پارس ناز پورتال

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

بعضی از پدیده هاي جهان میباشند که هیچ پاسخی از طرف علم درمورد انها وجود ندارد و به نوعی در دل مردم ترس ایجاد می کنند. 

 

21. لوح‌هاي رونگورونگو

تاکنون کشف‌هاي تاریخی بسیاری مثل سنگ روزِتا، اطلاعات مفیدی از قبل در اختیار ما قرار داده‌اند؛ اما آثاری هم مثل لوح‌هاي رونگورونگو «Rongorongo Tablets» وجود دارند که جزو معماهای حل نشده میباشند. محل کشف این آثار چوبی، جزیره مرموز ایستر «Easter» در شیلی بوده و گلیف‌ها یا حروف موجود بر روی آن‌ها، معرف نوعی متن هست؛ اما اصل متن تا به امروز رمزگشایی نشده هست.

 

بعضی معتقد که این گلیف‌ها، سرنوشت تمدن جزیره ایستر را بازگو میکنند و بعضی هم اهمیت خاصی به محتوای نوشته‌ها نمیدهند و به این لوح‌ها، به چشم آثار هنری معمولی نگاه می کنند.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

آیا ممکن هست که نقوش روی لوح‌هاي رونگورونگو فقط سنبل بوده و معرف زبان خاصی نباشند؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

عده‌اي باور دارند که نقوش روی این لوح‌ها، نوشته نبوده و فقط برای تزئین کنده کاری شده‌اند؛ اما دانشمندان بر زمینه ترتیب گلیف‌ها و تکرار بعضی حروف خاص در بین نقوش، آثار رونگورونگو را حاوی محتوا و متن می دانند. بعضی از این گلیف‌ها نمادهایی از انسان، درخت نخل، ماهی، علامت ضرب‌در و دایره میباشند.

 

علت وجود لوح‌هاي رونگورونگو در فهرست معماهای حل نشده ، ناتوانی محققان در رمزگشایی نقوش و نبود اطلاعات کافی در مورد زبان مردم منطقه در زمان تولید این لوح‌ها هست؛ اما تحقیقات برای پرده‌برداری از این راز همچنان ادامه دارد.

 

22. انسان‌هاي مارمولکی عبید

آیا تاکنون نام نژاد رِپتیلیان «Reptilians» به گوشتان خورده هست؟ عده‌اي باور دارند این نژاد که به شکل مارمولک‌هایي انسان‌نما میباشند، دولت‌هاي جهان را از پشت پرده هدایت می کنند. بعضی هم معتقدند که باراک اوباما، آنجلینا جولی و جک نیکلسون رِپتیلیان میباشند! دیدنی هست بدانید که احتمال رابطه این باورها با مورد بعدی از فهرست معماهای علمی، بسیار چندان هست.

 

انسان‌هاي مارمولکی عبید «Ubaid Lizardmen» تعدادی مجسمه میباشند که بدنی شبیه به انسان‌ها و صورتی شبیه به خزندگان دارند. قدمت این پیکره‌ها که در عراق کشف شده‌اند، به هفت هزار سال پیش بازمی‌گردد و کشف آن‌ها تنها مختص یک مکان نیست؛ انسان‌هاي مارمولکی عبید در بخش‌هاي مختلفی از بین‌النهرین یافت شده‌اند.

