پارس ناز پورتال

طرز تهیه سالاد پنیر پخته خوش طعم و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه سالاد پنیر پخته خوش طعم و عالی

طرز تهیه سالاد پنیر پخته خوش طعم و عالی 

طرز تهیه سالاد خوشمزه و عالی که ماده اصلی آن را پنیر تشکیل می دهد که پخته شده است و طعمی خاص و لذت بخش دارد. طعم دلپذیر سالاد پنیر پخته با سبزی و نان برشته که همراه سالاد برگ کاهو سرو می شود از این مواد یک ترکیب بی نظیر می سازد.

طرز تهیه سالاد پنیر پخته خوش طعم و عالی

مواد لازم جهت تهیه سالاد پنیر پخته :
مخلوطی از کاهو های متفاوت : 250 گرم
نان فرانسوی : 12 برش
روغن زیتون بکر : جهت چرب نمودن ظرف
پنیر محلی : 12 برش
سبزی های تازه مثل رزماری , آیوشن یا اورگانو ریز شده : مقداری
نان فرانسوی : جهت سرو
مواد لازم جهت تهیه سس :
روغن زیتون بکر : 6 قاشق غذاخوری
سرکه قرمز : 3 قاشق غذاخوری
شکر : نصف قاشق چای خوری
خردل : نصف قاشق چای خوری
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

 

طرز تهیه :

1. جهت تهیه سالاد , برگ های کاهو را با آب سرد بشویید و خشک نمایید . سپس آن ها را داخل دستمال آشپرخانه بپیچید , در کیسه پلاستیکی قرار دهید , کیسه را محکم ببندید و بگذارید تا زمان مصرف در یخچال خنک شوند .

 

2. جهت تهیه سس , تمام مواد اولیه سس را در یک شیشه مربا بریزید و درب آن را محکم پیچ نموده و خوب تکان دهید تا مخلوط شوند . نمک و فلفل بزنید , دوباره تکان دهید و کنار بگذارید تا نان های برشته را آماده نمایید .

 

3. هر دو طرف برش های نان را برشته نمایید تا کاملا ترد و سرخ شوند , سپس روغن زیتون را روی یک طرف نان ها وقتی هنوز گرم هستند بمالید تا کاملا جذب نان شود و به خورد نان برود .

 

4. تکه های نان سرخ شده را روی سینی فر قرار داده و روی هر نان برشی از پنیر بگذارید . سبزی های خرد شده را روی پنیر پاشیده , کمی روغن زیتون روی آن ها بچکانید و در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت و یا عدد 4 فرهای گازی به مدت 5 دقیقه قرار دهید .

 

5. در همان زمان که نان ها را در فر قرار داده اید , برگ های کاهو را درون کاسه ای ریخته , سس آماده شده را درون شیشه مربا یکبار دیگر خوب تکان دهید و روی همه کاهو ها بریزید و با یکدیگر مخلوط نمایید . سپس آن ها را بین 4 بشقاب تقسیم نمایید .

 

6. نان های برشته شده را داغ روی کاهو ها بچینید و بلافاصله با مقدار بیشتری نان فرانسوی سرو نمایید .

 

7. می توانید از دانه ای انار هم به دلخواه در داخل سالاد استفاده کنید.