پارس ناز پورتال

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید 

برخی از حالت ها که ریشه در تفکر ما دارند می توانند عاملی بر اختلال اضطراب باشند. بهتر است این علامت ها شناسایی شوند. همه ما گاهی نگران می شویم، اما اگر این نگرانی شروع به تاثیر گذاری منفی روی زندگی تان کند ممکن است مشکل اختلال اضطراب داشته باشید.

 

در صورت تشخیص چنین اختلالی باید به یک متخصص مشورت کنید. در این مقاله می خواهم علائم وجود اختلالات اضطرابی را به شما معرفی کنم. این نشانه ها می گویند اختلالات اضطرابی دارید.

 

نگرانی تان دیگر کمک کننده نیست

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

اگر هرگز نگران نمی شدیم هرگز در کارهای زندگی مان عملکرد خوبی نداشتیم. فشاری که از درون خودمان حس می کنیم به ما انگیزه می دهد که وظایفمان در طول روز را انجام دهیم و زندگی مان را روی روال نگه داریم. با این حال نگرانی بیش از حد یکی از نشانه های اختلالات اضطرابی است

 

ک متاسفانه آمار بسیار بالایی بدون اینکه بدانند به آن مبتلا هستند. نگرانی تا حدی خوب است و همانطور که گفتیم مجبورمان می کند عملکردی بهتر داشته باشیم، اما اگر نگرانی آنقدر زیاد باشد که فلجمان کند و نتوانیم کاری کنیم مشکل ساز خواهد بود. به این فکر کنید که نگرانی تان برایتان مفید است

 

یا از آن ضربه می خورید. اگر ضررش بیشتر از نفعش است نشان از آن دارد که با کاهش نگرانی می توانید زندگی بهتری داشته باشید.

 

همیشه نگران بودید یا به تازگی تحول بزرگی در زندگی تجربه کردید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

با اینکه اختلالات اضطرابی می تواند در هر سنی بروز کند، اما بسیاری از محققان برای این موضوع رفتارهایی خاص را در طول زندگی دنبال می کنند، حتی رفتارهای دوران جوانی. اختلالات اضطرابی معمولا بیشتر در دوران جوانی رخ می دهد و معمولا در کودکان و نوجوانان هم قابل مشاهده است.

 

افرادی که مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند معمولا خود را به عنوان کسانی که زیاد نگران هستند توصیف می کنند. برای دیگر افراد ممکن است به این شکل باشد که با شرایط کنونی کاملا وفق پیدا کرده اند و هیچگونه اضطراب شدیدی را تجربه نمی کنند تا زمانی که یک تحول بزرگ برایشان پیش می آید

 

یا عواملل استرس زای دیگری وارد زندگی شان می شود. بسیاری هستند که پس از مناسبت های بزرگ زندگی مانند شغل جدید، بچه دارشدن و یا نقل مکان کردن دچار اختلالات اضطرابی می شوند.

 

به تازگی رویدادی ناراحت کننده را تجربه کرده اید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

با اینکه بعضی روانشناسان اختلال استرس پس از سانحه را در دسته اختلالات اضطرابی قرار نمی دهند، یک تجربه بسیار منفی یا دلهره آور می تواند تاثیر ویژه ای روی سطح اضطراب یک فرد داشته باشد.

 

حتی اگر به اندازه استرس پس از سانحه شدید نباشد، ممکن است افراد پس از یک رویداد استرس زا دچار نگرانی هایی جدید شوند. برخی افراد پس از یک تصادف رانندگی دیگر نمی توانند جلوی نگرانی خود درباره رانندگی را بگیرند.

 

یک یا چند حمله عصبی دارید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

یک حمله عصبی ضرورتا نشان دهنده وجود اختلالات اضطرابی نیست، چون حمله عصبی پاسخی تکاملی به وحشت شدید است. بسیاری از افراد تعداد حملات عصبی بیشتری از کسانی که دچار اختلال هراس هستند دارند. بسیار مهم است که بدانید حمله عصبی به چه معنا است: برنامه کاملی است از پاسخ جنگ یا گریز شما.

