پارس ناز پورتال

بررسی علل اصلی طلاق های زودهنگام ازدواج

بررسی علل اصلی طلاق های زودهنگام ازدواج

بررسی علل اصلی طلاق های زودهنگام ازدواج 

امروزه شمار زیادی از ازدواج ها پس از گذشت مدت زمانی به طلاق و جدایی زوجین ختم می‌شود که واقعا بردباری آن برای طرفین سخت هست. بر  زمینه آمار سازمان ثبت احوال، در سال 95 بیشترین طلاق مربوط به ازدواج هایي بوده که کمتر از یک سال از عمر آن ها قبل هست. در این مطلب به 5 علت اصلی این طلاق هاي زودهنگام اشاره می‌کنیم.

 

دلایل اصلی طلاق در ازدواج هاي امروزی
باورش سخت هست زن و شوهری که با هزاران امید و آرزو ازدواج می کنند، کمتر از یک سال در کنار هم باشند و بدترین راه  ممکن را برای آینده زندگی مشترک شان گزینه کنند. بر  زمینه آمار سازمان ثبت احوال، در سال قبل بیشترین طلاق مربوط به ازدواج هایي بوده که کمتر از یک سال از عمر آن ها قبل هست.

 

این آمار غمگین کننده، زنگ خطری جدی برای همۀ دختران و پسران در آستانه ازدواج و خانواده هایشان هست. در ادامه چند نفر از مشاوران صفحه خانواده و مشاوره، حکایت زندگی مشترک پنج زوجی را بازگو کرده اند که عمر زندگی مشترک شان خیلی کوتاه بوده هست.

 

ارتباط با عشق سابق!
خانمی که تنها 9 ماه از ازدواجش قبل و برای طلاق به دادگاه مراجعه کرده بود، زندگی خود را اینگونه روایت می کند که از همان هفته اول ازدواج، سردی و بی تفاوتی شوهرش را به خودش و زندگی مشترک می دیده و اوایل چندان جدی نمی گرفته هست. بعد از آن، علت را از همسرش می پرسد

 

ولی علت قانع کننده و درستی عایدش نمی شود تا اینکه از تماس ها و پیام هاي مشکوک شوهرش متوجه حضور  زنی دیگر در زندگی اش می شود. بعد هم شوهر بیان می‌کند چندین سال هست عاشق دختری هستم اما خانواده ام مخالف ازدواج ما بودند و بر خلاف میل درونی ام تو را برایم خواستگاری کردند. واقعا علاقه اي به تو ندارم و هم چنان با آن بانو درگیر ارتباط عاشقانه هستم.

 

ازدواج با تاکید خانواده
آقایی 26 ساله و دارای تحصیلات تکمیلی با دختر خاله 21 ساله خود ازدواج کرده بود و بعد از شش ماه متقاضی جدایی بودند. علت راکه بررسی کردیم، آقا گفت: «از ابتدا هیچ حسی به دختر خاله ام نداشتم و هیچ گاه بعنوان همسر آینده ام به او نیندیشیدم. چون خانواده و به ویژه

 

مادرم تمایل زیادی به ازدواج من داشتند، به بهانه هاي گوناگون موضوع ازدواج با او را مطرح می کردند. در این اواخر روزی نبود که در خانه ما این موضوع مطرح نشود. این فشار ها چندان شده بود و هم زمان نیز اتفاقاتی مانند آگاه شدن همۀ فامیل و نزدیکان به وقوع ضمیمه و به نوعی، من در برابر عمل انجام شده قرار گرفته بودم.

 

بعد از عقد، فقط یک ماه توانستیم برای هم نسبتا مفید باشیم و از آن به بعد هر چه خانواده ها تلاش می کردند که ما اکثر با هم باشیم برعکس اکثر از هم فاصله می گرفتیم. هم اکنون بعد از شش ماه به این نتیجه رسیده ام که دنیای همسرم کاملا با دنیای من فرق می کند و به عبارتی ایشان کسی نیست که من می خواستم و من هم آن فردی نیستم که ایشان می خواست.»

 

ازدواج به امید تغییر!
زوج دیگری که کمتر از یک سال از شروع زندگی شان قبل بود و خواهش طلاق داده بودند، دشوار اصلی شان بیکاری شوهر بود. آقا می گفت کار مشخصی ندارد و اکثر اوقات بیکار هست. هر دو نفر با طلاق موافق بودند در حالیکه فقط 11 ماه از ازدواج شان می گذشت. این ازدواج به این علت صورت گرفته بود تا مرد سر به راه شود و به دنبال یافتن کار و شغل برود اما عاقبتش طلاق بود.

 

ازدواج برای فراموشی ارتباط قبلی!
آقایی 23 ساله و مهندس عمران با خانمی 19 ساله و دانشجوی کارشناسی ازدواج کرده بود. بانو می گوید: «من از همان روز دوم بعد از عقد به ایشان حس بدی پیدا کرده بودم و تحت هیچ شرایطی آماده نبودم با وی به زندگی ادامه دهم. همان موقع تصمیم به جدایی گرفتم اما سه ماه بردباری کردم

 

و در این مدت حتی زمانی که می فهمیدم همسرم قرار هست از محل کارش که در شهر دیگری بود برگردد، غمگین می شدم. در این مدت نسخه هاي تجویز شده نزدیکان برای بهبود ارتباط ما کارساز واقع نشد.» در جلسات مشاوره با ریشه یابی موضوع مشخص شد که بانو قبل از ازدواج به فرد دیگری علاقه مند بوده

 

و به امید ایجاد علاقه به همسرش و فراموشی ارتباط قبلی ازدواج کرده ولی این رخداد رخ نداده هست و اکنون با سنجش هایي که می کند، به همسرش حس کینه شدیدی پیدا کرده هست.

 

انتظار ایده آل بودن همسر!
زوج دیگری که عمر زندگی مشترک شان به یک سال نرسیده هست، دختری 18 ساله هست که با پسری 23 ساله ازدواج کرده و به فاصله سه ماه از عقد یاد و خاطرات علاقه مندی اش به پسر همسایه که چندین سال قبل رخداد افتاده هست و فقط چند بار همدیگر را از دور دیده اند و در حد چند کلمه با هم حرف زده اند،

 

زنده شده و تمام فکر و ذهن او را درگیر خودش کرده هست به گونه ای که چنان شخصیت ذهنی ایده آلی از پسری که چند سال هست حتی از او خبری هم ندارد برای خودش ساخته که تحت هیچ شرایطی آماده نیست زندگی با همسرش را ادامه بدهد. او پس از سنجش همسرش با ایده آل ترین شرایط ممکن، به جایی رسیده که فقط طلاق را چاره کار می داند.