پارس ناز پورتال

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند 

بناهای عجیب جهان که در عجایب هفتگانه ثبت شده اند را به شما معرفی می کنیم, این بناها در خودشان مجهولاتی دارند که دانشمندان را متعجب کرده اند. در این مقاله شما را با ده تا از شگفتی‌هاي جهان که حاصل بروز استعدادها و به ثمر رسیدن تلاش‌هاي مردم زمان خود هست آشنا میکنیم.

 

این سازه‌ها در دورانی بدون تکنولوژی بالا و ابزار مناسب ساخته شده‌اند و توانایی بالای انسانها در رسیدن به اهداف خود را نشان می دهند. در ادامه در کنار ما بمانید تا با ده سازه حیرت آور و قدیمی جهان آشنا شوید.

 

10- حمام‌هاي رومی «Roman Baths»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

آلبوم مشهور حمام‌هاي رومی یک مقصد گردشگری تاریخی در شهر سامرست انگلستان هست. این منزل یک حمام عمومی رومی هست که در اوضاع خوبی قرار دارد و بعنوان جایگزینی برای حمام‌هاي ویرانی شده پیشین ساخته شده. این آلبوم در قرن ششم میلادی ویرانی شد اما کم کم زمان مورد بازسازی قرار گرفت و در اواخر قرن 19 میلادی بازسازی آن به آخر رسید.

 

حمام‌هاي رومی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری انگلستان به شمار میرود, به گونه ای که هر سال نزدیک به یک میلیون نفر از این آلبوم تاریخی بازدید می کنند. در سال 2005 این حمام در برنامه تلویزیونی عجایب هفتگانه طبیعی بعنوان یکی از عجایب دنیای غرب معرفی شد. گردشگر‌ها امکان بازدید از حمام و موزه این آلبوم را دارند اما امکان ورود به آب در این محل وجود ندارد.

 

9- برج کج پیزا «Leaning Tower of Pisa»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

این برج در شهر پیزای ایتالیا و در تاریخ چهاردهم آگوست سال 1173 میلادی ساخته شده و بخاطر زاویه‌اي که به سمت راست پیدا کرده یکی از معروفترین برج‌ هاي جهان محسوب میشود. با وجود کج بودن این بنا, هیچ اشکال و خطری آن را تهدید نمی کند و گردشگر‌ها می توانند بدون هیچ نگرانی‌اي از آن بازدید کنند.

 

8- کولوسئوم «Colosseum»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

کولوسئوم یا کولیسئوم «Coliseum» یک تماشاخانه در مرکز شهر رم ایتالیا هست و یکی از شگفت انگیزترین بناهایی هست که در روم باستان ساخته شده. این بنا در ابتدا با اسم آمفی تئاتر فلاویان شناخته می‌شد و بزرگ ترین تماشاخانه ساخته شده در امپراتوری روم بود.

 

این بنای دایره‌اي شکل در قسمت شرقی انجمن روم قرار داشت. در این آلبوم که گنجایش آن بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر بود مسابقات گلادیاتورها, نمایش‌ها, بازی‌هایي مانند شکار حیوانات, اعدام با حیوانات وحشی و بازسازی صحنه‌هاي جنگ برای عموم مردم انجام می‌شد.

 

7- چیچن ایتزا «Chichen Itza»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

این بنا توسط مایاها در حدود چهارصد سال پس از میلاد ساخته شده و در قسمت شمال شبه جزیره یوکاتان در کشور کشور مکزیک قرار دارد. عمر این بنا بیش از 1500 سال هست و در فاصله 120 کیلومتری از مریدا قرار دارد. گفته می شود که چیچن ایتزا محلی برای انجام مراسمات مذهبی گوناگون بوده هست

 

و توسط کاهنان معابد بازرسی می‌شده. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» هست که خود «ایتزا» احتمالا در زبان مایاها به معنی جادو, جادویی و یا اسم قبیله‌اي بوده هست. قربانی کردن آدم‌ها به روش‌هاي گوناگون در این معبد انجام می‌شده. در برخی موارد قربانی از بالای چیچن ایتزا به پایین پرتاب می‌شده و در صورت زنده ماندن بعنوان یک غیبگو یا فرد منتخب مورد تجلیل قرار می‌گرفته هست.

