پارس ناز پورتال

طرز تهیه سالاد میوه طالبی و کیوی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه سالاد میوه طالبی و کیوی

طرز تهیه سالاد میوه طالبی و کیوی 

سالاد میوه که در آن طالبی و کیوی به کار رفته است و می تواند همراه با غذا اوقات خوبی را برای شما رقم بزند و یک تغذیه عالی و سالم را تجربه کنید. یک سالاد میوه نیرو بخش که معمولا بعد از یک وعده غذای سنگین سرو می شود . استفاده از گرمک به جای طالبی نیز در این سالاد طالبی و کیوی می تواند دلچسب باشد .

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد طالبی و کیوی :

1. طالبی کوچک : 1/2
2. کیوی : 2 عدد
3. انگور سفید بی دانه : 125 گرم
4. پاپایا , دو نیم شده : 1 عدد
5. آب پرتقال : 3 قاشق غذاخوری
6. نعناع خرد شده : 1 قاشق غذاخوری
7. برگ ریز نعناع ترش جهت تزیین : مقداری
8. انگور ترش فرنگی جهت تزیین : مقداری

 

طرز تهیه سالاد طالبی و کیوی :

طرز تهیه سالاد میوه طالبی و کیوی

1. تخم های طالبی را بیرون آورده و دور بریزید , آن را به 4 قسمت تقسیم نمایید . هر برش را پوست نموده و به شکل مکعبی خرد نمایید و داخل یک کاسه بریزید .

 

2. کیوی را پوست نمایید و آن را به حلقه های نازک برش بزنید . سپس آن را همراه حبه های انگور سفید به مواد کاسه اضافه نمایید .

 

3. هسته های پاپایا را درآورید و آن را پوست نموده , گوشت میوه را به شکل اریب و کلفت خرد نمایید و به میوه های داخل کاسه بیافزایید .

 

4. آب پرتقال را با نعناع خرد شده مخلوط نمایید و روی میوه ها بریزید . بگذارید سالاد حدود یک ساعت کنار بماند . در این فاصله , چندبار آن را هم بزنید .

 

5. تکه های میوه را با قاشق بین ظروف شیشه ای نیمه گود تقسیم نمایید و آب میوه سالاد را مانند سس , روی آن ها بریزید . سپس با استفاده از برگ نعناع یا انگور فرنگی هر ظرف را تزیین نمایید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه سالاد طالبی و کیوی :

بادرنجبویه از تیره گیاهانی می باشد که عطر لیمو دارند . گیاهانی با برگ های سوزنی کرک دار که به نام نوعی لیمو معروف هستند . از گیاه شاهپسند هم می توان به جای آن استفاده نمود . این گیاه که دارای برگ های بلند باریک است نیز طعمی شبیه طعم لیمو دارد .