پارس ناز پورتال

طرز تهیه سس قارچ مناسب برای غذاهای گوشتی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه سس قارچ مناسب برای غذاهای گوشتی

طرز تهیه سس قارچ مناسب برای غذاهای گوشتی 

برای غذاهای گوشتی خود می توانید از سس قارچ خوشمزه استفاده کنید و از این دورچین خوشمزه و عالی لذت کامل ببرید. در این مطلب طرز تهیه نوعی سس قارچ را به شما آموزش داده ایم که برای غذاهای گوشتی بسیار مناسب است.

 

مواد لازم:

آبلیمو به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمك به میزان لازم
كره به میزان لازم
ماست (چكیده و خامه ای) 2قاشق غذاخوری
شیر به میزان لازم
خامه (غلیظ و خیلی سفت) 300گرم
قارچ 300گرم
پیاز 2عدد
پودر سیر 2قاشق مرباخوری
طرز تهیه سس قارچ مناسب برای غذاهای گوشتیطرز تهیه :
1-ابتدا پیاز را رنده كرده و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب آن تبخیر شود.سپس كره را به آن افزوده و آن را خوب سرخ كنید تا طلایی شود.

 

2-قارچ را درشت خرد كرده و داخل مقداری آبلیمو و نمك و آب بخوابانید تا رنگ آن سفید شود(15دقیقه تا نیم ساعت)سپس آن را شسته و به پیاز اضافه كنید و خوب تفت دهید تا قارچ آب بیندازد.

 

3-ماست و نصف خامه را با هم مخلوط كرده و داخل مخلوط كن بریزید و كمی یكنواخت كنید .برای آنكه مخلوط شما كمی شل شود به آن به میزان دلخواه شیر بیفزایید.مخلوط قارچ و پیاز را به مخلوط كن اضافه كرده و خوب هم بزنید.در انتها نمك،فلفل،پودر سیر و سایر ادویه دلخواه را به سس اضافه كرده و باز مخلوط كنید.

 

4-قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و سس قارچ را داخل آن بریزید و پس از اینکه گرم شد باقی مانده خامه را اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید.

 

نكات:
1-این سس را با هرنوع غذایی با گوشت سفید و قرمز و همچنین غذای گیاهی یا مخلوط گوشت و سبزیجات میتوان سرو كرد.

 

2-نكته بسیار بسیار مهم در طبخ این سس حرارت است. دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد ، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد و سس شما را خراب میكند.

 

3-اضافه كردن پودر سیر اختیاری است میتوانید به جای آن از سیر یا موسیر یا پودر موسیر استفاده كنید یا آن را حذف كنید.