 

هرکدام از پیکره‌ها هم حالت متفاوتی دارند که بعضی از این حالت‌ها، مثل شیر دادن مادر به فرزند، نشان‌دهنده فعالیت‌هاي هرروز‌ي انسان‌هاست.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

در مورد هدف تولید این مجسمه‌ها تئوری‌هاي متفاوتی وجود دارد.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

طرح صورت مجسمه‌ها باریک و بلند هست و چشم‌هاي بادامی و حفره‌هایي که به جای بینی قرار دارند، آن‌ها را به گونه‌ي خزندگان شبیه میکند. از طرف دیگر، دانشمندان معتقدند که هدف از تولید مجسمه‌هاي مارمولکی عبید، بهره گیری‌هاي مذهبی و آیینی نبوده؛ اما یادآوری این نکته ضروری هست

 

که هدف از تولید پیکره‌هاي باستانی، به صورت معمول، به مباحث مذهبی مربوط می‌شده. آیا ممکن هست که این پیکره‌ها یک نژاد باستانی را مجسم کرده باشند؟ آیا این نژاد باستانی فرازمینی هست؟ کسی جواب را نمیداند.

 

گرچه مردم عبید تنها مردمی نیستند که آثاری از مارمولک‌ها و مارهای انسان‌نما ساخته‌اند؛ سرخپوستان هوپی «Hopi» هم داستان‌هایي با قدمت چندین قرن از موجوداتی با نام «مارهای برادر» دارند که در آن‌ها، موجودات عجیبی در تولید شهرهایی در جنوب شرقی ایالات امریکا به سرخپوستان کمک کرده‌اند.

 

در هند هم افسانه‌هایي در مورد نژادی با نام «ناگا» وجود دارد که در زیر زمین زندگی می کنند و به خزندگان شبیه‌اند. با وجود این موارد، آیا ممکن هست که نژاد رِپتیلیان واقعا وجود داشته باشد؟

 

23. مومیایی در حال فریاد

مومیایی‌ها از شناخته‌شده‌ترین آثار باستانی میباشند که کشف آن‌ها، همچنان ادامه دارد. دانشمندان هم با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی‌ها و مدارک علمی و باستانی، قادرند هویت مربوط به هر جسد مومیایی‌شده را کشف ‌کنند. با این حال یک مومیایی وجود دارد که هویتش جزو معماهای حل نشده علم هست.

 

این جسد که با نام مومیایی در حال فریاد یا مومیایی جیغ‌زن «Screaming Mummy» شناخته می شود، در داخل مقبره‌اي که در سال 1881 گشوده شد، در بین مومیایی‌هایي از مشهور ترین فرعون‌هاي مصر، کشف گردید. علت اهمیت این کشف به این واقعیت مربوط میشود که در مصر باستان،

 

تنها افرادی که دارای اهمیت سیاسی و اجتماعی بالا بودند، مومیایی می‌شدند. پس این مومیایی بی‌نام و نشان که در کنار اجساد سِتی یکم و رامسس دوم یافت شده، چه کسی میتواند باشد؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

آیا ممکن هست مومیایی در حال فریاد یکی از فرعون‌هاي مصر بوده باشد؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

دانشمندان در مورد این مومیایی که اوضاع صورتش به حالت فریاد کشیدن شبیه هست، تئوری‌هاي مختلفی را مطرح کرده‌اند؛ اما جواب قطعی همچنان بین معماهای حل نشده هست. از آنجایی که هیچ متعلقاتی همراه با این جسد کشف نشده‌، احتمال فرعون بودن او کم می شود. یکی از نظریه‌ها بر زمینه ظاهر عجیب مومیایی،

 

این احتمال را مطرح میکند که فرد مومیایی‌شده یکی از اشخاص معروف مصر بوده که در خارج از مصر مرده هست. افرادی هم که فرآیند مومیایی کردن را اجرا کردند، از آنجایی که اهل مصر نبودند، با تکنیک‌هاي دقیق مومیایی اجساد آشنا نبوده و باعث شدند که جسد، ظاهری نسبتا عجیب پیدا کند.

 

نظریه دیگری هم که به تازگی مطرح شده، مومیایی جیغ‌زن را متعلق به فرزند و رامسس سوم می داند؛ بر زمینه اطلاعات موجود، این شاهزاده که پِنتاور «Pentawer» نام داشت، نقشه‌هایي برای قتل پدرش کشیده بود. در تایید این نظریه می توان گفت که تاکنون، هیچ جسد دیگری که متعلق به پنتاور باشد، یافت نشده هست.

