پارس ناز پورتال

عادت های به ظاهر درست که مانع از موفقیت می شوند

عادت های به ظاهر درست که مانع از موفقیت می شوند

عادت های به ظاهر درست که مانع از موفقیت می شوند

برای رسیدن به موفقیت باید از اصولی پیروی کنیم که باید به آنها پایبند بود مثل عدم تمرکز روی چندین پروژه کاری یا اجتناب از کار کردن چندان.بهره‌وری در دنیای پرسرعت امروزی بسیار مهم و حائز اهمیت هست. بیشتر آدم‌ها سعی میکنند تا کارهای روزمره خود را بیشتر کنند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند، اما این روش برای آن که بتواند به نتایج مفید و قابل سنجشی برسد،کمی زمان میبرد.

 

بیشتر وقت‌ها تنها کاری که باید برای افزایش بهره‌وری خود انجام دهید، انجام ندادن بعضی کارها هست. با این روش خیلی سریع متوجه یک تفاوت بزرگ خواهید شد و آن را احساس خواهید کرد. اگر بعضی عادت‌ها راکه ممکن هست به کار شما لطمه بزنند را تغییر دهید، فضا برای کارهایی که واقعاً مهم میباشند، باقی میماند. شاید دور از عقل به نظر برسد اما بهتر هست اول اینکار را انجام دهید و بعد سیستم‌هاي اخیر را وارد زندگی خود کنید.

 

برای شروع، مشاهده نمایید که زمان را چگونه می‌گذرانید و روی حذف 5 عادت بد خود تمرکز کنید. پس با ما همراه شوید تا در این مسیر به شما کمک کنیم.

 

1- هر ثانیه از روز خود را زمانبندی می کنید (بدون آن که وقت آزادی داشته باشید)

شاید تعجب کنید، اما اگر می خواهید بهره‌وری خود را افزایش دهید، باید از زمانبندی ثانیه به ثانیه روز خود دست بردارید. آدم‌ها از تنظیم روزهای تقویم خود و حس زودگذر موفقیت که با انجام اینکار در خود احساس می کنند، لذت میبرند. اما اگر چندان برنامه‌ریزی کنید، در نهایت از روزهای کاری خود متنفر خواهید بود.

 

نه فقط این، بلکه وقتی کارهای ضروری پیش می آیند دیگر انرژی برای پایان دادن بقیه کارها را نخواهید داشت و ادامه روز خود را از دست میدهید. آشفتگی به وجود می آید و شما دیگر قادر نخواهید بود به آن مقدار کاری که برای آن روز برنامه‌ریزی کرده‌ بودید، برسید.

 

راه حل؟ روش ساده‌تری را گزینه کنید، مثل گزینه 6 کار مهمی که میخواهید گذشته از رفتن به رختخواب حتماً آن‌ها را تمام کنید. وقتی بیدار می شوید، خلاصه ساده‌اي از کارهایی که میخواهید انجام‌شان دهید، برای خود تهیه نمایید، اما خیلی پایبند زمانبندی نباشید. حواستان به کارهای بسیار مهم باشد و صبحانه را فراموش نکنید.

 

2- سعی می کنید همزمان در چندین کار پیروز شوید

این همان کاری هست که بیشتر افراد با انجام آن تمرکز خود را از دست میدهند. همه ي ما میخواهیم در بیشتر جنبه‌هاي زندگی پیروز باشیم: در بازارهای گوناگون کسب و کار خود را داشته باشیم، قهرمان باشیم، جهان را بگردیم و از این دست کارها. اگر همزمان فرصت‌هاي زیادی را دنبال می کنید، در واقع بدست خودتان کاری می کنید

 

که شکست و عدم موفقیت در بعضی مسیرها را تجربه کنید. یا اگر هم پیروز شوید، قانون توزیع موجب می شود که شادی‌هاي کوچکی داشته باشید که به اندازه موفقیت در یک یا دو کار لذت‌بخش نیستند و شما را شاد و راضی نمیکنند. بهتر هست هدفی را تعیین کنید که به شما در رسیدن به اهداف دیگر کمک میکند و برای ایجاد تغییر تمام انرژی خود را روی این کاتالیزور متمرکز کنید.

