پارس ناز پورتال

طرز تهیه طاجین گوشت خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه طاجین گوشت خوشمزه و عالی

طرز تهیه طاجین گوشت خوشمزه و عالی 

روش تهیه طاجین گوشت را برای شما داریم که خوراکی هست از کشور مراکش و بسیار محبوب و لذیذ و نیروبخش میباشد. طاجین گوشت و به, خورش مخصوص مراکش و کشورهای شمال آفریقا هست. طاجین ظرفی هست که خورش را در آن درست می‌کنند. این خورش با گوشت قرمز و میوه به پخته میشود و از یک نوع ادویه مخصوص مراکشی

 

«ادویه راس الحانوت» بهره گیری می‌شود. این ادویه را خیلی آسان می‌توانید در منزل درست کنید. مواد آن را از بیرون تهیه کنید و با هم مخلوط کنید.

 

مواد لازم برای ادویه راس الحانوت مراکشی :
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۳/4 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری
میخک خرد شده 1/۴ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ادویه راس الحانوت مراکشی :
تمام مواد را در کاسه اي بریزید و کامل با هم مخلوط کنید و مفید هم بزنید تا به طور کامل ترکیب شوند. سپس در ظرف مناسب بریزید و درب آن را محکم ببندید تا عطر و بوی آن از بین نرود. اکنون شما ۳ قاشق ادویه راس الحانوت مراکشی دارید.

 

مواد لازم برای طاجین گوشت و به مراکشی :
گوشت قرمز 6۰۰ گرم
میوه به متوسط 4 شماره
نخود 5۰۰ گرم
جعفری خرد شده 4 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط ۵ شماره
سیر 3 حبه
ساقه کرفس خرد شده 1 شماره
پیاز متوسط ۲ شماره
پودر زیره 1 قاشق چایخوری
ادویه راس الحانوت 2 قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه طاجین گوشت و به :
گوشت را به قطعات مربعی شکل برش داده و تمیز شسته و آبکش کنید. سپس یک شماره پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با گوشت و اندکی روغن روی حرارت ملایم گاز به مدت 1۰ دقیقه سرخ کنید. سپس گوشت را همراه با ۴ لیوان آب داخل زودپز به مدت 1۸۰ دقیقه بپزید.

 

نخود را شسته و با اندکی آب به مدت 1 ساعت بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت کامل آب نخود را دور بریزید و نخود را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

 

یک شماره پیاز را نگینی خرد کنید, گوجه فرنگی و میوه به را تمیز شسته, پوست آن ها را بگیرید و به اندازه مد نظر خرد کنید و هر کدام را در ظرفی جداگانه نگه دارید.

 

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت ملایم گاز داغ کنید و اندکی روغن در آن بریزید. وقتی روغن گرم شد میوه به را داخل روغن بریزید و به مدت 5 تا 6 دقیقه سرخ کنید تا کاراملی شود سپس پیاز خرد شده, کرفس خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید. با یک کفگیر سوراخدار مواد داخل ماهیتابه را بردارید و داخل یک قابلمه بزرگ بریزید.

 

گوشت پخته شده, گوجه فرنگی هاي خرد شده, جعفری خرد شده و نخود پخته شده را داخل قابلمه بریزید و 3 لیوان از آب گوشت, پودر زیره, فلفل سیاه و فلفل قرمز, نمک و ادویه راس الحانوت را اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 1 ساعت به آرامی بپزد و مفید جا بیفتد.

 

طاجین گوشت و به را با برنج سفید سرو کنید. نوش جان!