پارس ناز پورتال

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

عدد شانس چیست؟ چگونه عدد شانس خود را محاسبه کنیم؟

 

شماره شانس چیست؟ چگونه می‌توانیم شماره شانس خودرا ارزیابی کنیم؟ در خیلی از کشورها از جمله چین و هند مردم اعتقاد دارند کـه اعداد فقط برای شمارش بکار نمیروند بلکه کاربردهای گسترده تری دارند. آن ها معتقدند کـه اعداد می توانند نماد خوش شانسی برای هر فرد باشند، اما چگونه می‌توانیم این فلسفه را درک و ازآن استفاده کنیم؟ در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم. با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

در ابتدا: معنای شانس و تقدیر چیست؟

شانس واژه‌اي فرانسوی بـه معنای بخت و اقبال یا فرصت اسـت. چـه بد باشد چـه خوب. انچه بعنوان بـه این عنوان رخ می دهد خارج از بازرسی فرد اسـت و بدون توجه بـه اراده، قصد، یا نتیجه مورد نظر اسـت. دیدگاه فرهنگ‌ها نسبت بـه اقبال از احتمال و تصادف تا ایمان و خرافه متفاوت اسـت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

انسان ذاتا دوست دارد حس کند کـه بر زندگی خود بازرسی دارد و بهمین علت اسـت کـه تعداد زیادی از افراد هرگز نمی توانند وجود چیزهایی کـه خارج از بازرسی آنهاست را باور کنند. انسان‌ها هرکاری می کنند کـه حس امنیت و داشتن نظارت روی زندگی خودرا بدست آورند.

 

اما باید قبول کرد کـه تعداد زیادی از عوامل وجود دارند کـه فراتر از اراده انسان می‌باشند. در واقع در حالیکه خیلی از افراد وجود شانس را تنها بهانه‌اي میدانند کـه دیگران برای فرار از مسئولیت می‌آورند یا آنرا انکار می کنند چون خارج از نظارت آنهاست. اما حقیقت این اسـت کـه بخت و اقبال وجوددارد و یکی از عوامل موفقیت شماست.

 

شانس چگونه عمل می‌کند؟

مـا توسط رخدادهای مختلف محاصره شده‌ایم و بنابر این قطعا رخدادهایی وجود دارند کـه مـا بر آن ها بازرسی نداشته و آن ها بر زندگی مـا تاثیر می گذراند. برای مثال استیو جابز فردی خلاق، با اراده ، قاطع، صریح، با اعتماد بـه نفس، با بصیرت، باهوش و دارای مطالعات و مهارت زیادی بود اما: جابز بطور اتفاقی با وز «woz» ملاقات کرد؛ وز کامپیوتری را اختراع کرد و جابز بـه بازاریابی آن پرداخت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

پدر جابز سرهم کردن وسایل مختلف و ساخت چیزهای جدید رابه او یاد داد. جابز بـه شدت بـه الکترونیک علاقه داشت؛ این اشتیاق او وی را بـه سمت افراد و موقعیت‌هاي خاص می‌کشاند. پدر واقعی جابز وی را ترک کرد؛ نیاز بـه پیشرفت و ایجاد تغییرات بزرگ در دنیا از نیاز ناخودآگاه او برای اثبات ارزشمند بودن خود ناشی می ‌شد. او خوشنویسی را یاد گرفت و این باعث شد او در طراحی و گرافیک پیشرفت کند.

 

نتیجه گیری:

با مطالعه داستان زندگی افراد موفق میتوان مثال‌هاي زیادی را یافت کـه نشان می دهد آنان علاوه بر این کـه دارای توانایی‌ها و ویژگی‌هاي منحصر بـه فردی بوده‌اند اما عوامل بسیاری کـه خارج از نظارت انها بوده اسـت نیز در موفقیت آنان نقش داشته اسـت. زمان نیز یک عامل مهم در تئوری شانس اسـت. انجام یک کار درست در زمان نامناسب بـه شکست منجر خواهد شد و انجام کار صحیح در زمان مناسب بـه موفقیت منجر خواهد شد.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

برای مثال مایکروسافت سعی کرد از آیپاد کپی بردارد اما شکست خورد،‌ گوگل سعی کرد وبسایتی مشابه فیس بوک راه اندازی کند اما شکست خورد، فیسبوک خواست از اسنپ چت کپی بردارد اما شکست خورد و… بنابر این چـه آنرا لطف خدا بدانید، چـه زمانبدی اتفاقی، چـه بخت و اقبال، بـه هر حال باور کنید خیلی چیزها در بازرسی شـما نیست!

