پارس ناز پورتال

طرز تهیه کیک گردویی خوش طعم و عالی

طرز تهیه کیک گردویی خوش طعم و عالی

طرز تهیه کیک گردویی خوش طعم و عالی 

اگر می خواهید یک عصرانه عالی و خوشمزه را همراه خانواده خود میل کنید می توانید از کیک گردویی خوشمزه استفاده نمایید. کیک های گردویی از کیک های محبوب و مورد علاقه همه اقشار به حساب می آیند. در این مطلب طرز تهیه دو نوع کیک گردویی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک گردویی خوش طعم و عالی

مدت زمان آماده سازی: 20 تا 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 50 دقیقه
میزان سرو: 12 نفر

 

مواد لازم:

کره (به دمای محیط رسیده): 100 گرم
روغن مایع: 40 گرم
شکر: 220 گرم
تخم مرغ: 3 عدد
وانیل مایع: یک چهارم ق چ
شیر: 250 میلی لیتر
سرکه: یک ق س
آرد: 270 گرم
بیکینگ پودر: دو و یک چهارم ق چ
نمک: سه چهارم ق چ
دارچین: یک دوم ق چ
گردو (نگینی خردشده): یک پیمانه

 

نکته:

1- تمام مواد به دمای محیط رسانده شود.

 

2- دراین دستور از فیلینگ کرم پنیری دارچینی استفاده شده و بدین ترتیب که 200 گرم پنیر ماسکارپونه و 2 قاشق چای خوری دارچین را به 200 گرم خامه فرم گرفته اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم زده شود.

 

3- روغن مایع و کره قابل جایگزین با یکدیگر می باشد ولی توصیه می شود کره به طور کامل حذف نشود تا کیک عطر و طعم بهتری داشته باشد.

 

4- این کیک به صورت ساده و بدون فیلینگ نیز طعم مطلوبی دارد و برای کیک عصرانه گزینه مناسبی می باشد.

 

5- این کیکی در قالب کاپ کیکی نیز قابل تهیه می باشد و زمان پخت 20 دقیقه می شود.

 

طرز تهیه:
1. ابتدا شیر و سرکه را در کاسه ای با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. (به مدت 15 دقیقه) گردوهای نگینی شده را با یک قاشق سوپ خوری از آرد مخلوط کنید. آرد، بیکینگ پودر، نمک، دارچین را با هم 2 تا 3 بار الک کنید.

 

2. کره را کمی با همزن بزنید تا نرم شود. شکر و روغن مایع را اضافه کنید و با سرعت زیاد همزن بزنید تا جایی که سبک و کرمی و رنگش روشن شود. بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود 2 دقیقه خوب هم بزنید.

 

3. با آخرین تخم مرغ وانیل را اضافه کیند و حدود 5 دقیقه با سرعت زیاد بزنید. مخلوط آرد را به همراه شیر در سه نوبت به مواد اضافه کرده و با لیسک به آرامی فولد کنید.

 

4. کف دو قالب 18 سانت را چرب کرده و کاغذ روغنی بگذارید و روی کاغذ را مجدد چرب کنید. مواد را بین دو قالب تقسیم کنید. در فر 170 سانتیگراد (150 درجه در فرهای برقی) که از قبل گرم شده است به مدت 50 دقیقه قرار دهید.

 

5. کیک ها را پس از پخت از قالب خارج کنید و اجازه بدهید کامل خنک شوند. رویه کیک ها را ببرید تا کالما صاف شوند. بین دو لایه کیک خامه یا فیلینگ دلخواه قرار دهید و کیک را در صورت تمایل آسترکشی کرده و با سلیقه خود تزیین نمایید.