 

شتاب گرفتن ضربان قلب، احساس درد و وحشت شدید در حمله عصبی یک دلیل خارجی دارد اما اگر شخصی بدون هیچ دلیل قانع کننده ای این نشانه ها را تجربه کند و یا فقط ترسش از حمله عصبی باعث این مشکل شود، ممکن است از اختلالات اضطرابی رنج ببرد.

 

زندگی تان را اطراف ترسهایتان شکل دادید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

بسیاری از افرادی که اختلالات اضطرابی دارند بدون اینکه بدانند بی هیچ مشکلی عمل می کنند چون از مواجه شدن با آنچه باعث نگرانی و ترسشان می شود اجتناب می کنند. برخی زندگی شان را می کنند و برخی دیگر بیرون نمی روند یا از رفتن به موقعیت های خاص اجتناب می کنند.

 

در ظاهر مشکلی ندارند اما اگر ناگهان مشکلی بروز کند که تا آن هنگام از آن رو بر می گرداندند، ممکن است واکنششان منفی باشد. اگر این اختلالات باعث می شود نتوانید آنطور که دوست دارید زندگی کنید باید حتما به فکر درمانشان باشید.

 

اضطرابتان شما را از فعالیت های اجتماعی که دوست دارید در آنها شرکت کنید بازداشته است

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

دست پاچه شدن در مقابل یک جمع چیزیست طبیعی، ترس قبل از ارائه یک سخنرانی نیز همینطور است. اما اگر بودن در کنار دیگر افراد برایتان تبدیل به امری سخت و اضطراب آور شود ممکن است یکی از نشانه های اضطراب اجتماعی باشد. اگر متوجه شدید

 

هر بار که کنار دیگر افراد قرار گرفتید ضربان قلبتان تشدید شد، سرخ شدید و در کل حالتان خوب نبود دیگر ماجرا فرق می کند و نمی توان آن را طبیعی خواند. خودتان متوجه خواهید شد که افزایش اضطرابتان مربوط به ترس یا تهدید خاصی نمی شود.

 

نشانه های فیزیکی را هم تجربه خواهید کرد

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

 به گزارش پارس ناز تعداد بسیاری از کسانی که مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند مخصوصا آنهایی که در سطح پیشرفته درگیر آن هستند، معمولا برای دردهای فیزیکی مانند سردرد، معده درد و کمر درد به پزشک مراجعه می کنند. چنین افرادی به خاطر مشکلشان گیج شده اند و دائما به پزشک مراجعه می کنند.

 

اگر شما هم دائما نگران هستید و این نشانه های طبیعی را هم دارید، ما فکر می کنیم مشکلتان اختلالات اضطرابی باشد و این دردها هم ناشی از همان است.

 

معمولا با به خواب رفتن مشکل دارید

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

بسیاری از ما به لطف اضطراب حداقل یک شب بی خوابی را تجربه کرده ایم. اما اگر بی خوابی تبدیل به چیزی عادی شود، ناسالم است. مثلا اگر یک شب قبل از اولین مصاحبه کاری تان خوابتان نبرد ایرادی نمی توان گرفت، اما اگر هفته ها قبل از یک مسابقه که در پیش رو دارید خوابتان نبرد

 

با اینکه چیزی که به آن فکر می کنید استرس آور است، مسلما نباید اجازه دهید چنین حالتی برایمدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند. این بی خوابی و اضطراب مکرر به روند زندگی عادی افراد آسیب وارد می کند.

 

اضطرابتان باعث پریشانی شدیدی شده

علامت های اختلال اضطرابی را بشناسید

اختلالات روانی همگی در طول زنجیره ای از تجربه انسانی رخ می دهند به این معنا که هرآنچه تجربه می کنیم و قصد داریم تجربه کنیم، هر از گاهی برخی از این نشانه ها هستند. باید دقت کنیم که عامل نگرانی و اضطراب تاثیرش روی ما زودگذر است یا تا مدت ها باعث پریشانیمان می شود.

 

برای مثال یک فرد پس از یک اشتباه در جمع ممکن است دچار اضطراب شود اما پس از مدتی همه چیز را فراموش کند اما اپر دچار اختلالات اضطرابی باشید ممکن است نه تنها دیگر در آن جمع حاضر نشوید بلکه در هیچ جمع دیگری حاضر به نشان دادن خود نباشید.