 

عدد شانس چیست و چگونه محاسبه می شود؟

عده اي از افراد در دنیا بـه خصوص در کشور چین اعتقاد دارند کـه اعداد تنها برای شمارش و محاسبات نیستند و هریک از انها قدرت یا پیام خاصی دارند. هر فرد بر اساس تاریخ تولد و جنسیت، دارای شماره شانس خاصی اسـت کـه استفاده ازآن در موقعیت‌ هاي مختلف میتواند برای او ثروت و خوش‌شانسی بـه همراه داشته باشد.

 

نحوه محاسبه عدد شانس

شماره سرنوشت یا شانس بـه دو روش زیر قابل ارزیابی اسـت:

 

اولین روش برای محاسبه عدد شانس

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

این روش بـه شماره شانس چینی مشهور اسـت زیرا مردم چین کـه بسیار بـه شماره شانس اعتقاد دارند از این روش برای برای پیدا کردن آن استفاده میکنند. شـما می توانید با شماره شانس چینی خود عنصر وجودی و جهت‌هاي جغرافیایی موافق و خوش‌شانس خودرا پیدا کنید. ارزیابی شماره شانس چینی بـه طریق زیر اسـت.

 

سال تولد خودرا از شمسی بـه میلادی تبدیل کنید. سپس دو رقم آخر سال تولد میلادی رابا یک دیگر جمع کنید و حاصل آنرا در صورتی کـه بازهم دو رقمی بود با یک دیگر جمع کنید تا بـه یک شماره یک رقمی برسید. در صورتی کـه زن هستید شماره بـه دست آمده رابا شماره ۵ جمع بزنید ودر صورتی کـه مرد هستید شماره بـه دست آمده را از شماره ۱۰ کم کنید. ودر آخر شماره بـه دست آمده شماره شانس شماست.

 

دومین روش برای محاسبه عدد شانس

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

دراین روش کـه بر اساس سال، ماه، و روز تولد می گردد، باید تمامی اعداد موجود در تاریخ شمسی کامل تولد خودرا با یک دیگر جمع بزنید. برای مثال اگر شـما متولد ۱۳۷۱/۹/۲۵ باشید ۵+۲+۹+۱+۷+۳+۱ را جمع میکنید کـه حاصل آن شماره ۱۰ می شود. سپس ۱ رابا ۰ جمع می‌بندیم و بـه یک شماره یک رقمی یعنی ۱ می رسیم کـه این شماره، همان شماره سرنوشت یا شانس شماست.

 

تفسیر و معنی عدد شانس

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

پس از این کـه شماره مربوط بـه شانس خودرا از طریق هریک از روش‌هاي گفته شده پیدا کردید می توانید تفسیر آنرا دراین قسمت بخوانید و از شخصیت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید:

 

شماره یک:

صاحبانی با شماره شانس یک بطور معمول رهبر هستند و توانایی اداره امور را دارند. این افراد در هنگام شکست میتوانند بـه سرعت از جا بلند شوند و قدرت خودرا دوباره بازیابند.

 

شماره دو:

صاحبان شماره شانس دو زندگی آرامی دارند چون در کسب پول و ثروت بسیار خوش‌شانس هستند . این افراد بطور معمول در روابط عاطفی بـه شریکی مهربان و احساساتی نیاز دارند.

 

شماره سه:

دارندگان شماره سرنوشت سه افرادی کمال‌گرا و جدی هستند و زندگی‌شان از شوخی و سرگرمی خالی اسـت.

 

شماره چهار:

صاحبان شماره شانس چهار در روابط شخصی خود بسیار حسود و انحصار طلب هستند. برخلاف ظاهر سرد و بی‌احساس خود، دل مهربان و بخشنده‌اي دارند.

 

شماره پنج:

افرادی کـه شماره سرنوشت انها شماره پنج اسـت افرادی بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند کـه از شوخی و لطیفه استقبال می کنند.

