پارس ناز پورتال

طرز تهیه شورت برد فندقی شیرینی خوش طعم

طرز تهیه شورت برد فندقی شیرینی خوش طعم

طرز تهیه شورت برد فندقی شیرینی خوش طعم 

برای شما آموزش تهیه شیرینی فندقی خوشمزه را با نام شورت برد داریم که می تواند پذیرایی خوبی برای مهمانان در عید نوروز باشد. 

 

مواد لازم:

کره یخچالی: 150 گرم
پودر قند: 35 گرم
پودر فندق: 30 گرم
آرد: 180 گرم
بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
اسانس وانیل: یک دوم قاشق چای خوری
شکلات سیاه (ریز خرد شده برای تزیین): حدود 100 گرم
پسته و فندق (ریز خرد شده برای تزیین): کمی

طرز تهیه شورت برد فندقی شیرینی خوش طعمطرز تهیه:

1. آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین را الک نموده و در دستگاه غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید تا با هم ترکیب شوند. سپس کره ریز خرد شده یخچالی را اضافه کنید و مجددا دستگاه را روشن کنید تا مواد به صورت خرده نان در آیند.

 

2. سپس پودر قند را اضافه کنید. پودر فندق را نیز بیفزایید. در آخر اسانس وانیل را اضافه کنید تا مواد به صورت خمیری در آمده و گلوله ای شکل شکل شده و یک گوشه ظرف جمع شوند

 

3. در این هنگام غذاساز را خاموش کنید. خمیر را در آورده در پلاستیک فریزر به مدت 30 دقیقه استراحت دهید. سپس یک پلاستیک فریزر را با قیچی باز کرده، روی آن را خیلی کم آردپاشی کرده و خمیر را به ضخامت 5 میلی متر لای پلاستیک باز کنید و کاتر بزنید

 

4. شورت بردهای کاتر زده را در سینی فر با کمی فاصله از هم بچینید (سینی نیاز به چرب کردن یا کاغذ روغنی ندارد.) و در فر از پیش گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 15 الی 20 دقیقه بپزید؛ در حدی که لبه شورت بردها کمی طلایی رنگ شود.

 

5. سپس شورت بردها را از فر خارج نمایید. اجازه دهید خنک شوند. بعد تا نیمه در شکلات ذوب شده فرو برید و بر روی فویل آنها را بچینید و پسته و فندق خرد شده بر روی قسمت شکلاتی بپاشید.

 

نکته:

1. این شوت بردها در دمای محیط در ظرف در بسته ماندگاری طولانی دارند.

 

2. برای تهیه خمیر حتما از کره سرد یخچالی استفاده کنید و اگر دستگاه غذاساز ندارید و می خواهید با دست این خمیر را آماده کنید فقط از نوک انگشتان استفاده کنید زیرا گرمای کف دست کیفیت خمیر را پایین می آورد.

 

3. پس از فرو بردن شورت بردها در شکلات و قرار دادن بر روی فویل، چند ثانیه بعد آنها را جابجا کنید تا به فویل نچسبند.

 

4. می توانید به جای فندق بدون پوست از فندق با پوست استفاده نمایید و آنها را پودر کنید.

 

5. این شورت بردها فوق العاده ترد و مناسب ایام نوروز می باشند.