پارس ناز پورتال

علامت های از بین رفتن عشق در زندگی همسران

علامت های از بین رفتن عشق در زندگی همسران

علامت های از بین رفتن عشق در زندگی همسران 

عشق در زندگی همسران یکی از پایه هاي محکمی هست که زندگی بر زمینه آن بنا می شود،حال اگر عشق از بین برود چه خواهد شد؟ زندگی زناشویی که با عشق شروع می شود ممکن هست در طول زندگی بدون عشق شود. دانستن نشانه‌هاي یک ارتباط بدون عشق به شما کمک میکند بهتر برای آینده زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید.

 

افزایش توقعات و خیالبافی بعضی دختران و پسران درمورد همسر و داشتن تصور اشتباه برای تولید منزل و خانواده رویایی، تشکیل یا حتی حفظ زندگی را با سختی روبه‌رو کرده هست. این همۀ در حالی هست که با آموزش نخست و مشورت با روان‌شناسان می توان بسادگی برای تشکیل یا حفظ زندگی عاشقانه اقدام کرد، به گونه‌اي که میان همگان زبانزد و مشابه باشد.

 

تعریف از عشق منحصر به‌ فرد هست : هر شخصی قبل از ازدواج با دقت به محیط خانوادگی خود «روابط پدر و مادر یا اطرافیان مهم زندگی»، تعریفی از عشق را مدنظر قرار میدهد که از فردی به فرد دیگر متفاوت هست. لذا برداشت از عشق و رفتار عاشقانه با همسر فرق دارد و از زندگی خانوادگی و تجربیات گوناگون نشات میگیرد.

 

در بحث عشق، هر دو جنس زن یا مرد میتوانند برداشت‌هاي اشتباه را وارد ارتباط خود کنند و با دقت به این‌که هر دو به یکسری افسانه در این باره اعتقاد دارند، تشخیص این‌که کدام جنس برداشت اشتباه بیشتری دارد، سخت به نظر می رسد.

 

یک ازدواج بدون عشق، چند علامت هشدار دهنده دارد
حفظ روابط عاشقانه و داشتن یک زندگی مشترک پیروز همراه با عشق مستلزم تلاش و دقت هست. عاشق شدن خیلی آسان هست، اما برای این ‌که ارتباط سالم و پیروز داشته باشید و با همسرتان خوشبخت و شاد زندگی کنید، باید تلاش کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که گاهی از خودتان می‌پرسید،

 

آن همۀ عشق و علاقه کجا رفته هست، باید بدانید که تنها نیستید. دانستن نشانه‌هاي یک ارتباط بدون عشق به شما کمک میکند بهتر برای آینده زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید.

 

آیا بیشتر وقتتان را دور از هم سپری می کنید؟
هر کدام از زوجین باید مدتی را تنها سپری کنند. ارتباط سالم ارتباط‌اي هست که در آن هر یک از دو نفر بتوانند هویت و استقلال شخصی خود را حفظ کنند، اما اگر این تنهایی و استقلال بیش از حد باشد، دو نفر به دلیل این‌که دلشان نمیخواهد یکدیگر را ببینند، تنهایی را گزینه می کنند. این نشانه بسیار بدی هست و نشان‌دهنده

 

از بین رفتن عشق در ارتباط هست. در یک ارتباط بی‌عشق، معمولا دو طرف ارتباط ترجیح می دهند کارهایی راکه قبلا به صورت مشترک انجام می‌دادند، به تنهایی انجام دهند و از این‌که همراه همسرشان در کارها و مراسم اجتماعی شرکت کنند، وحشت دارند.

 

آیا صحبت‌ها و مکالمات شما معمولا به درگیری و دعوا ختم می شود؟
وقتی دو نفر عاشق یکدیگر میباشند، از مصاحبت و همنشینی با یکدیگر لذت می برند و دوست دارند با یکدیگر صحبت کنند، اما زوج‌هایي که عشق در ارتباط آن ها از بین رفته، کمتر با هم صحبت میکنند و وقتی هم صحبت میکنند، معمولا به دلخوری و درگیری ختم می شود. وقتی بیشتر صحبت‌ها به دعوا منتهی میشود،

 

مسلما بعد از مدتی ترجیح میدهید با همسرتان کمتر صحبت کنید و وقتی نتوانید درمورد مشکلات خود صحبت کنید، این مشکلات هر روز بیشتر میشود. این یکی از نشانه‌هاي از بین رفتن عشق در ارتباط هست.

 

آیا هر دوی شما خودخواه‌تر شده‌اید؟
در یک ارتباط سالم، هر یک از طرفین دوست دارند، برای طرف مقابلشان کاری انجام دهند که وی را شاد کند، اما در ارتباط بدون عشق، هر کس بیشتر به خودش فکر می کند و کمتر به دیگری دقت دارد. در نهایت ممکن هست هر یک از آن ها خودخواه‌تر شوند و وقتی هر شخصی فقط به خودش فکر کند، احترام‌ها از بین میرود و ارتباط از هم می‌پاشد که مهم ترین علائم ترک یک ارتباط هست.

