پارس ناز پورتال

از عرق زیر بغل این گونه رهایی یابید

از عرق زیر بغل این گونه رهایی یابید

از عرق زیر بغل این گونه رهایی یابید 

عرق ناحیه زیر بغل انسان می تواند آزار دهنده باشد به خصوص وقتی که بوی نامطبوع آن نیز خود ما و دیگران را آزار دهد. گاهی میزان عرق ترشح شده در زیر بغل افزایش می‌یابد. با راهکارهایی میتوان برای نظارت عرق و بوی بد آن بهره گیری کرد. دقت داشته باشید که اضطراب هم میتواند میزان تعریق را افزایش دهد

 

عرق کردن فرآیندی طبیعی هست که دمای درونی بدن را به ویژه هنگام ورزش و یا در هوای گرم، تنظیم می‌کند.به محض این که عرق از روی سطح پوست تبخیر میشود، حرارت اضافی را نابود کرده و بدن را سرد می‌کند.متاسفانه این عملکرد طبیعی گاهی اوقات به علت بهره گیری از داروهای گوناگون و یا شرایط و مشکلات احساسی، ممکن هست دچار اختلال شده و میزان تعریق افزایش یابد.

 

اما سوال اساسی این هست که با وجود بیش از 2 میلیون غده تعریق در سراسر بدن، چرا زیر بغل بیشتر از هر جای دیگر عرق میکند؟در واقع، غدد عرق آپوکرین که باعث تعریق چندان میشوند، زیر بغل قرار گرفته اند.

 

ترشحات ساخت شده توسط این غده ها حاوی پروتئین و اسیدهای چرب می باشد که باعث ضخیم تر شدن مولکول هاي عرق و همین طور شیری یا زرد رنگ شدن آن می‌شود.اگرچه عرق به تنهایی بدون بو هست، اما در برخورد با باکتری هاي روی سطح پوست و مو که وظیفه سوخت و ساز پروتئین ها و اسیدهای چرب را برعهده دارند، بوی نامطبوعی ساخت میشود.

 

بنابراین، هر کسی برای برخورداری از بهداشت و رابطه اجتماعی مناسب، باید میزان تعریق زیر بغل خود را تحت بازرسی درآورده و از ازدیاد آن جلوگیري کند.در این باره، مطلب پیش رو چندین روش موثر را مطرح می‌کند.

 

بهره گیری از ضد عرق و دئودورانت
تعداد زیادی از افراد گذشته از خروج از خانه، برای بازرسی عرق و بوی بد آن، ضد عرق و یا دئودورانت بهره گیری می‌کنند.دئودورانت بوی نامطبوع بدن را پوشانده و ضد عرق از موادی تشکیل شده هست که جلوی تعریق را میگیرد. امروزه ضد عرق و دئودورانت هاي گوناگون با فورمالاسیون هاي متناسب برای بانوان، آقایان و حتی نوجوانان در بازار موجود هست؛ بنابراین، متناسب با شرایط، میتوانید کالای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

درضمن، سعی کنید همۀ وقت} از مدلی بهره گیری کنید که جدیدتر و محکم تر بوده و حاوی ترکیبات آلومینیومی بیشتری باشد تا میزان تعریق شما را بهتر نظارت کند.

 

دقت به مقدار تعریق
اگر با این که از ضد عرق بهره گیری می‌کنید، همچنان زیر بغل تان مثل سونا میماند؛ پس باید یک نسخه قوی تری را به کار بگیرید.بنابراین، بهتر هست از یک ضد عرقی بهره گیری کنید که دارای ترکیبات کلرید آلومینیوم قوی تر و متراکم تری باشد.

 

ضد عرق هاي معمولی معمولا بین 10 تا 25 درصد حاوی کلرید آلومینیوم میباشند، در حالی که این اندازه در ضد عرق هاي قوی تر به 30 تا 45 درصد افزایش می یابد.

 

تنظیم کارهای هرروز
پوست زیر بازوها و زیر بغل معمولا شکننده و نازک می باشد. متاسفانه بهره گیری طولانی مدت از ضد عرق به خصوص آن هایي که کلرید آلومینیوم بیشتری دارند باعث خارش و سوزش پوست می‌شود.بنابراین با انجام یک سری از کارها از این صدمات تا جای ممکن جلوگیري کنید. مثلا، طی یکی دو روز بعد از اصلاح، هرگز از ضد عرق بهره گیری نکنید.

