پارس ناز پورتال

طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی خوشمزه و عالی

طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی خوشمزه و عالی

طرز تهیه چیزکیک کدو حلوایی خوشمزه و عالی 

کدو حلوایی لذیذ را بـه‌صورت کیک درست کنید تا دراین روزهای جشن هالووین بتوانید غذایی مخصوص این روز را هم بخورید. هالووین فرصتی برای شادی کردن و پرداختن بـه خرافات هست و کدو حلوایی یکی از نماد هـای این جشن هست. مـا در اینجا طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی را برایتان آورده ایم.

 

مواد لازم کراست «لایه زیرین»:

بیسکوییت کاکائویی: 200 گرم
کره «بـه دمای محیط رسیده»: 80 گرم

 

مواد لازم لایه رویی

پنیر خامه ای «نرم شده»: یک کیلو گرم
کدوحلوایی «پودر شده»: 300 گرم
تخم مرغ «درشت»: 3 عدد
زرده تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 200 گرم
شیرعسلی: 150 میلی لیتر
پودینگ وانیلی: نصف یک بسته
اسانس وانیل: 2 ق چ
پودر دارچین: یک چهارم ق چ

 

مواد اضافی:

پودر شکر: 2 ق س
پودر کاکائو: 2 ق س

 

طرز تهیه:

ابتدا برای تهیه کراست «لایه زیرین»، بیسکویت ها را در غذاساز پودر کنید «می‌توانید انها را در کیسه پلاستیکی ریخته و با وردنه پودر کنید» و با کره نرم شده در همجواری دمای محیط مخلوط کنید. خمیر بـه دست آمده را دریک قالب کمربندی بـه قطر حدود 23 سانتی متر بریزید و کاملا کف قالب اکران کنید و بـه مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه لایه میانی:

پنیر خامه ای، شکر، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، اسانس وانیل، شیرعسلی، پودر دارچین و کدو حلوایی پوست کنده و پوره شده را در ظرف مناسبی باهم مخلوط کنید.پودینگ وانیلی را اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را در قالب روی لایه بیسکوییت بریزید و حدود 15 دقیقه در فر از گذشته گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد «350 درجه سانتی گراد» قرار دهید.

 

سپس دمای فر را روی 150 درجه سانتی گراد «300 درجه فارن هایت» قرار دهید و بـه مدت یک ساعت و 30 دقیقه بـه پخت چیزکیک در فر ادامه دهید. فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیزکیک حدود 40 دقیقه در فر خاموش با در بسته بماند. سپس چیزکیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود.