پارس ناز پورتال

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس 

برخی از عجایب میباشند که مردم و کشور ژاپن تنها انها را دارا میباشند و در این مقاله شما را با آنها آشنا می کنیم. فرهنگ‌هاي گوناگونی در سراسر جهان وجود دارد و اکثر آن‌ها با هم تفاوت دارند. وقتی به فرهنگ‌هاي دیگر نگاه می کنیم چیزی که به نظر خودشان خیلی عادی هست برای ما بسیار عجیب به نظر می رسد.

 

این به علت جدایی فرهنگ‌ها از نظر موقعیتی هست که در آن ظهور کرده اند. برای نمونه, فرهنگ نمیکره شرقی با فرهنگ نیمکره غربی تفاوت زیادی دارد. حتی گاهی کشورهای گوناگونی که در نزدیکی هم قرار دارند فرهنگ‌هاي کاملا متفاوتی دارند. این تفاوت فرهنگی حتی میتواند در قسمت‌هاي گوناگون یک کشور نیز دیده شود. با این حال فرهنگ هیچ جا به اندازه ژاپن عجیب نیست.

 

آن‌ها بسیار منحصر به فرد میباشند و هیچ فرهنگی نمی توانید پیدا کنید که مانند آن‌ها باشد. در حالی‌که آن‌ها به توانایی سختکوشی خود سربلندی میکنند و مدارس بی نظیر‌اي دارند میتوانند طنز هم باشند. اغلب عجیب‌ترین شکل سرگرمی‌ها از ژاپن می آید.

 

اگر در فرهنگ ژاپنی عمیق‌تر شوید چیزهای عجیب تری هم پیدا می کنید. چیزهایی مانند افسانه‌هاي گوناگون, مدهای عجیب و حتی موجودات عجیب. ژاپن جایی هست که همه ي باید در نخستین فرصت تجربه کنند, اما این لیست کمک میکند بدانید چه چیزهایی در آنجا انتظارتان را میکشد.

 

اختاپوس غول جسد

ظاهراً این موجود غول جسد در خلیج فونکا در ژاپن کمین کرده هست. جان بچلر «John Batchelor» در کتابش میگوید که این هیولا به کشتی‌هاي در حال عبور حمله و یک جوهر سیاه خطرناک اکران میکند که ریه‌هاي خدمه کشتی را پر می کند. گفته میشود اندازه این جانور به 125 متر هم می رسد.

 

این موجود در آیین شینتویسم نقش بیشتری از یک اختاپوس دارد که به قایق‌ها حمله میکند. گفته میشود این موجود با کامی همراه هست که در باورها شینتو معادل روح هست و شبیه فرشته محافظ در تمدن‌هاي غربی هست. این جانور بعنوان آیین پاک‌سازی نفس برای حامیان شینتویسم دیده میشود. عجیب هست که چنین جانور بزرگ و ترسناکی بعنوان یک اثر مثبت دیده میشود.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکسمد دندان‌هاي بد شکل

فرهنگ ژاپنی میتواند برای مردم سراسر جهان بسیار عجیب باشد. این فرهنگ در همه ي ابعاد, از سرگرمی تا مد منحصر به فرد هست. در دهه جدید یک روند عجیب‌وغریب در ژاپن رواج یافته که دندان‌هاي اضافی و بد شکل را مد میداند, چیزی که مردم سایر کشور‌ها آن را زشت دانسته و کوشش میکنند اصلاح کنند.

 

این مد آن قدر پرطرفدار شده که حتی برخی دندانپزشکان, افراد را جراحی می کنند و دندان‌هاي جدیدی در برابر دندان‌هاي او می کارند. این روش خرج‌هاي زیادی دارد.. این مد عجیب‌وغریب شروع شد تا نشان دهد کسی که دندان‌هاي بدشکل دارد می تواند بعنوان یک شخص پولدار دیده شود. احتمالا این مد برای همۀ وقت} در ژاپن خواهد ماند و به سایر نقاط جهان سرایت نمیکند که به نظر بهتر هم می آید.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