 

وقتی پیروز شدید، زمانی راکه به آن کار و فعالیت اختصاص داده بودید را کاهش دهید و ساعات و دقیقه‌هاي باقیمانده را به تجربه کردن کارها و مسیرهای دیگر بپردازید.برترین قسمت؟ شما می توانید با تقویت موفقیت نخست خود به نقاط عطف دیگری برسید. برای مثال، اگر کسب و کار مورد نظرتان را راه‌ انداخته‌اید و از آن درآمد ثابتی بدست می‌آورید،

 

میتوانید از این موفقیت در جهت سرمایه‌گذاری برای کارهای دیگر بهره گیری نمایید و موفقیت خود را به سرعت دو برابر کنید. یا اینکه میتوانید با خیال راحت به مسافرت‌هاي دور دنیای خود بپردازید بدون آن که نگران نقدینگی و یا مراقبت از کسب و کارتان باشید.

 

3- برای رسیدن به کمال و بینظیر بودن، هدف‌گذاری می کنید

همان احساس ناخوشایندی که هنگام شروع یک پروژه اخیر به شما دست می دهد. همان درد و عذابی که هنگام بهره گیری از یک وب سایت اخیر دارید و تازه می‌فهمیم که بعضی از اطلاعات کامل هم نیستند. اگر شما هم با چنین احساساتی دست به گریبان هستید، احتمالاً بیشتر ساعت‌ها یا روزهای خود را صرف تکامل ایده‌هایتان می کنید.

 

مثلاً وقتی مشغول تعمیر یک وسیله هستید به ناگهان یاد چیزهای دیگری می‌افتید که نیاز به تعمیر دارند، و این حلقه ادامه می‌یابد تا اینکه متوجه می شوید دیگر انرژی برای انجام کارهای مهم خود ندارید. و همین موضوع موجب تاخیر در کارها می گردد.

 

حقیقت تلخ و شیرین این هست که هیچ کس به اندازه شما متوجه عیب و نقص‌هاي شما نمی شود. حتی اگر افرادی باشند که متوجه جزییات بشوند، اگر شما سراغ این جزییات نروید، شکست‌هایتان آنقدرها هم سخت و طاقت‌فرسا نخواهند بود. اگر شکست هم بخورید، از آن‌ها درس خواهید گرفت. در عوض، روی 90 درصد پروژه خود هدفگذاری کنید و بعد آن را آغاز نمایید. شما میتوانید ضمن پیشرفت در کار تغییرات لازم را انجام اعمال کنید.

 

4- از زمان‌هاي استراحت خود می‌گذرید تا کارهای بیشتری انجام دهید

آیا وقتی چندان کار می کنید، کارهای بیشتری انجام می دهید؟ (سوال انحرافی. 100 درصد اشتباه هست)همان طور که کال نیوپورت در کتاب خود اثبات می کند که ” کارهایی که شما انجام میدهید، معادل زمانی هست که برای آن‌ها صرف میکنید، منهای شدت کار”پس اگر 10 ساعت از وقت خود را با شدت و جدیت 2 صرف انجام کاری میکنید،

 

به همان نتیجه‌اي می رسید که وقتی 2 ساعت کار را با شدت و جدیت 10 انجام میدهید. دیدگاه جالبی هست. یعنی در یک چهام زمان به همان نتیجه می رسید. پس کلید انجام کار بیشتر، افزایش شدت و جدیتی هست که برای کار می گذارید. برای اینکه اینکار به صورت یک عادت در بیاید، میتوانید تکنیک پومودورو را دنبال نمایید.

 

دربازه زمانی 25 دقیقه بدون وقفه فقط روی انجام یک کار متمرکز شوید و بعد 5 دقیقه استراحت کنید. بعد از 4 بازه زمانی 25 دقیقه‌اي، می توانید استراحت طولانی‌تری (به مدت 15 تا 30 دقیقه) داشته باشید.

 

5- به خودتان پاداش نمیدهید

 به گزارش پارس ناز چگونه پاداش دادن به خودتان می تواند بهره‌وری را افزایش دهد؟ اینکار به شما القا می کند تا سطح نیروی خود را حفظ کنید و اگر بخواهید کار بیشتری انجام دهید، باید پاداش بیشتری به خودتان بدهید. اگر دو ساعتی هست که یک کار بسیار سخت را دنبال میکنید، با یک چیز ساده مثل شکلات به خودتان پاداش بدهید. حتی می توانید برای لذت بردن از این پاداش‌ها، زمان تفریح بیشتری را در تقویم به خود اختصاص دهید.

 

شاید وقتی می گوییم برای استراحت و تفریح خود وقت بگذارید، خیلی جدی نگیرید. اگر اینکار را نکنید؛ خیلی زود از پای در می آیید. برای آن که چنین لحظات بحرانی را تجربه نکنید، زمان‌هایي را برای استراحت و یا پاداش دادن به خودتان در نظر بگیرید. اینکار باعث می شود بتوانید بهتر روی کاری که انجام میدهید، تمرکز کنید.