پارس ناز پورتال

طرز تهیه رولت دارچینی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه رولت دارچینی خوشمزه و عالی

طرز تهیه رولت دارچینی خوشمزه و عالی 

رولت دارچینی از آن دست شیرینی هاي خوشمزه و پرطرفدار هست که هر کسی به خوردن آن علاقه نشان می‌دهد و بهتر هست طرز تهیه آن را به یاد داشته باشید. 

 

مواد لازم:
آب «مواد لازم برای رول دارچین» سه ق غ
شیر دو ق غ
کره سه ق غ
مخمر خشک دو ق غ
شکر یک ق غ
آرد چند منظوره یک فنجان
نمک یک چهارم و یک هشتم ق چ
سیب کوچک خرد شده یک عدد
کره دو ق غ
شکر قهوه اي دو ق غ
دارچین یک ق چ
جوز هندی رنده شده تازه یک ق چ
خامه سنگین یک ق غ
کره «مواد لازم برای کارامل» یک ق غ
شکر یک ق غ
خامه سنگین سه ق غ
پودر شکر یک سوم فنجان
نمک بعنوان چاشنی

 

طرز تهیه:

1-در گام اول خمیر را تهیه کنید. در ظرفی شیر و آب را مخلوط کنید. سپس 15 ثانیه در ماکروفر حرارت دهید تا دمای آن به 105 تا 110 درجه فارنهایت یا 40 تا 45 درجه سانتی گراد برسد. 3 ق غ کره را آب کنید و کنار بگذارید. مخمر را به ترکیب آب و شیر اضافه کنید. به همراه آن نوک ق چ شکر را بریزید و هم بزنید.

 

آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مکان گرمی قرار دهید تا پف کند.سپس آرد و یک ق شکر مابقی و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط مخمر را به آن اضافه کرده و به دنبال آن کره ذوب شده را بریزید و آن قدر هم بزنید تا خمیر درست شود.

 

2-در مرحله ي بعد مواد میانی را با سیب درست کنید. در شیرجوش سیب، کره، شکر قهوه اي، دارچین، جوز هندی و کمی نمک را بریزید. حرارت ملایم زیر آن روشن کرده و اجازه دهید به آرامی بپزد تا سیب ها نرم شوند. شکر در این جا حباب می‌زند و کاراملی میشود. پس از پخت سیب ها، خامه ي سنگین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید آن قدر بپزد تا قوام بیاید و سیب ها در آن معلق باشند. مواد میانی را در کاسه اي بریزید اما شیر جوش را تمیز نکنید.

 

3-خمیر را به صورت مستطیلی به ابعاد 10 در 20 سانتی متر پهن کنید. سپس مواد میانی را روی آن بریزید. خمیر را از ضلغ بیست سانتی متری رول کنید و سپس آن را به 4 برش تقسیم کنید.

 

4-تابه اي را با کره چرب کرده و رولت ها را درون آن قرار دهید. اجازه بدهید رولت ها استراحت کنند و در این حین فر را تا درمای 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد «سلسیوس» گرم کنید. رولت ها را در فر قرار داده و 13 تا 15 دقیقه بپزید تا زمانی که روی آن شروع به طلایی شدن کند.

 

5-زمانی که رولت ها در حال پخته شدن میباشند. سس کاراملی روی آن را در همان شیرجوشی که سیب ها را پختید درست کنید. کره و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شوند. اجازه بدهید شکر در قسمت اطراف شروع به کاراملی شدن کند. گاهی آن را هم بزنید. زمانی که شکر طلایی شد خامه سنگین را یکباره به آن اضافه کنید. گرچه مراقب باشید این ترکیب به صورتتان نپاشد.

 

6-سس کارامل را تا زمان غلیظ شدن هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و با یک سوم فنجان پودر شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر در آن حل شود. حرارت ظرف به حل شدن آن کمک می‌کند. سس کارامل را روی رولت ها بریزید «با کمی نمک» و سرو کنید.