک دربیاورید و با بادام پرگ و برگ نعناع تزیین نمایید. گذشته از آن که آن را سرو نمایید، بگذارید به اندازه کافی سفت شود و خودش را بگیرد.

 

پیشنهاد سرآشپز برای تهیه دسر پسته:

به جای اینکه پودر پسته آماده خریداری نمایید، بهتر هست مغز پسته را خریده و خودتان آن را آسیاب نمایید. پودر مغزهای تازه طعم بهتری نسبت به آن‌هایي دارند که روغن طبیعی خود را از دست داده‌اند.