 

این نظریه ظاهر عجیب جسد را هم به شکنجه‌هاي واردشده به پنتاور نسبت میدهد و احتمال زنده دفن شدن مومیایی در حال فریاد را مطرح می کند. گرچه دهان مومیایی ممکن هست با جابه‌جا شدن سر جسد پس از گذشت زمان باز شده و این حالت فریاد را به وجود آورده باشد.

 

24. نقشه پیری رئیس

بسیاری بر این باورند که قاره‌هایي چون ایالات امریکا، استرالیا و جنوبگان تا قرن‌هاي 15ام و 16ام کشف نشده‌اند؛ اما مورد بعدی در فهرست معماهای حل نشده ، یعنی نقشه پیری رئیس «Piri Reis Map»، با این باور در تناقض هست.

 

نقشه پیری رئیس در سال 1929 یافت شد؛ این نقشه که بر روی پوست غزال عرف شده، توسط دریاسالار مشهور ترک، پیری رئیس تهیه شده و به سال 1513 مربوط می شود. اما بخش عجیب ماجرا اینجاست که اطلاعات استخراج‌شده از نقشه، به قاره جنوبگان، ساحل غربی آفریقا و ساحل شرقی آمریکای جنوبی مربوط میشود؛ لازم هست یادآور شویم که این مناطق، در سال 1513 هنوز کشف نشده بودند!

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

تناقض تاریخی تنها علت قرارگیری نقشه پیری رئیس در بین معماهای حل نشده نیست؛ این نقشه بسیار عجیب‌تر از آن هست که به نظر میرسد.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

بخشی از رمز و راز این نقشه به ثبت اطلاعات جغرافیایی از مناطقی مثل قطب جنوب، صدها سال قبل از کشف آن‌ها، مربوط میشود. اما بخش دیگری که بسیار گیج‌کننده‌تر هست، به توجه مرزهای جنوبگان و یک خط ساحلی مخصوص از این قاره رابطه دارد؛ در این نقشه، مرزهای مربوط به یک خط ساحلی که به باور دانشمندان، هزاران سال هست

 

که در زیر یخ مدفون شده هم مشخص شده‌اند. این در حالی هست که تحقیقات اخیر نشان می دهند که این خط ساحلی، مدت‌هاست که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیست و حتی بعضی از یخ‌هاي روی آن، بیش از یک میلیون سال قدمت دارند.برای فراهم شدن امکان نقشه‌برداری از این خطوط ساحلی، باید تمدن‌هایي با قدمت شش هزار ساله،

 

4000 سال قبل از میلاد، قطب جنوب را کشف کرده باشند؛ نکته اینجاست که هیچ مدرکی از وجود تمدن شناخته ‌شده‌اي در آن زمان وجود ندارد. حدود هزار سال پس از این تاریخ هست که نخستین تمدن‌ها بر روی زمین شکل گرفتند. پس چه کسانی در شش هزار سال پیش کاری را انجام دادند که با وجود تکنولوژی‌هاي امروزی، بسیار سخت و دشوار هست؟ از طرف دیگر، این افراد چه نیاز به تهیه نقشه از جنوبگان داشته‌اند؟

 

25. خودرو آنتیکیترا

بسیار از اشیا باستانی فهرست معماهای حل نشده و آثار دیگری که تاکنون کشف شده‌اند، بدوی میباشند و فناوری ساده‌اي دارند؛ اما اتومبیل آنتیکیترا «Antikythera Mechanism» این‌گونه نیست. این مورد از معماهای علمی که با نام نخستین کامپیوتر تاریخ هم شناخته می شود، شامل بقایای یک سازه‌ي بزرگ برنزی هست

 