 

کاری به کار هم ندارید؟
این ساده‌ترین راهی هست که به شما از تمام شدن ارتباط خبر می دهد. اگر مدت‌هاست با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنید، باید بدانید که زندگی مشترک شما به سراشیبی افتاده هست. اگر احساساتتان را با هم در بین نمی گذارید، درمورد اتفاقاتی که هرروز برایتان می‌افتد با هم صحبت نمیکنید، یک عالمه چیز برای پنهان کردن از یکدیگر دارید یا وقت گذاشتن با هر شخصی را به بودن با یکدیگر ترجیح میدهید، باید بدانید که کار ارتباط‌تان تمام هست.

 

به هم اعتماد نمیکنید؟
هنوز هم به هم اعتماد دارید؟ اگر برای جواب دادن به این سوال تردید دارید، نجات زندگی‌تان دشوارتر می شود، اما اگر دیگر نمی توانید به او اعتماد کنید و همسرتان هم توان اعتماد کردن به شما را از دست داده، باید بدانید خیلی چیزها را از دست داده‌اید. در صورتی که فکر می کنید ارتباط شما و زندگی مشترکتان یک ارتباط سالم نیست، بعید هست بتوانید مدت طولانی به این زندگی ادامه دهید.

 

خواست او برایتان اهمیتی ندارد؟
مشاهده نمایید که می توانید از اشتباهات قبل درس بگیرید یا نه. اگر در خودتان چنین توانایی‌اي را نمی بینید و شریک زندگی‌تان هم مدام اشتباهات قبل را تکرار میکند، درمورد ادامه این زندگی احساس خطر کنید. اینکه شما و او مدام این چرخه را تکرار کنید، اشتباهی که دیگری را آزار می دهد، انجام دهید و در واکنش به انتقاد او با صدای بلند خود را توجیه کنید

 

یا نسبت به انتظار او بی‌تفاوت باشید، میتواند یکی از نقاط بحبوحه مخاطره در ارتباط شما باشد. اگر مدت‌هاست چنین ارتباط‌اي را تجربه میکنید، مشکلات شما در حال رشد و شرایط ارتباط شما در حال وخیم‌تر شدن هست.

 

روزهای مفید را به یاد نمی‌آورید؟
اگر واکنش شما به رفتارهای یکدیگر همه ي وقت خشم هست، اگر مدام شما را با رفتارهایش ناامید میکند و اگر ارتباط آن قدر آزاردهنده شده که دیگر نمی توانید روزهای مفید، شاد و عاشقانه زندگی را به یاد بیاورید، زندگی مشترک شما مدت‌هاست از هم پاشیده هست و خبر ندارید.

 

انتظار دارید آدم دیگری شود؟
آیا هر روز منتظر مشاهده تغییراتی در همسرتان هستید که سال‌هاست اتفاق نیفتاده؟ آیا شخصیت و رفتار او پر از نکته‌هایي هست که دوستشان ندارید و آرزو دارید بتوانید تغییرشان دهید. چاره‌اي جز ناامید کردنتان نداریم. بهتر هست به این انتظار پایان دهید و باور کنید که این تغییرات هرگز اتفاق نمی‌افتد و اگر هم بیفتد، همیشگی نخواهد بود.

 

اشتباه شما از همان روز اول شروع شده بود؛‌ همان زمانی که با او ازدواج کردید به این امید که کم‌کم تغییرش دهید و از او کسی بسازید که همۀ وقت} آرزویش را داشته‌اید.

 

فراموشتان کرده هست؟
 به گزارش پارس ناز آیا همسرتان فراموشتان کرده و غرق زندگی درونی و اجتماعی خودش هست؟ آیا تمام کارهایی راکه در سال‌هاي اول زندگی برای شادکردنتان می‌کرده، کنار گذاشته هست؟ تاریخ تولد و سالگرد ازدواجتان را فراموش می کند و برخلاف سال‌هاي قبل، هیچ علاقه‌اي به خریدن هدیه برایتان ندارد؟ این موضوعات، نشان‌دهنده این هست

 

که او آن قدر مشغله‌هاي مهم‌تر در ذهنش دارد که جایی برای شما در آن نمیماند. گرچه بهتر هست زود قضاوت نکنید. اگر این فراموشکاری‌ها دو یا سه بار اتفاق افتاده، می تواند طبیعی باشد، اما اگر این موضوع به شیوه زندگی همسرتان تبدیل شده و دیگر به دلیل از دست دادن این اتفاقات ناراحت هم نمی شود، پس ارتباط شما از نظر عاطفی قطع شده هست.

 

از شما سوءاستفاده میکند؟
اطمینان پیدا کنید شریک زندگی‌تان از شما سوءاستفاده نمیکند. این سوءاستفاده می تواند جنبه‌هاي گوناگون داشته باشد. اگر او به پول و درآمد شما چشم دارد و سعی میکند با چرب زبانی آن را از شما بگیرد، اگر میخواهد از شما یک آدم تک‌بعدی بسازد و روابط اجتماعی‌تان را نابود کرده و مانع پیشرفت‌تان شود، اگر از حس و عشق شما سوءاستفاده کرده و برای رسیدن به مقاصدش شما را تحت تاثیر قرار می دهد، باید بدانید ارتباط‌تان در معرض نابودی هست.

علامت های از بین رفتن عشق در زندگی همسران