پارس ناز پورتال

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا 

مجموعه جزایر برمودا در قسمت شرقی قاره آمریکا قرار دارد که هیچ کسی تاکنون نتوانسته جان سالم از آن به در ببرد. جایی در میان اقیانوس اطلس منطقه ای اسرارآمیز وجود دارد که به نام مثلث برمودا یا مثلث شیطان شناخته می شود. منطقه ای که تاکنون بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما در آنجا به طرز مشکوکی ناپدید شده اند.

 

همین حوادث شگفت انگیز باعث شد تا دانشمندان زیادی در این باره به تحقیق بپردازند و نظریات و تئوری های مختلفی ارائه دهند که البته تا به حال کمک زیادی به حل معمای مثلث برمودا نکرده است.اما بعضی از این نظریات آنقدر به حقیقت نزدیک هستند که می توان با بررسی های بیشتر صحت یا دروغ بودن آنها را ثابت کرد.

 

1- پرواز 441

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

هواپیمای 441 یکی از بزرگترین نمونه های هواپیماهای نظامی آمریکا بود که بهترین و بی نقص ترین مدل در زمان خود به حساب می آمد.روزی که این هواپیما ناپدید شد 42 سرنشین داشت که تمامی آنها از نیروهای نظامی و اعضای خانواده هایشان بودند. سرنشینان هواپیما 643 کیلومتر از مقصد دور شده بودند که ناگهان به دلیلی نامشخص به سمت مثلث برمودا کشیده شدند.

 

در یک لحظه، تمامی نشانه های پرواز 441 از روی رادار حذف شده و اپراتور، دیگر قادر به برقراری ارتباط با آنها نبود. این هواپیما هم به طرز مرموزی ناپدید شد.

 

هواپیماهای بسیاری برای یافتن پرواز 441 به این منطقه رفتند اما هیچ نشانی از آن هواپیما و یا حتی جعبه سیاه آن که نشان دهد چه به سر این هواپیما آمده است، پیدا نشد. کاپیتان این پرواز هیچ پیام کمکی نفرستاده بود و این نشان می داد که تا زمان حادثه همه چیز خوب پیش می رفته است.

 

2- یو اس اس سایکلوپ

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

یو اس اس سایکلوپ کشتی باری بسیار بزرگی بود که وظیفه حمل و رساندن سوخت و ذغال سنگ به کشتی های ناوگان آمریکا در جنگ جهانی اول را داشت. در سال 1918 (1297) این کشتی با 309 سرنشین و خدمه به راه افتاد.

 

آخرین گزارشی که از این کشتی به مرکز مخابره شد از باربادوس بود، جایی که آنها باید برای بارگیری مقدار بیشتری سوخت توقف کرده و پس از آن به سمت بالتیمور می حرکت می کردند.

 

اما این کشتی هیچ وقت به مقصد نرسید و برای همیشه بدون هیچ نشانی و به همراه تمام 309 خدمه ناپدیدشد. این در حالی بود که حتی تنها پیام فرستاده شده از این کشتی هم، حادثه یا خطری را نشان نمی داد که کاپیتان کالیر را نگران کرده باشد.جست و جوهای زیادی برای پیداکردن این کشتی یا حتی بقایای کوچکی از آن انجام شد اما حتی خرده چوبی از این کشتی هم به دست نیامد.

 

در ابتدا، ارتش آمریکا گمان می کرد که کشتی توسط زیردریایی های آلمانی هدف قرار گرفته شده باشد اما پیدا نشدن اثری از آن، این نظریه را رد کرد.

 

ناپدیدشدن عجیب این کشتی، یکی از بزرگ ترین ناپدیدشدن ها در تاریخ مثلث برمودا به حساب می آید که در جریان آن تعداد زیادی انسان یکجا به کام مرگ کشیده شده بودند. در سال 1941 (1320) نیز دو کشتی دیگر از همان کمپانی که آنها نیز باربری بودند، در این مسیر برای همیشه ناپدید شدند.

 

3- آلن آستین

آلن آستین یک کشتی باری آمریکایی بود که از نیویورک به لندن و برعکس حرکت می کرد. در یکی از همین سفرها در سال 1880 (1259) آلن آستین با کشتی دیگری برخورد کرد که از حادثه ای سهمگین به سلامت گذشته بود ولی نکته عجیب این بود که هیچ کس روی عرشه آن نبود.

 

تعدادی از خدمه و مسافران بازمانده از حادثه به آلن آستین منتقل شدند و آنها راهشان را به سمت لندن ادامه دادند. هیچ کس نمی دانست که واقعا چه بلایی به سرشان آمده است. چند روز بعد آلن آستین هم به همان منطقه رسید و برای همیشه بدون هیچ رد و نشانی ناپدید شد.

 

4- ویچکرفت

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

ویچکرفت یکی کشتی لوکس مسافربری 700 متری و متعلق به ویلیام راجرز بود. در یکی از سفرها، ویلیام پدر خود را هم به سفر دعوت کرد تا نورافشانی های ساحل میامی در شب کریسمس را از عرضه کشتی تماشا کند اما آنها حتی نتوانستند بیش از سه کیلومتر از ساحل دور شوند.

