پارس ناز پورتال

علامت های سرطان معده که بی درد هستند

علامت های سرطان معده که بی درد هستند

علامت های سرطان معده که بی درد هستند 

سرطان معده اگر زود تشخیص داده شود قابل پیشگیري و درمان هست،تعداد زیادی از عوامل سرطان در معده بدون احساس درد میباشند. سرطان معده یکی از دردناک‌ترین انواع سرطان محسوب می شود. درد مرتبط با سرطان معده حالتی پایدار دارد و این گونه نیست که یک روز آن را احساس کنید دو هفته از بین برود و دوباره باز گردد.

 

درد کلاسیک سرطان معده دردی مبهم در میانه معده هست. اما برای تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان معده ممکن هست احساس درد در بین اولین نشانه های ابتلا به مریضی قرار نداشته باشد.طی مراحل اولیه سرطان معده در حقیقت ممکن هست با هیچ نشانه ای مواجه نباشید. همۀ ما گاه به گاه با معده درد مواجه می شویم و این شرایط می تواند

 

نگرانی درمورد ابتلا به سرطان معده را به همراه داشته باشد. اما در تعداد زیادی از موارد معده درد یا احساس درد در این ناحیه از بدن به واسطه سرطان شکل نگرفته هست.

 

دیدن خون در مدفوع یا استفراغ
دیدن خون در مدفوع یا استفراغ نشانه ای قطعی از ابتلا به سرطان معده نیست زیرا بعنوان مثال مریضی کرون یا کولیت ها نیز می توانند وجود خون در مدفوع را موجب شوند. اگر خونریزی مرتبط با سرطان معده باشد، خون در مدفوع احتمالا به رنگ خرمایی تیره یا سیاه قیری هست. این شرایط به واسطه تاثیر آنزیم های گوارشی شکل می گیرد.

 

اگر خون در استفراغ وجود داشته باشد، احتمالا به رنگ قرمز روشن دیده می شود و ممکن هست بافتی نمونه با پودر قهوه زبر داشته باشد زیرا اندکی گوارش شده هست.

 

از بین رفتن سریع اشتها
پیش از آغاز غذا خوردن حسابی احساس گرسنگی می کنید، اما پس از خوردن تنها چند لقمه اشتهای شما را به شدت از بین می رود و غذا دیگر جذابیتی برای شما ندارد. این احساس سیری زودرس می تواند نشانه دیگری از ابتلا به سرطان معده باشد، به ویژه اگر این احساس با آن چه قبلا تجربه می کردید، متفاوت هست. به سادگی از کنار این شرایط عبور نکنید و به دکتر مراجعه کنید.

 

کاهش وزن غیر قابل توضیح
تعداد زیادی از مریضی ها مثل دیابت نوع 1، مریضی ادیسون، و مریضی کرون می توانند به کاهش وزن غیر قابل توضیح منجر شوند. سرطان معده را نیز می‌ تواند به این لیست اضافه کنید. اگر رژیم خوراکی خاصی را دنبال نمی کنید و با کاهش وزن غیر طبیعی مواجه شده اید، باید به این شرایط دقت ویژه ای داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که کاهش وزن می تواند به مرور نیز باشد.

 

از بین نرفتن سوزش سر دل
 به گزارش پارس ناز سوزش سر دل، سوء هاضمه، و دیگر نشانه های شایع یک دستگاه گوارش ناسالم می توانند از نشانه های اولیه ابتلا به سرطان معده باشند. این قبیل نشانه ها می توانند با موضوع دیگری به غیر از سرطان مرتبط باشند، اما مراجعه به دکتر و بررسی دقیق شرایط ایده خوبی هست.

 

نفخ، اسهال و یبوست
منطقی هست که رشد سرطان در معده به شکل گیری نفخ و اختلال در اجابت مزاج منجر شود. در شرایطی که این نشانه ها به طور قطع با سرطان معده مرتبط نیستند، اما در صورت همراهی با نشانه های دیگر که در این لیست به آن ها اشاره شد، مراجعه به دکتر و بررسی دقیق شرایط برترین انتخاب محسوب می شود.