 

شماره شش:

صاحبان شماره شانس شش از لحاظ بدنی فردی فعال و پرجنب و جوش هستند و برای هدف خود بسیار تلاش میکنند و زندگی شخصی و عاطفی خوب و ثابتی دارند.

 

شماره هفت:

دارندگان شماره سرنوشت هفت افرادی بسیار منظم هستند. این افراد بطور معمول با دیگران بـه اسانی احساس همدردی و دلسوزی میکنند.

 

شماره هشت:

افرادی کـه شماره سرنوشت آن ها شماره هشت اسـت افرادی باوفا در زندگی شخصی و عاطفی خود هستند. این افراد عاشق زندگی لوکس و تجملی‌اند.

 

شماره نه:

صاحبان شماره سرنوشت ۹ بسیار خلاق و عاشق چیزهای رنگارنگ هستند و تصمیمات خودرا بر اساس احساسات میگیرند و منطقی عمل نمیکنند.

 

عدد شانس متولدین هر ماه

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

شماره سرنوشت یا شانس شـما بسته بـه این کـه در چـه ماهی متولد شده‌اید، متفاوت اسـت. برخی افراد معتقدند کـه استفاده از این شماره در زندگی باعث خوش‌شانسی و خوش اقبالی میگردد. برای هریک از ماه‌هاي سال دو شماره شانس وجوددارد.

 

عدد شانس بر اساس سال تولد چینی

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

چینی‌ها اعتقاد زیادی بر تاثیر اعداد شانس بر زندگی انسان‌ها دارند و آن رابا طالع بینی خود تلفیق کرده‌اند. آن ها باور دارند کـه بر اساس این کـه در چـه سال چینی بدنیا آمده‌اید اعداد شانس متفاوتی خواهید داشت کـه در زندگی شـما موثر هستند و استفاده از آن ها برای شـما شانس و ثروت خواهد آورد.

 

معرفی اعداد خوش شانسی

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

در طول تاریخ اعتقاد بر این بوده اسـت کـه عده اي از اعداد، شانس بیشتری برای افراد بـه همراه دارند و انتخاب آن اعداد خاص باعث میشود کـه شانس بهتری در زندگی خود داشته باشند. در هر تاریخ و فرهنگ اعداد خاص زیادی وجوددارد کـه مـا در این جا بـه مهم‌ترین آن ها میپردازیم.

 

شماره هفت:

شماره هفت یکی از اعدادی اسـت کـه تعداد زیادی از افراد معتقدند کـه عددی جادویی و مقدس اسـت. عجایب هفتگانه جهان، هفت روز خلقت جهان، هفت ساعت خواب کافی مورد نیاز بدن در شبانه روز و مثال‌هایي مانند آن باعث شده کـه باور کنیم این شماره ممکن اسـت انرژی متفاوتی نسبت بـه اعداد دیگر داشته باشد و انتخاب آن ممکن اسـت برای شـما با شانس همراه باشد.

 

شماره هشت:

شماره هشت بهترین و خوش شانس‌ترین شماره در بین مردم چین اسـت زیرا تلفظ آن در زبان چینی مشابه کلمه ثروت اسـت. بهمین دلیل معتقدند کـه استفاده از این شماره برای فرد، ثروت و پول بـه همراه دارد.

 

اعداد شانس لاتاری:

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

بر اساس تحقیقاتی کـه در طی بیست سال گذشته بر روی اعداد خوش‌شانس لاتاری و بازی‌هاي شرط‌بندی انجام شده عده اي از اعداد بیشتر از بقیه در قرعه‌کشی‌ها تکرار میشوند و شانس بیشتری را برای صاحب خود بـه همراه دارند. این اعداد عبارتند از ۲۳، ۳۸، ۱۱، ۴۰، ۳۰ و ۴۴ کـه اکثر آن ها تا بحال بیش از ۳۰۰ بار تکرار شده‌اند. بهمین دلیل بـه این اعداد، اعداد خوش شانسی میگویند.

