پارس ناز پورتال

این عادت های بد را گاهی اوقات انجام دهید

این عادت های بد را گاهی اوقات انجام دهید

این عادت های بد را گاهی اوقات انجام دهید 

برخی از عادت ها در زندگی انسان‌ها میباشند که همۀ وقت} ناپسند شمرده شده اند و آدم‌ها از انها نهی می‌شوند اما در این مقاله چیزی مخالف این عقیده را بیان می‌کنیم. همۀ‌ي ما عادت‌هایي داریم. حتماً شما هم یکسری عادت‌هایي دارید که کوشش می کنید ترک‌شان کنید چون می دانید که برای‌تان ضرر دارند، اینجور نیست؟ یک خبر خوب برای‌ شما داریم؛ برخی از این عادت‌ها، واقعا آسیبی به شما نمیزنند! در واقع برخی از این عادت‌ها، تندرست و درست هم میباشند.

 

گرچه همه ي وقت عادت‌هایي وجود دارد که شما قطعا می دانید باید ترک‌شان کنید مثلاً سیگار کشیدن و تمام روز یکجا نشستن. اما مثلاً اجتناب از خوردن صبحانه در کدام گروه قرار می گیرد؟ آیا خوب هست گاهی هوس شکلات کنیم و دلی از عزا دربیاوریم؟ مقاله زیر را بخوانید تا نظرتان عوض شود.

 

۱. ایرادی ندارد هوس شکلات کنید

در مورد شکلات، هر چه تلخ‌تر بهتر! فواید شکلات تلخ بسیار چندان هست؛ می تواند از لخته شدن خون پیش گیری کند و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش بدهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند کسانی که مکررا شکلات میخورند، شاخص تود‌ه‌ي بدنی پایین‌تری دارند.

 

خوردن ِ اکثر از 45 گرم شکلات در هفته، باعث کاهش 20 درصدی خطر سکته‌ي مغزی در بین زنان می شود. ضمنا شکلات میتواند طول عمرتان را اکثر کند.

 

۲. فرار کردن از صبحانه میتواند خوب باشد

نخوردن صبحانه گذشته از جلسه‌ي تمرین‌تان میتواند نتایج بهتری داشته باشد. محققان بلژیکی روی افرادی مطالعه کردند که به مدت شش هفته، رژیم خوراکی پُر چرب و پُر کالری مصرف کرده بودند و نتیجه این که، آنهایی که گذشته از خوردن ورزش کرده بودند، وزن اضافه نکردند.اما اگر به قصد رقابت و مسابقه تمرین می کنید، مثلاً ماراتن یا ورزش‌هاي سه گانه، باید صبحانه بخورید تا انرژی لازم حین تمرین داشته باشید.

 

۳. آسان باشید و قهوه‌تان را بنوشید

بهتر هست حس بدی نسبت به قهوه‌ي صبحگاهی‌تان نداشته باشید. محققان اثبات کرده‌اند آنهایی که عادت به نوشیدن قهوه دارند، خیلی کمتر در معرض دیابت نوع دوم، پارکینسون و زوال عقل میباشند. ضمنا در بین قهوه نوش‌ها، موارد کمتری از سکته‌ي مغزی، دشواری های تپش قلب و برخی انواع سرطان دیده میشود.

 

۴. اگر مو هاي‌تان را نشستید مهم نیست

گرچه باید هر وقت لازم بود دوش بگیرید، اما لازم نیست همه ي وقت مو هاي‌تان را بشویید. مو، نوعی فیبر هست؛ یعنی اگر هر روز آن را بشویید ممکن هست استحکام و شکل خود را از دست بدهد. اگر پوست سرتان خشک هست، شستشوی موها دو بار در هفته کافیست، اما اگر مو هاي‌تان چرب هست میتوانید یک روز در بین آنها را بشویید.

 

5. از سُس پُرچرب‌تان لذت ببرید

سس پرچرب مطمئنا لذیذ‌تر هست، اما از آن مهمتر این که اگر نوع درست آن را گزینه کنید، به شما کمک می کند از خطر مریضی قلبی و سکته‌ي مغزی بکاهید. شما باید حداقل 10 درصد از چربی دریافتی هرروز‌تان را از چربی‌هاي تک غیر اشباع مصرف کنید. هر چند عبارت «پُر چرب» جوری به نظر میرسد

 

که انگار باید از آن پرهیز کنید، اما در واقع لازم هست سسی را گزینه کنید که کم کالری‌تر باشد. برخی از چربی‌هاي خوب می توانند به شما کمک کنند اکثر احساس سیری کرده و دچار پُر خوردی نشوید.

 

6. بابت یک جلسه باشگاه نرفتن خودتان را سرزنش نکنید

حتی احتمالا دو جلسه! سه یا چهار جلسه در هفته کافیست تا اندام‌ خوب‌تان را حفظ کنید. یک یا دو روز دراز کشیدن به عضلات و ذهن شما کمی فرصت می دهد تا بازسازی شوند. در روزهایی که استراحت میکنید، کوشش کنید هم چنان فعال باشید، چه با پیاده روی یا کمی تمرین یوگا. حرکات کششی و بهره گیری از فوم رولر در روزهای ریکاوری فوق العاده میباشند.

 

7. می توانید اکثر بخوابید

مطالعات زیادی در مورد فواید بیدار شدن گذشته از 7 صبح پیشنهاد کرده‌اند. اما دیرتر از خواب بیدار شدن هم میتواند حافظه‌ي بلند مدت‌تا را ارتقا داده، گنجایش یادگیری‌تان را بهتر کرده و حافظه‌تان را سازماندهی کند. وقتی شما زود از خواب بیدار میشوید، آخرین چرخه‌ي REM «حرکت سریع چشم در خواب که حافظه را تقویت میکند» را قطع میکنید. گرچه تمام روز را نخوابید، اما اگر کمی اکثر در رختخواب ماندید، احساس بدی نداشته باشید.

 

8. آدامس جویدن آنقدرها که فکر میکنید بد نیست

جویدن آدامس، مخصوصا نعنایی، برترین عادتی هست که باید ادامه‌اش دهید. داشتن یک جعبه آدامس در جیب یا کیف‌تان می تواند در کاهش اشتها به شما کمک خوبی بکند، سلامت روانی‌تان را تقویت کند و اعتماد بنفس سالمی در شما ایجاد کند. خوشبختانه یک آدامس بدون قند در روز، شما را در معرض شیرین کننده‌هاي مصنوعی نیز قرار نمیدهد. آدامس‌تان را بجوید!

 

۹. نمی توانید دست از ناخن جویدن بردارید؟ اشکالی ندارد

دست‌هاي شما پُر از میکروب هست، اما ناخن جویدن به شما کمک می کند از استرس و پریشانی‌تان کم شود، به هر حال بهتر از روش‌هاي کاهش استرسی چون سیگار کشیدن یا مست کردن هست! اگر عادت دارید ناخن بجوید و معمولاً هم دچار پریشانی می شوید، فقط لطفا مکررا دست‌هاي‌تان را بشویید، خیلی اکثر از آنکه فکر می کنید لازم هست!