 

همین طور گذشته از بهره گیری از ضد عرق، با آب داغ دوش نگیرید، زیرا آب گرم منافذ پوستی را باز کرده و باعث میشود تا کلرید آلومینیوم آسیب بیشتری وارد کند.

 

همۀ وقت} ضد عرق را به پوست کاملا خشک و خنک بمالید.

همین طور می‌توانید شب ها گذشته از خواب از آن بهره گیری کنید، زیرا به طور کلی افراد در شب کمتر عرق میکنند؛ در نتیجه، غده هاي زیر بغل به خوبی کلرید آلومینیوم را جذب کرده و روز بعد میزان تعریق کاهش می یابد.

 

دقت در انتخاب لباس
لباسی که می‌پوشید در میزان تعریق شما بسیار موثر هست. آن ها میتوانند به شما احساس راحتی بدهند و یا در مقابل، منافذ پوستی را بزرگ تر کرده و تعریق را افزایش دهند.بنابراین، سعی کنید همۀ وقت} از لباسهای تهیه شده از الیاف طبیعی مثل کتان، پنبه، پشم، کنف و یا ابریشم بهره گیری کرده تا پوست تان بهتر نفس بکشد.

 

بازرسی اضطراب
اضطراب باعث تحریک غدد تعریق شده و میزان آن را افزایش می‌دهد.بنابراین، سعی کنید با روشهای مختلفی مثل تنفس عمیق، تغذیه مناسب، تفکر مثبت و خواب کافی، میزان اضطراب خود را کاهش دهید.

 

اتخاذ سبک زندگی بدون استرس
شکل زندگی سالم که شامل ورزش و برخورداری از یک رژیم خوراکی مناسب و سالم میشود، می تواند مقاومت بدن را در مقابل استرس هاي طولانی مدت، افزایش میدهد.بنابراین، در شرایط استرس زا مثل اوضاع بد اقتصادی، فشار کار و یا مشکلات و مسائل احساسی سعی کنید با روش هایي مثل تنفس هاي عمیق و یا بهره گیری از دارو تحت نظر متخصص، استرس خود را بازرسی کنید.

 

اضافه بر این، ورزش هاي هوازی و همین طور یوگا میتوانند نقش موثری در کاهش تنش هاي هرروز شما داشته باشند.همین طور، بیوفیدبک که یک روشی هست برای اندازه گیری لحظه به لحظه عملکردهای خاص مثل ضربان قلب و یا میزان دمای بدن، می تواند به بازرسی استرس نیز کمک کند.

 

رژیم خوراکی مناسب
از مصرف غذاهایی مثل نوشیدنی هاي کافئین دار، مشروبات الکلی، سیر، پیاز و خوراکی هاي پرادویه که عرق تان را بدبو میکنند، پرهیز کنید.زیرا بیشتر این غذاها سیستم اعصاب مرکزی را تحریک کرده و همین طور دمای بدن تان را افزایش داده و بدن بیشتر عرق میکند.

 

درمان هاي خانگی

فرآیند تعریق از هیپوتالاموس در مغز آغاز میشود. این غده حساس، افزایش دمای مرکزی بدن را تشخیص داده و با ارسال سیگنال به بدن، فرآیند تعریق و خنک سازی را شروع میشود، اما با نوشیدن آب خنک می توان این روند را دور زد. پرآب نگه داشتن بدن، دمای درونی و همین طور میزان ساخت سلول هاي تعریق را کاهش می‌دهد.

 

 به گزارش پارس ناز بنابراین، هرروز میزان مصرف آب باید طوری باشد که هرگز علائم تشنگی ظاهر نشود. همین طور میتوانید با به کار بردن پودر جوش شیرین زیر بغل خود، از بوی بد عرق پیشگیری کنید.لیمو ترش هم گزینش خوبی هست. گذشته از خواب کمی آب لیموترش تازه را به زیر بغل تان بمالید و بگذارید خشک شود. لیمو ترش دقیقا مثل یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کند.

 

مراجعه به متخصص
اگر احساس کردید بیش از حد و غیر عادی عرق می‌کنید، حتما به یک متخصص رجوع کرده تا مطمئن شوید که مریضی پنهانی ندارید.تعریق بیش از حد می تواند ناشی از مریضی هایي مثل نارسایی هاي قلبی، پرکاری تیروئید، افت قند خون، سرطان خون، یائسگی، سل و یا اختلالات روحی و روانی مثل استرس یا اضطراب باشد.