پارس ناز پورتال

طرز تهیه کیک آتشفشانی خوش طعم

طرز تهیه کیک آتشفشانی خوش طعم

طرز تهیه کیک آتشفشانی خوش طعم 

کیک آتشفشانی به طعم عالی شهرت دارد. ما برای شما آموزش تهیه آن را قرار داده ایم تا این کیک معروف را درست کنید. این کیک هوش از سرتان میبرد، کوستبک پاستا یا کیک آتشفشانی درست کردنش بر عکس تصور اولیه بسیار آسان است.

 

شما به جای موز میتوانید از توت فرنگی هم استفاده کنید. اما موز، خامه و شکلات خیلی باهم خوشمزه تر هستند. پیشنهاد ویژه من به شما درست کردن این کیک فوق العاده است.

 

مواد لازم:
۳ عدد تخم مرغ
۱ لیوان سر خالی شکر
۱ فنجان قهوه خوری شیر
۱ فنجان قهوه خوری روغن مایع
سه و نیم فنجان قهوه خوری آرد
۳ قاشق سوپخوری پودر کاکائو
۱ قاشق مربا خوری بکینگ پودر
۱ بسته وانیل شکری

 

مواد لازم جهت کرم:
۲ گرم خامه فرم گرفته قنادی
۱/۵ لیوان شیر
۲۰۰ گرم پنیر بدون نمک لبنه
۴ عدد موز
۱ استکان شکلات قطره ای
طرز تهیه کیک آتشفشانی خوش طعمطرز تهیه:

بوسیله همزن برقی تخم مرغ ها را شروع به هم زدن کنید و به آن شکر و وانیل را اضافه کرده آنقدر هم بزنید تا شکر در تخم مرغ ذوب شده مواد حجم پیدا کند.

 

روغن مایع و شیر را افزوده کمی دیگر مخلوط کنید.

 

پودر کاکائو، آرد و بکینگ پودر را چند بار از الک رد کنید تا کاملا پوک شوند. مخلوط آرد و کاکائو را در چند مرحله به موادتان اضافه کرده فقط در حد یکدست شدن بوسیله همزن دستی مخلوط کنید(دقت کنید گلوله های آرد در خمیر باقی نماند)

 

در قالب مدل کمربند دار بعد از قرار دادن کاغذ روغنی خمیر کیک را خالی کرده، قالب را در فر از قبل داغ شده با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید. تا بپزد. وقتی کیک پخت و حتی سرد شد نوبت کمی شعبده بازی است

 

بوسیله چاقوی تیزی قسمت برآمده کیک را دایره وار برداشته با کمک قاشق دایره ای همانند کاسه داخل کیک حفر کنید. دقت کنید کیک از پایین سوراخ نشود. یک و نیم الی دو سانت از پایین و اطراف باقی بگذارید.

 

شیر سرد را با پودر کرم شانتی مخلوط کرده آنقدر هم بزنید تا حجم پیدا کند. اگر از خامه قنادی استفاده میکنید احتیاجی به شیر نیست. پنیر لبنه را افزوده کمی بیشتر به هم زدن ادامه دهید. مقدار بسیار اندکی وانیل شکری به موادتان اضافه کنید تا بوی بد پنیر را بگیرد.

 

شکلات قطره ای را به خامه افزوده بوسیله لیسک مخلوط کنید. موز های نازنین را کف کیک قرار داده رویش از خامه آماده شده بریزید.

 

حالا نوبت کمی بازی است. یادتان می آید مقداری از روی کیک برداشته بودید. آنها را بوسیله انگشتان جادویی تان پودر کنید. اگر کیکتان تازه نبود میگفتم از رنده درشت رد کنید. ولی چون نرم هستند امکان دارد خمیر شود. حالا از پودر به دست آمده سطح کیک را بپوشانید. هیچ نقطه سفیدی نباید قابل مشاهده باشد.

 

کیک شما چیزی شبیه آتشفشان میشود. زیاده روی نکنید. چون قرار است این کیک به یخچال برود. آتشفشان شما ممکن است در یخچال کار دستتان بدهد

 

بعد از چند ساعت کیک شما آماده است. کوستبک پاستا یکی از کیک های مورد علاقه من است. بسیار خوشمزه و یک عالمه خرابکاری در بردارد. ولی در انتها باعث خوشبختی میشود. مخصوصا وقتی کیک را می برید. یاد این حرف من بیفتید