اخراج کردن مرده از گورستان

یکی از کارهای عجیبی که احتمالا فقط در ژاپن می بینید اخراج ساکنان مرحوم هست. در ژاپن اگر اجاره زمین پرداخت نشود, مرده‌ها ممکن هست از قبرهایشان اخراج شوند. اینکار در اکثر گورستان‌هاي گرانقیمت ژاپن انجام میشود. مرده نمیتواند اجاره بدهد بنابراین انتظار می رود بستگان نزدیک او اینکار را کنند

 

و اگر نتوانند مرده خلع قبر میشود. علت اصلی اینکار رشد جمعیت و به دنبال آن رشد شمار کسانی هست که به قبر نیاز دارند. در جزیره کوچک ژاپن با رشد جمعیت سریعی که دارد کوچکترین قطعه زمین هم ارزشمند هست.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکساتاق تبعید

فرهنگ ژاپن روی اخلاق کاری مفید تمرکز دارد اما اگر کسی اخلاق کاری نداشته باشد فکر می کنید اخراج می شود؟ اشتباه میکنید, زیرا ژاپنی‌ها به کسانی که از اخلاق کاری درست اطلاع ندارند هم ایمان دارند. آن‌ها چنین فردی را اخراج نمیکنند بلکه در یک اتاق تنها ایزوله میکنند تا به کارش ادامه دهد.

 

اتاق تبعید یک اتاق کوچک ایزوله هست که چیزهایی که برای کارتان نیاز دارید در آن قرار داده شده هست. این اتاق‌ها در ساختمان‌هاي اداری قرار دارند و نه تنها افراد در آن‌ها به کار عادی خود ادامه می دهند بلکه کارشان چندان میشود تا درس بگیرند.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکسروستای عروسکی

یک روستای کوچک ژاپنی با اسم روستای عروسکی سرشناس شده هست. این روستا آن‌قدر کوچک هست که هیچ کسب و کار یا حتی بازاری ندارد. مردم زیادی به دلیل فقدان منابع از این روستا مهاجرت کردند تا آن‌ها را در شهرهای بزرگتر پیدا کنند؛ بنابراین این شهر به تدریج تبدیل به شهر ارواح شده هست.

 

یکی از زنان این روستا که از کاهش جمعیت آن نگران بود تصمیم گرفت کاری در این خصوص انجام دهد و مجدد آن را پرجمعیت کند, اما نه با آدم‌ها بلکه با عروسک ها. او شروع به بررسی کسانی کرد که روستا را ترک کرده بودند و چهره آن‌ها را به شکل عروسک بازسازی کرد. به زودی ۳۵۰ عروسک در این منطقه دورافتاده ژاپن ساکن شدند

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

جزیره متروکه

جزیره هاشیما که جزیره کشتی جنگی هم نامیده می شود در نزدیکی ناگاساکی قرار دارد. این جزیره زمانی سکنه داشته, اما اکنون کاملا تخلیه و متروکه شده هست. این جزیره صنعتی شدن ژاپن را در دهه ۹۰ نشان می دهد. ساختمان بتنی آن همراه با سکوی نفتی اثبات میکند که این جزیره در دوران صنعتی

 

شدن رشد سریعی را تجربه کرده هست. این جزیره به علت تمام شدن صنعت زغال سنگ کاهش جمعیت شدیدی را دیدن کرده و اکنون به یک جاذبه گردشگری برای بازدیدکنندگان کنجکاو تبدیل شده هست. این جزیره مانند تجربه سفر در زمان هست و گردشگران در آن جمع میشوند تا ببینند زندگی در یک مکان صنعتی شده چگونه بوده هست. سفر به این شهر غم انگیز و تا حدی وحشتناک هست

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکسجنگل خودکشی

جنگل آئوکیگاهارا «Aokigahara» در ژاپن, جایی هست که مردم برای خودکشی به آن می روند. اسم متعارف این جنگل «جنگل خودکشی» هست. در حال قدم زدن در این جنگل میتوانید کسانی را پیدا کنید که با خودکشی جان خود را از دست داده اند. بطری‌هاي قرص و طناب چیزهای دیگری میباشند

 