که در یک کشتی غرق‌شده در عمق 45 متری آب یافت شده. تخمین زده می شود که بقایای اتومبیل آنتیکیترا متعلق به سال 205 تا 87 قبل از میلاد «دو هزار سال پیش» بوده باشند. به عقیده محققان، این سازوکار باستانی که بیش از سی چرخ‌دنده در آن به کار رفته، برای انجام محاسبات ستاره‌شناسی، ردیابی حرکت ستاره‌ها و سیاره‌ها

 

و ثبت مسابقات المپیک آن زمان یونان، ساخته شده هست. اختراع بسیار جالبی به نظر میرسد، اما به یاد داشته باشیم که انسان مدرن تا قبل از قرن چهاردهم میلادی به چنین فناوری‌هاي پیشرفته‌اي دست نیافته بود. پس چگونه ممکن هست که تمدنی در دو هزار سال پیش به این تکنولوژی دست یافته باشد؟ دانشمندان اطلاعات زیادی در این باره ندارند.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

آیا خودرو آنتیکیترا در نوع خود منحصر به فرد بوده هست؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

تاکنون 82 تکه از خودرو آنتیکیترا یافت شده هست؛ با این وجود، دانشمندان معتقدند که قطعا قطعات بیشتری از این دستگاه باستانی پیشرفته، هنوز کشف نشده‌اند. شاید یافتن تکه‌هاي دیگری از سازوکار آنتیکیترا این معمای علمی را روشن‌تر کند، اما از آنجایی که این قطعات در کف اقیانوس‌ها کشف شده‌اند، جستجو برای آن‌ها کار بسیار دشوار و زمان‌بری هست.

 

ممکن هست تصور کنید که این کامپیوتر باستانی در نوع خود منحصر به فرد بوده، اما در کمال تعجب، شواهدی از وجود سازوکارهای نمونه دیگری وجود دارند؛ برای مثال فیلسوف رومی سیسرون «Cicero»، نوشته‌هایي در مورد دستگاه مشابهی که در امپراتوری روم از آن بهره گیری می‌شد، از خود به جا گذاشته هست و ستاره‌شناس یونانی هیپارخوس «Hipparchus» هم مطالبی در مورد دانش ریاضی لازم برای تولید چنین اتومبیل‌هایي نوشته هست.

 

اما اگر باستانیان با چنین فناوری‌هایي آشنا بوده‌اند، چگونه ممکن هست که تکنولوژی مربوطه را به نسل‌هاي بعدی منتقل نکرده باشند و این پیشرفت‌هاي علمی، به دست فراموشی سپرده شده باشد؟ کسی جواب را نمی داند.

 

26. تخته‌سنگ کریشنا

همگی میدانیم که قوانین فیزیک اجازه نمی دهند تا سنگ‌ها، مخصوص سنگ‌هاي بزرگ، بر روی شیب کوه‌ها و تپه‌ها اثبات بمانند؛ اما در ادامه فهرست معماهای حل نشده ، تخته‌سنگی 250 تنی را داریم که در راستای به چالش کشیدن قوانین فیزیک، بر روی شیب یک تپه در تعادل قرار گرفته هست.

 

نام این تخته‌سنگ که در ایالت تامیل نادو «Tamil Nadu» هند واقع شده، توپ کَره‌اي کریشنا «Krishna Butter Ball» هست که به عقیده دانشمندان، وجود آن در مکان کنونی‌اش و علت تکان نخوردنش یک معماست. افسانه‌هاي محلی مختلفی در مورد دخالت خدایان هندو در تعادل این سنگ بزرگ که با نام «سنگ خدای آسمان» هم شناخته می شود، وجود دارد.