 


 

و در ادامه معانی پنهانی اعداد معروف چه چیزهایی هستند؟

 

هیچ وقت فکر کرده اید چرا در باور عموم، شماره ۷ مساوی با خوش اقبالی و شانس درنظر گرفته شده اسـت؟ و یا چرا شماره ۱۳ این‌گونه مورد بی‌مهری قرار گرفته و حتی آپارتمان‌ها فاقد طبقه شماره سیزده هستند چرا کـه باعث وحشت ساکنین میشود؟ همه ی از این امر آگاه هستیم کـه اعداد نقش مهمی در علم و بـه ویژه ریاضیات و آمار داشته و از کاربردهای مهمی در رشته هاي مهندسی و حسابداری برخوردارند.

 

شماره ۵

حتی در تمدن‌هاي باستانی نیز این شماره بعنوان عددی مهم و تأثیرگذار شناخته می‌شده اسـت. در زمان فیثاغورث شماره ۵ بعنوان یک شماره کامل برای نوع بشر بـه حساب می‌آمد.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

در دوران ارسطو این شماره، نشان دهنده عنصر اتر «اثیر» بوده و بعنوان پایه و اساس در آیین‌هاي روحانی و معنوی و نیز در اعمال و کارهای کیمیاگران باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته اسـت. در آیین کهن بودائیسم در ژاپن و چین، شماره ۵ بعنوان سمبلی مهم در فرهنگ و تهذیب نفس استفاده می‌شده اسـت.

 

شماره ۲۳

یکی از مشهور‌ترین و پرطرفدارترین اعداد در رشته‌هاي ورزشی گوناگون، شماره ۲۳ اسـت. این شماره توسط مایکل جردن بسکتبالیست مشهور آمریکایی کـه ۵ بار برنده عنوان باارزش ترین بازیکن NBA شده و بـه تالار مشاهیر بسکتبال نیز راه یافته بود، مورد استفاده قرار گرفت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

در واقع این شماره شماره پیراهن مایکل جردن در طول دهه نود بودو از طریق شهرت این بازیکن، مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفته اسـت. شماره ۲۳ سالها بعد توسط دیگر بازیکن ارزشمند بسکتبال جیمز لبرون کـه دو بار عنوان با ارزش‌ترین بازیکن را ازآن خود کرده بودو نیز ستاره مشهور فوتبال انگلستان و جهان دیوید بکهام مورد استفاده قرار گرفت.

 

شماره ۸

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

یکیدیگر از اعداد مهم و مشهور شماره ۸ می باشد کـه با معانی مختلفی چون شانس، نامحدود بودن و کمال مترادف گشته اسـت. در دوران مصر باستان باور مردم این بود کـه این شماره نشانه وجود تعادل در جهان می باشد. از سوی دیگر، فیثاغورث عنوان تتراچیتز «Tetrachyts» بـه معنای نشانه و نماد عشق و دوستی رابه این شماره اعطا کرده بود.

 

شماره ۱۲

شماره ۱۲، دیگر عددی اسـت کـه در رشته‌هاي گوناگون ورزشی بـه شهرت رسیده و مخصوصا از زمانی کـه راه خود رابه NBA گشود از سوی تعداد زیادی از ورزشکاران مورد تقاضا قرار گرفته اسـت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

بازیکنان بزرگی هم چون تام بردی فوتبالیست آمریکایی و ستارگانی از تالار مشاهیر هم چون جیم کلی «هنرپیشه، ورزشکار و متخصص فنون رزمی کـه همبازی بروس‌ لي در فیلم اژدها وارد می شود بوده اسـت»، راجر استوباچ «فوتبالیست سابق آمریکایی» و دیگر فوتبالیست اسبق ایالات امریکا کن استابلر در دوران ورزش حرفه‌اي‌شان پیراهنی با شماره ۱۲ بـه تن کردند.

 

گوگول

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

گوگول در واقع یک اصطلاح ریاضی اسـت کـه بـه معنای شماره ۱ کـه صد صفر در مقابل آن قرار گرفته میباشد. این شماره توسط میلتون سیروتا برادرزاده ریاضی‌دان آمریکایی، ادوارد کانسر ابداع شده اسـت. این شماره زمانی بـه شهرت رسید کـه در اذهان عمومی یادآور معروفترین موتور جستجوی اینترنتی یعنی گوگل شد.