که در این جنگل دیده میشود. افراد زیادی به این جنگل میروند تا به کسانی که خودکشی کرده اند کمک کنند, آن‌ها را شناسایی کنند و اطلاعات گردآوری شده را به خانواده هایشان برسانند. کسانی که به جنگل می روند گاهی با افرادی مواجه می شوند که قصد خودکشی دارند و گذشته از این که جان خودشان را بگیرند می نشینند و با آن‌ها گفتگو میکنند و دوست میشوند. با مرگ‌هاي زیادی که این جا رخداد می‌افتد, حس ترس بازدیدکنندگان را فرا میگیرد.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکسمثلث اژد‌ها

همۀ شما حتماً اسم مثلث برمودا را شنیده اید. اما آیا میدانستید که مثلث دیگری هم وجود دارد که مانند برمودا وحشتناک هست؟ احتمالا نه, اما این مثلث در ساحل جنوبی ژاپن قرار دارد و سه نقطه مجزا را به هم وصل میکند که تشکیل مثلث میدهد. این قسمت مثلث اژد‌ها نامیده میشود.

 

این مثلث عمود بر مثلث برمودا روی نقشه هست. مثلث اژد‌ها اتفاقاتی نمونه مثلث برمودا دارد. کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی در جنگ جهانی ناگهان در این مثلث گم شدند. مانیتورهای داخل هواپیما‌ها و کشتی‌ها نمی خوانند و فقط جلو و عقب می‌پرند. عجیب هست که خصوصیت‌هاي این جزیره شبیه مثلث برموداست مگر این که ارتباطی بین آن‌ها وجود داشته باشد..

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

به سرپرستی گرفتن یک مرد بالغ

به فرزندی پذیرفتن همه ي وقت یک راه بینظیر برای کسانی بوده که راه دیگری برای بچه دار شدن ندارند. اما آیا تا اکنون به این فکر کرده‌اید که یک مرد بالغ را به فرزندی بپذیرید؟ در ژاپن می توانید اینکار را کنید. اینکار از سال ها پیش شروع شد یعنی زمانی که ترویج اسم خانوادگی مهم بود. وقتی یک فرد بزرگسال

 

را به فرزندی میگرفتید می‌توانست در ترویج خانواده و زنده نگه داشتن میراث خانوادگی نقش داشته باشد. یکی دیگر از مزایای به فرزندی گرفتن یک فرد بزرگسال دلایل مالی بود. او می‌توانست کار کند و درآمد بیشتری برای خانواده فرآوری کند ممکن هست فکر کنید اینکار دیگر قدیمی شده و اسم خانوادگی خیلی وقت هست که به اندازه قدیم اهمیت ندارد. شواهد نشان میدهد که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۰۰۰۰ بزرگسال قانونی در ژاپن به فرزندی گرفته شدند.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

چرت‌هاي کوتاه

با وجود فرهنگ ظالمانه و طولانی کار در ژاپن, جای تعجب نیست که ژاپنی‌ها را اغلب در حال خواب مشاهده نمایید. ژاپنی‌ها با روزهای کاری طولانی مجبورند هرجا که میتوانند بخوابند. ممکن هست خیلی خوشبخت به نظر برسند, اما آن‌ها اغلب نمیتوانند هشت ساعت در شب بخوابند؛ بنابراین مجبورند توانایی‌هاي خود

 

را تطبیق دهند که همه ي جا چرت سریع و کوتاهی بزنند تا بتوانند در ادامه روز سرحال باشند و کار کنند. اغلب اوقات وقتی کارمندی در محل کار در حال چرت زدن دیده می شود, به جای این که وی را سرزنش کنند, تحسین می کنند, چون نشان دهنده سختکوشی اوست. گفته میشود برخی افراد وقتی سرپرستشان برای کنترل می آید خودشان را به خواب می زنند تا رضایت آن‌ها را جلب کنند. اینکار در سایر نقاط جهان بسیار عجیب و کاملا برعکس هست.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

توهم هنری استخر

وقتی به این قطعه هنری نگاه می کنید, احتمالاً مجبور شوید مجدد نگاه کنید. زیرا افرادی را در آن میبینید که ته یک استخر با لباس کامل ایستاده اند و نفس می کشند! این یک نمایشگاه هنری منحصر به فرد در کانازاوای ژاپن هست که توسط هنرمند “لئوناردو ارلیچ” ساخته شده هست.

