پارس ناز پورتال

طرز تهیه شیرینی ذرت با طعم عالی

طرز تهیه شیرینی ذرت با طعم عالی

طرز تهیه شیرینی ذرت با طعم عالی 

شیرینی ذرت با طعم خوب و عالی که در این آموزش با هم آن را درست می کنیم. حتما برای یک بار هم شده این شیرینی را درست کنید. طبیعتا ذرت متعلق به تابستان است. اما شیرینی های شربتی به علت تشدید تشنگی برای تابستان توصیه نمیشود. شیرینی ذرت کمی خشک است برای رفع خشکی کمی شربت به نرم شدنش کمک میکند.

 

مواد لازم:

۵۰۰ گرم آرد ذرت
۲ عدد تخم مرغ
۳ قاشق غذاخوری ماست
۱ استکان روغن مایع آفتاب گردان
۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر
مواد لازم شربت
۴.۵ لیوان شکر(چهار و نیم لیوان)
۴ لیوان آب
گلاب اندکی
آب لیمو چند قطرهطرز تهیه شیرینی ذرت با طعم عالیطرز تهیه:

1. اول سراغ شربت شیرینی رفته شکر و آب را روی شعله فر گاز قرار دهید تا غلیظ شود. پنج دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت آب لیموی تازه و گلاب را اضافه کنید.

 

2. همینطور که شربت تان در حال خنک شدن است. مواد شیرینی را آماده کنید. در نظر داشته باشید همیشه تخم مرغ ها را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید تا به دمای آشپزخانه برسد.

 

3. بکینگ پودر را به ماست افزوده مخلوط کنید. باقی مواد را به مخلوط ماست افزوده ورز دهید تا خمیری نرم بدست آید. دستتان را خیس کرده به اندازه گردو از خمیر جدا کنید. خمیر را بوسیله دستانتان حالت داده روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله بچینید.

 

سینی را در فر داغ شده با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهید تا رویش کمی طلایی شود. سینی را از فر خارج کرده روی شیرینی داغ شربت سرد ریخته دوباره در فر به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید. تا شربت جذب شیرینی شود. وقتی شیرینی کمی ولرم است سرو کنید.

 

نکته: شیرینی ذرت کمی خاص است. آنهم به علت آرد خشن و خشکی که دارد. اگر به دنبال شیرینی لطیف و نرم هستید انتخاب خوبی نیست. در پست قبلی خدمت تان عرض کردم در ترکیه و کشورهای عربی استفاده کمی از ادویه میشود. و شما بسته به میل تان مجبور به افزودن ادویه دلخواه هستید.

 

بنده در تهیه شیرینی ذرت از مقدار مساوی زنجبیل تازه و پودر مغز هل استفاده میکنم که طعم تندی به شیرینی می دهد. شما می توانید فقط از پودر مغز هل استفاده کنید.