پارس ناز پورتال

علت های دروغ و خیانت در مردان

علت های دروغ و خیانت در مردان

علت های دروغ و خیانت در مردان 

البته دروغ و خیانت هم در زنان وجود دارد و هم در مردان.اما با توجه به متفاوت بودن عادات رفتاری در زن و مرد ما در این مطلب به بررسی علت های دروغ و خیانت در مردان پرداخته ایم. روانشناسان خانواده در تحقیقی که روی 200 مرد متاهل دروغگو و خیانتکار و یا صادق و درستکار انجام دادند، به چند دلیل واقعی بی وفایی برخی از مردها پی برده اند.

 

چه چیزی باعث می شود تا مردها به زنان خود دروغ بگویند و گاه به آنها خیانت کنند؟

عدم رضایت احساسی (48 درصد)

این باور که تمام مردها به دلیل مسائل جنسی به  همسران شان خیانت می کنند، غلط است. در واقع 48 درصد از مردها، عدم رضایت احساسی خود را دلیل اصلی فریبکاری خود می دانند.تنها 8 درصد مردهای مورد مطالعه به دلیل عدم رضایت جنسی به همسران خود خیانت کرده بودند.

 

مردها نیز موجوداتی احساساتی هستند و دوست دارند که همسران شان ارزش سعی و تلاش آنها را دانسته و قدردان شان باشند.آنها با ابراز احساسات و نیازهای خود مشکل داشته و آن را موضوعی خجالت آور می پندارند و به همین دلیل ممکن است همسران شان این نیاز آنها را نادیده بگیرند.

 

رفیق بد (77 درصد)

77 درصد از مردان خیانتکار، دوستان خیانتکار دارند. مراوده با چنین دوستانی، باعث می شود که فریبکاری به امری عادی تبدیل و در روابط زناشویی نهادینه شود.زن ها نمی توانند به طور مستقیم، همسران خود را وادار به دوری از برخی از دوستان خود کنند اما ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آن می توانند همسرشان را بیشتر کنار خود نگهدارند.

 

مثلا، از همسر خود بخواهند که زمان بیشتری را با او گذرانده و برای ناهار به رستوران بروند ویا زمانی را برای طبیعت گردی با همدیگر سپری کنند.

 

همکاران (40 درصد)

40 درصد از مردان فریبکار، با زن های دیگر در محیط کار خود آشنا می شوند. این مردها در محیط کار مورد احترام، پذیرش و تحسین زنان همکار قرار می گیرند و در نهایت به همسر خود خیانت می کنند.بنابراین، یکبار دیگر اهمیت ارزش نهادن و قدرانی کردن از مردها خود را نشان می دهد. اگر همسرتان نام یکی از همکارهای زن را زیاد بیان کرد، بدانید که خطری در کمین است.

 

برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی باید برای همسرخویش محدودیت هایی در نظر بگیرید.

علت های دروغ و خیانت در مردان

مثلا بگویید دوست ندارید او تا دیر وقت با همکار زن خویش در محیطی، تنها کار کند. یا به بهانه  مسایل کاری با او شام بخورد.همچنین، به وی بگویید اگر او با همکاران مرد بیشتر کار کند، احساس بهتری خواهید داشت.

 

مسائل جنسی (12 درصد)

تنها 12 درصد از مردان به دلیل مسایل جنسی به همسر خود خیانت می کنند.در بیشتر موارد، مردان برای پر کردن خلاء احساسی و عاطفی خود، با زنان دیگر ارتباط برقرار می کنند و سپس روابط جنسی هم پیش می آید.

 

بنابراین، برای پیشگیری از خیانت و بی وفایی، به جای اینکه بیشتر بر تناسب اندام و جاذبه های جنسی متمرکز بشوید، باید روابط احساسی خود و عشق ورزیدن را تقویت کنید.البته این نکته را فراموش نکنید که روابط جنسی نیز روشی برای بیان عشق است، بنابراین آن را در اولویت قرار دهید.

 

احساس گناه (66 درصد)

66 درصد از مردهای بی وفا، هرگز قصد خیانت به همسر خود را نداشته اند  و معمولا احساس گناه و ابراز پشیمانی می کنند.البته اگر همسرتان به شما اعتراف کرد و قول داد هرگز این کار خود را تکرار نمی کند، خیلی مطمئن نباشید که این اتفاق دوباره نمی افتد.

 

هر دو طرف باید گام هایی به سوی یکدیگر و اصلاح شرایط زندگی زناشویی تان بردارید.