 

این اثر در واقع گودالی هست که شبیه کف استخر طراحی شده و دو لایه شیشه شفاف هست که آن را جادویی میکند. این استخر توهمی یکی از بزرگ ترین جاذبه‌هاي گردشگری ژاپن هست که بازدیدکنندگان برای عکاسی در آن می آیند.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

قدیمی‌ترین کسب و کار جهان

قدیمی‌ترین کسب و کار شناخته شده جهان هنوز در اوساکا در ژاپن کار می کند. قدمت این ساختمان به سال ۵۷۸ میلادی بازمی گردد و توسط پرنس شوتوکو بنا شده هست. کتیبه آن حدود ۳ متر طول دارد و قدمت آن به ۴۰ نسل از صاحبانی بازمی گردد که این کسب و کار را اداره می کردند. بدبختانه این کسب و کار

 

هنوز همان اسم سابق را ندارد و دوران سختی را گذراند که در نهایت صاحبش مجبور شد آن را در سال ۲۰۰۶ بفروشد. با این وجود ساختمان اصلی هنوز در آنجا قرار دارد و بعنوان یک شرکت ساختمانی فعالیت می کند. صاحبان اصلی شرکت نیز زیر نظر شرکت جدید هم چنان به هنر نجاری خود ادامه میدهد.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

تاکو تاماگا

تاکو تاماگا یک اسنک خیابانی در ژاپن هست. مزه و بوی این اسنک مانند ظاهرش هست. تاکو تاماگا سر اختاپوس هست که با تخم بلدرچین پر شده هست. این اختاپوس کباب شده و روی یک سیخ قرار گرفته هست. هشت پا و تخم مرغ در کنار هم مزه عجیبی دارد, اما احتمالا باید مفید باشد. شمار زیادی از فروشندگان

 

خیابانی آن‌ها را با قیمت کمی می‌فروشند و در اکثر خیابان‌هاي ژاپن دیده میشوند. برای برخی از گردشگران دیدنی هست که آن را آزمون کنند هرچند ممکن هست اشتها آور به نظر نرسد, اما مزه بی نظیر‌اي دارد. تاکو تاماگا یکی از غذا هاي عجیب‌وغریب ژاپنی و ترکیب دو چیز گوناگون هست که هیچکس فکر نمی کند در کنار هم بخورد.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

هیکیکوموری «Hikikomori»

 به گزارش پارس ناز هیکیکوموری به معنای درونگرا یا غیراجتماعی بودن هست که اکثر در نوجوانان و جوانانی دیده می شود که نیاز جدی به منزوی و محدود کردن خودشان در اتاق هایشان دارند. کسانی که از هیکیکوموری رنج میبرند معمولاً منزوی یا گوشه گیر نامیده می شوند. به علت حجم چندان فشارهای اجتماعی

 

که در فرهنگ ژاپنی وجود دارد این دشوار در ژاپن چندان دیده میشود. جوانان و نوجوانان زیر فشار زیادی میباشند که تعجبی ندارد همراه با اضطرابی که در سنین رشد وجود دارد باعث ایجاد هیکیکوموری شود.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

جزیره ماسک گاز

در ژاپن دیدن کسانی که برای محافظت از خود در برابر مریضی‌ها از ماسک‌هاي جراحی بهره گیری می کنند رخداد معمولی هست, اما تا اکنون افراد زیادی را دیده اید که همه ي وقت ماسک گاز میزنند؟ مردم جزیره میاکه «Miyake» همۀ وقت} از ماسک‌هاي گاز بهره گیری می کنند. علت نیاز دائمی آن‌ها به این ماسک ها, یک آتشفشان فعال در این جزیره هست. به علت گازهای سمی که از ماگما در فوران‌هاي جدید ساطع شده, راه رفتن

 

در این جزیره بدون ماسک کار خطرناکی هست؛ و همین موضوع آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده هست. همه ي تور‌ها برای حفاظت از بازدیدکنندگان ماسک گاز ارائه میدهند این یکی از مکان هایي هست که در سفر به ژاپن باید از آن دیدن کنید تا مشاهده نمایید چگونه در چنین شرایط سختی مردم با آرامش زندگی میکنند.

عجایبی که فقط در ژاپن می توانید ببینید +عکس

موارد عجیب ژاپن،موارد عجیب در کشور و مردم ژاپن،معرفی مردم ژاپن،مردم ژاپن و کارهای عجیب‌وغریب