 

شماره پی «3.1416»

اگر شـما عاشق ریاضی هستید بدون هیچ شکی این شماره ثابت و جاودانه ریاضیات را می‌شناسید. این شماره را معادل ۳.۱۴ قرار دادند کـه البته بـه ساده ترین و کوتاه‌ترین شکل ممکن عنوان شده اسـت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

برای همه ی کسانی کـه با این شماره آشنایی دارند شماره پی چیزی فراتر از یک شماره معمولی اسـت. در واقع این شماره نشان دهنده تعالی در علم ریاضیات بـه حساب می آید. نشانه π «پیواس» کـه نماد این شماره شده حرف شانزدهم الفبای یونانی و نیز انگلیسی اسـت.

 

۷ خوش شانس

هفت، بعنوان خوش‌شانس‌ترین شماره شناخته میشود. پیشینه و علت تبدیل شدن ۷ بـه نماد خوش‌شانسی چندان مشخص نیست اما می دانیم کـه معانی معنوی و اسطوره‌اي پشت آن پنهان شده اسـت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

هفت روز هفته، هفت گناه نابخشودنی، هفت قاره جهان، خارش هفت ساله، هفت بهشت و البته هفت رنگ رنگین کمان. در اروپای باستان باور مردم بر این بود کـه فرزند هفتم هدیه‌اي اسـت از سوی قدرت‌هاي برتر، در حالیکه در آمریکای لاتین مردم تصور می کردند فرزندان هفتم بـه انسان‌هاي گرگ‌نما تبدیل خواهند شد.

 

666

اگر ۷ نماد خوش‌اقبالی اسـت، ۶۶۶ عددی اسـت کـه عموم مردم ازآن پرهیز می کنند. در واقع این شماره شبیه بـه لرد ولدمورت «از شخصیت‌هاي کتاب هری پاتر» اعداد شده اسـت. معنای اصلی آن در کتاب مقدس مسیحیان، انجیل بیان شده اسـت.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

عددی کـه نقصان دارد و حالتی از بی‌خدایی را تداعی میکند. زمانی هفته تنها ۶ روز داشت اما بعد سبات «Sabbath» کـه روز جمعه برای مسلمانان، یکشنبه برای مسیحیان و شنبه برای یهودیان محسوب میشود بـه آن اضافه شد تا هفته را کامل کند. بر اساس شواهد تاریخی این شماره تداعی کننده دوره‌اي اسـت کـه امپراتوری آشور بر امپراتوری بابلی‌ها غلبه کرد.

 

شماره 13

دیگر شماره بدشانس، رقم سیزده اسـت. جمعه سیزدهم و یا سیزده گربه سیاه از نمونه‌هاي مرتبط با این شماره هستند کـه در فرهنگ غربی جا افتاده‌اند. این‌گونه بنظر می رسد کـه شماره ۱۳ با طالعی نحس مورد لعن و لعنت قرار گرفته بـه طوریکه ساختمان‌ها از داشتن طبقه سیزده گریزانند و خطوط هواپیمایی علاقه‌اي بـه پرواز دراین تاریخ ندارند.

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

با احترام تمام بـه معانی معنوی و روحانی منشأ این شماره بـه یک مسئله مذهبی اشاره دارد. این شماره بـه سیزدهمین حواری حضرت عیسی یعنی یهودا اشاره دارد کـه در شام آخر بـه مسیح خیانت کرد. هر چند جمعه سیزدهم روایت دیگری دارد. پس از این کـه در روز جمعه ۱۳ اکتبر ۱۳۰۷ شوالیه‌هاي معبد بـه دستور پاپ دستگیر و کشته شدند، جمعه سیزدهم بـه فرهنگ غربی‌ها وارد شده اسـت.

 

شماره 43252003274489856000

عدد شانس چیست؟ ( روش محاسبه عدد شانس و تقدیر )

اگر شـما هم یک کیوبر از کلوپ روبیک‌بازان حرفه‌اي هستید «پازلی کـه توسط ارنو روبیک در 1974 اختراع شد»، پس حتماً با این سری اعداد آشنایی دارید. این شماره نشان دهنده مجموعه ترکیبات ممکنی اسـت کـه می توانید با چرخاندن و برگرداندن مکعب بسازید.