 

گرچه عده‌اي هم معتقدند که فرازمینی‌ها، هزاران سال پیش به تامیل نادو آمده‌اند و این سنگ را در مکان کنونی‌اش قرار داده‌اند؛ دانشمندان در ارائه توضیحی منطقی‌تر ناتوان‌اند.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

علت وجود اسم «توپ کره‌اي» چیست و آیا تاکنون، تلاشی برای جابجایی این تخته‌سنگ صورت گرفته؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

بر طبق داستان‌ها و باورهای مردم هند، کریشنا «خدای هندو» در بچگی به خوردن کره علاقه بسیاری داشته هست؛ به همین دلیل نام توپ کره‌اي بر روی تخته‌سنگ کریشنا که به یک تکه بزرگ کره شبیه هست، به جا ماند.

 

تاکنون تلاش‌هایي برای جابجایی این تخته‌سنگ صورت گرفته، اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. در پایین تپه‌اي که توپ کَره‌اي کریشنا بر دامنه‌ي آن قرار گرفته، شهری قرار دارد؛ برای حفظ امنیت ساکنین این شهر، دولت در سال 1908 تلاش کرد که با بهره گیری از هفت فیل این تخته‌سنگ را جابجا کند، اما در کمال تعجب، تلاش بی‌فایده بود. دانشمند هم نمی توانند توضیح دهند که چرا اکثر از 100 سال هست که این تخته‌سنگ بزرگ، جابجا نشده هست.

 

۲۷. مریم مقدس آکیتا

آیا به معجزه اعتقاد دارید؟ بسیار از نمونه‌هاي ذکرشده در فهرست معماهای حل نشده به معجزه شبیه‌اند؛ درست مثل مجسمه چوبی مریم مقدسی که در آکیتا «Akita» ژاپن قرار دارد. از سال 1973 تاکنون، گزارش‌هایي از خونریزی، ریختن اشک و حتی تعریق این مجسمه دریافت شده؛ درست هست، دیده شده که مجسمه‌اي چوبی، اشک بریزد!

 

اضافه بر این موارد، داستانی در مورد یک راهبه‌ي ناشنوا وجود دارد که به لطف این مجسمه‌ي مریم مقدس، شفا پیدا کرده و همین طور، گزارش شده یک زن که به تومور مغزی مبتلا بوده، با توسل به این مجسمه کاملا درمان شده هست.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

مجسمه مریم مقدس آکیتا تاکنون چند بار اشک و خون ریخته هست؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

به طور کلی، 101 گزارش از جاری شدن اشک و خون از مجسمه آکیتا وجود دارد. این عدد برای افراد معتقد معنای خاصی دارد؛ این افراد باور دارند که عدد یک اول معرف حوا «از انجیل» بوده، عدد یک آخر نشان‌دهنده مریم مقدس و صفر وسط هم معرف روح‌القدس هست.

 

از طرف دیگر، کلیسای کاتولیک پس از بررسی مجسمه، اتفاقات گزارش‌شده را رسما بعنوان معجزه تایید کرده؛ اما از آنجایی که دانشمندان نتایج اعلام‌شده از سوی مردان مذهب را قبول ندارند، بررسی‌هاي علمی مجسمه نشان میدهند که مایعات خروجی متعلق به انسان میباشند!علت خروج اشک و خون و عرق حقیقی از این پیکره‌ي چوبی هنوز جزو معماهای حل نشده هست.

 

28. آسمان لرزه

آسمان لرزه «Skyquake» که با نام «غرش مرموز» هم شناخته می شود، مورد بعدی از فهرست معماهای حل نشده هست. افرادی که از نزدیک آسمان لرزه را تجربه کرده‌اند، آن را به صورت غرش‌هایي آسمانی توصیف میکنند که صدایی مثل شلیک توپ دارند؛ اما تفاوت این پدیده با رعد و برق‌هاي معمولی، به گزارش‌هایي مربوط می شود که از وقوع آن در زمان‌هایي که آسمان صاف و بدون ابر هست، خبر میدهند.

 

گاهی صداهای مربوط به آسمان لرزه آن قدر بلند هست که ساختمان‌هاي اطراف را به لرزه می‌اندازد. به همین دلیل بعضی اوقات این پدیده با زمین‌لرزه اشتباه گرفته می شود!