 

در ساعت نه شب، گارد ساحلی پیام کمکی از کشتی ویچکرفت دریافت کرد که می گفت کشتی باشی ای ناشناس برخورد کرده است. همچنین کاپیتان اعلام کرد که برای شناسایی موقعیتش نوری روشن خواهدکرد.

 

تنها 20 دقیقه طول کشید تا نیروهای گارد ساحلی به مختصات اعلام شده برسند اما نه از کشتی خبری بود و نه نوری که قرار بود روشن باشد. آنها کیلومترها از هر طرف مختصات را جست و جو کردند اما هیچ نشانی از ویچکرفت نبود.

 

5- جت پایپر

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

جت پایپر در بیستم ژوئن 2005 (1384) در محدوده مثلث برمودا ناپدید شد. موقعیت این جت درست بین جزیره ترژرکی و باهاماس و فورت پیرس در فلوریدا بود.بعد از این حادثه هیچ کس از سرنوشت این جت و سه سرنشین آن اطلاعی به دست نیاورد. سرنشینان هوایما به طرز مشکوکی ناپدید شدند و هیچ اثری از خود باقی نگذاشتند، اما این تنها حادثه در آن منطقه نبود.

 

در دهم آوریل 2007 (1386) نیز همین اتفاق برای جت دیگری درست در همین مختصات رخ داد که این بار خلبان تنها بود و هواپیما سرنشین دیگری نداشت.

 

6- تریسلندر

جدیدترین اتفاقی که در سال های اخیر از گم شدن در مثلث برمودا گزارش شده، متعلق به سال 2008 است. در 15 دسامبر 2008 (دی 1387) یک خلبان انگلیسی به همراه 12 سرنشین، سانتیاگو را به مقصد نیویورک ترک کرد.

 

تنها 35 دقیقه از بلند شدن هواپیما گذشته بود که هواپیما به طور کلی از رادار پنهان شد و در زمان مقرر نیز به مقصد نرسید. جست و جوهای گسترده برای پیدا کردن هواپیما آغاز شد اما هواپیما هرگز دیده نشد.

 

7- پرواز سی 54

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

 به گزارش پارس ناز هواپیمای سی 54 در تاریخ سوم جولای 1947 (مرداد 1326) از برمودا پرواز کرد اما در مسیرش با طوفان شدیدی برخورد کرد که کنترل هواپیما را برای خلبان ناممکن کرد.این هواپیما پس از مدتی کوتاه بدون بر جای ماندن هیچ نشانه یا اثری ناپدید شد اما نکته بسیار مهمی که درباره پرواز سی 54 مطرح شد این بود که چرا این هواپیما اصلا به داخل طوفان رفت در حالی که می توانست به راحتی از آن دور شود.

 

این هواپیما گنجایش حمل 85 مسافر را داشت اما در روز حادثه تنها شش نفر با سی 54 سفر کرده بودند. خلبان دو بار مسیر هواپیما را تغییر داد تا این که بالاخره به داخل طوفان کشیده شد.

 

در این زمان برج مراقبت پیام کمک نامفهومی را دریافت کرد که آنقدر آرام بود که آن را نادیده گرفت. دقایقی بعد پیام کمک بعدی را با صدای بلندتر و بهتر دریافت کرد اما دیگر خیلی دیر شده بود. هواپیما لحظاتی بعد برای همیشه ناپدید شد.

 

8- پرواز دی سی 3

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

28 دسامبر 1948 (1327) هواپمای دی سی سه، متعلق به داگلاس داکوتا از پورتوریکو به مقصد میامی فلوریدا پرواز خود را آغاز کرد، تنها 20 دقیقه به مقصد و فرود آمدن هواپیما باقی مانده بود که آخرین پیام از این هواپیما به برج مراقبت رسید.

 

بعد از این پیام هواپیمای دی سی سه نه دیگر پیامی فرستاد و نه هرگز دیده شد. این هواپیما هم درست در همان منطقه مثلث برمودا برای همیشه و بدون هیچ سرنخی ناپدید شد. این هواپیما 26 سرنشین داشت که اجساد هیچکدام از آنها پیدا نشد.

 

9- استار تایگر

عجیب ترین ماجراهای گم شدن در مثلث برمودا

در سی ام ژانویه 1948 (بهمن 1326) هواپیمای استار تایگر که یکی از هواپیماهای سلطنتی بود، با 25 سرنشین فرودگاه سانتاماریا در آزورس را ترک کرد.اپراتور مختصات را دریافت کرد و همه چیز مناسب برای پرواز به سمت برمودا بود. این هواپیما باید در ساعت 5 صبح به مقصد می رسید. اما این اولین و آخرین پیامی بود که اپراتور توانست با استار تایگر برقرار کند.

 

ساعت ها از 5 صبح می گذشت و هنوز استارتایگر به مقصد نرسیده بود. 26 هواپیما در پنج روز متوالی به دنبال استار تایگر گشتند اما هیچ اثری از این هواپیما و سرنشینان آن به دست نیامد.