 

6- ایا صوفیه «Hagia Sophia»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

این بنای بی نظیر که ایا صوفیه یا حاجیا صوفیا نامیده میشود در ابتدا یک کلیسای مسیحیت شرقی بود که بعدها به یک مسجد حکومتی و در حال آماده به یک موزه در شهر استانبول ترکیه تبدیل شده. این آلبوم دومین موزه پربازدید در ترکیه هست, به گونه ای که هر ساله حدود 3.3 میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند.

 

از ابتدای تغییر کاربری این بنا در سال 1453 میلادی تا تولید مسجد پادشاه احمد «مسجد آبی استانبول» در سال 1616, ایا صوفیه بعنوان مسجد اصلی شهر استانبول شناخته می‌شد. شمار زیادی از مساجد دیگر عثمانی مانند مسجد آبی, مسجد پرنس, مسجد سلیمانیه, مسجد رستم پاشا و مسجد کیلیچ علی پاشا با الهام گرفتن از این بنا ساخته شده‌اند.

 

5- ماچو پیچو «Machu Picchu»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

ماچو پیچو شهری در امپراتوری اینکاها هست که پیش از کشف قاره ایالات امریکا توسط کریستف کلمب در بلندی 2500 متری از سطح زمین ساخته شده. این آلبوم در بین کوه‌ها و بالای دره اوروبامبا در پرو واقع شده و به علت فاصله حدود هشتاد کیلومتری از پایتخت اینکاها, امثال سایر شهرهای این امپراتوری کشف و ویران نشده هست. ماچو پیچو که با اسم شهر گمشده اینکاها نیز شناخته می شود در سال های 1450 میلادی و در بحبوحه قدرت این امپراتوری ساخته شده.

 

این بنا در سال 1983 بعنوان یکی از میراث جهانی به ثبت رسید و در سال 2007 با رای گیری گسترده بعنوان یکی از عجایب اخیر هفتگانه جهان شناخته شد.

 

4- تاج محل «Taj Mahal of Agra

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

این بنا به فرمان شاه جهان, امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش, بنام محترم خانم بیگم مشهور به ممتاز محل بنا شده‌هست. تاج محل بعنوان یکی از برترین همانند‌هاي معماری مغول شناخته شده و به جواهر معماری اسلامی‌ در هند شهره هست

 

و یکی از سرشناس ترین بناهای جهان و سمبلی از کشور هند هست. هر ساله بیش از 3 میلیون نفر از تاج محل مشاهده می کنند. در سال 2007 این بنا بعنوان یکی از ده عجایب جهان شناخته شد.

 

3- مجسمه مسیح منجی «Christ the Redeemer»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

مسیح منجی یا تندیس مسیح بزرگ ترین مجسمه آرت دکو و پنجمین مجسمه بزرگ دنیاست که در برزیل قرار دارد. این تندیس که بعنوان سمبلی از مسیحیت در سراسر جهان شناخته میشود به یکی از مهم ترین عناصر فرهنگی بزریل و شهر ریودوژانیرو تبدیل شده و یکی از عجایب هفتگانه اخیر جهان محسوب میشود. این مجسمه از جنس بتن و سنگ صابون تقویت شده بوده و تولید آن از سال 1922 تا 1931 به طول انجامیده.

 

2- پترا «Petra»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

 به گزارش پارس ناز پترا شهری تاریخی در اردن هست که بخاطر معماری سنگی خاص و سیستم آبرسانی خود شهرت فراوانی دارد. همین طور به علت رنگ سنگهایی که این شهر از آن ساخته شده, به پترا شهر رز نیز گفته می شود. این شهر 312 سال پیش از میلاد و بعنوان پایتخت نبطی‌ها ساخته شده و نمادی از اردن هست. این شهر در دامنه‌هاي جبل المذبح در شرق رشته کوه وادی عرب که از بحر میت تا خلیج عقبه کشیده شده قرار دارد.

 

پترا در سال 2007 بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شد. این منطقه مهم‌ترین مقصد گردشگری اردن محسوب شده و یکی از مکانهایی هست که پیش از مرگ حتماً باید از آن بازدید کنید.

 

1-دیوار بزرگ چین «The Great Wall of China»

عجایب هفتگانه دنیا که واقعا حیرت آور هستند

دیوار چین در سده هفتم گذشته از میلاد ساخته شده و به یکی از عجایب اخیر هفتگانه جهان شناخته میشود. این دیوار آلبوم‌اي از موانع دفاعی محسوب می‌شد که ساخته شده بود تا از امپراتوری چین در مقابل حملات و دست اندازی‌هاي گروه‌هاي چادر نشین و عموما وحشی استپ‌هاي اوراسیا مانند مغول‌ها محافظت کند.