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

گذشتگان در مورد آسمان لرزه چه باورهایی داشتند؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

گذشتگانی چون سرخپوستان ایروکوا «Iroquois» معتقد بودند که آسمان لرزه، صدای تغییرات دائمی هست که «روح بزرگ» در زمین ایجاد میکند. در حال حاضر هم عده‌اي بر این باورند که این صداها در هنگام ورود یوفوها به اتمسفر زمین به وجود می آیند؛ عده دیگری هم می گویند که جنگ بین فرازمینی‌ها در کهکشان‌هاي دوردست این صداها را ایجاد میکند. با این وجود، دانشمندان علت این پدیده را نمی دانند.

 

29. چرا بعضی پستانداران به اقیانوس‌ها برگشتند؟

در کلاس‌هاي درس وقتی بحث از تکامل به میان می آید، بر زمینه یافته‌هاي دانشمندان به ما آموزش داده می شود که سیر تکامل، حیوانات را از دریا به خشکی وارد کرد؛ با این حال میدانیم که پستاندارانی مثل وال‌ها و خوک‌هاي دریایی همچنان در آب زندگی می کند. از طرف دیگر دانشمندان ادعا میکنند که اجداد این آبزیان،

 

بر روی خشکی زندگی میکردند؛ پس چگونه ممکن هست که این موجودات دوباره از خشکی به آب بازگشته باشند؟ به عبارت دیگر، تکامل معکوس پستانداران دریایی چگونه رخ داده هست؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

یک تئوری مطرح‌شده، خالی بودن اقیانوس‌ها و نیاز پستانداران به فضای اکثر را بعنوان علت معرفی میکند.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

دانشمندان تئوری‌هاي خود را در مورد بازگشت بعضی پستانداران به دریاها ارائه کرده‌اند؛ آن‌ها معتقدند که میلیون‌ها سال پیش که حیوانات بر روی خشکی زندگی می کردند، اقیانوس‌ها میزبان جانوران بسیار کمی بودند؛ از آنجایی هم که اجداد پستانداران دریایی در نزدیکی دریاها زندگی می کردند،

 

این موجودات برای بهره بردن از قلمرویی بزرگ‌تر و خلوت‌تر به آب‌ها وارد شدند. گرچه تعداد زیادی از محققان که این تئوری را رد می کنند، همچنان در حال جستجو برای جواب این راز تکامل میباشند.

 

30. نور هسدالن

آخرین مورد از بخش سوم معماهای حل نشده ، به دره هسدالن «Hessdalen» در نروژ و سال 1981 برمی‌گردد؛ در آن سال، گزارش‌هایي از رویت نورهای غیر معمولی در راستای افق دریافت شد. این نورها به رنگ‌هاي سفید، زرد و قرمز بودند و با سرعت بالایی در آسمان حرکت می کردند؛ اما علت این واقعه چه بود؟

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

دیدنی هست بدانید که از سال 1981 تاکنون، نورهای هسدالن همچنان در آسمان دیده می شوند.

عجیب ترین پدیده های جهان که هیچ توجیهی ندارند

در ابتدای پیدایش نورهای هسدالن، گزارش‌ها از وقوع 15 تا 20 مورد از این پدیده در هفته خبر می‌دادند. وقتی هم که رویت این نورها بر سر زبان‌ها افتاد، افراد زیادی از سراسر جهان برای تماشا به هسدالن سرازیر شدند.در حال حاضر، نورهای هسدالن تنها 10 تا 20 بار در سال ظاهر می شوند و با وجود تمام پیشرفت‌هاي علمی که تاکنون بشر به آن‌ها دست یافته، علت وقوع این پدیده، ماهیت آن و علت کم شدن میزان پیدایش نورها همچنان جزو معماهای علمی هست.