پارس ناز پورتال

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیا

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیا

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیا

بعضی از این پل ها نماد فرهنگ و تاریخ شهرشان می باشند. پل ها امروزه نماد پیشرفت ما در معماری نیست بلکه نماد پیشرفت در تکنولوژی روز دنیا است. در ادامه عکس های جذاب از پل های مشهور دنیا را خواهیم دید.

 

پل ها و انسانها داستان بسیاری قدیمی ای دارند. بعضی از این پل ها برای پیاده روی، بعضی برای دوچرخه سواری و بعضی برای عبور اتومبیل و قطار ساخته شده اند. بعضی از پل ها دو قاره را بهم متصل می نمایند.بنابر این معماران و مهندسان با ادغام سبک طراحی و فنون به روز، پل هایی را می سازند که بزرگتر، بهتر و مهیج تر از قبل باشند. در این مطلب ۱۰ پل از بهترین پل های جهان را معرفی می نمائیم.

 

1. شهر گارد، فرانسه: Pont du Gard Aqueduct

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیااین پل در میان سال های ۱۹ قبل میلاد و ۱۵۰ میلادی در جنوب فرانسه ساخته شد. این پل از رودخانه Gardon عبور می نماید. این پل به دلیل اهمیت تاریخی به لیست یونسکو اضافه شده است. امروز این پل یکی از جاذبه های توریستی محبوب فرانسه است.

 

2. لندن، انگلستان: Tower Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیاپل لندن از رودخانه تایمز عبور می کند. این پل نزدیک برج لندن است و به همین دلیل نامی مشابه آن به خود گرفته است. این پل در ۳۰ ژوئن سال ۱۸۹۴ میلادی توسط شاهزاده ولز افتتاح شد. یکی از صحنه های پایانی فیلم “شرلوک هلمز” روی این پل فیلمبرداری شده است.

 

3. شانگهای، چین: Nanpu Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیاایده اولیه این پل صرفه جویی در فضا بوده است. این پل ۴۲۸ متر طول دارد که از پل Yangpu Bridge که در چین به پل خواهر معروف است کوتاه تر است. این پل در سال ۱۹۹۱ میلادی افتتاح شد.

 

4. کوبو نورتو، ژاپن: Pearl Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیااین پل با 1991 متر طول، طولانی ترین پل معلق دنیاست که در سال ۱۹۹۸ میلادی افتتاح شد. این پل ایستاده در زمین لرزه ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵ میلادی سراپا ایستاد و جانِ سالم به در برد.

 

5. نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا: Brooklyn Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیاپل بروکلین در سال ۱۸۸۳ میلادی کامل شد. این پل یکی از قدیمی ترین پل های معلق آمریکا بوده است. از سال ۱۹۰۳ میلادی که این پا افتتاح شد با ۴۸۶.۳ متر طول نماد نیویورک شده است.

 

این پل توسط موسسه National Historic Landmark و National Historic Civil Engineering Landmark طراحی و ساخته شده است.

 

6. هنگ کنگ، چین: Tsing Ma Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیااین پل ۹امین پل طولانی معلق در دنیا و هنگامی که ساخته شد دومین پل طولانی در دنیا بود. این پل فضایی برای پیاده روی ندارد و برعکس مسیر عبور و مرور اتومبیل است. این پل ۴۱ متر طول دارد و دارای لاین برای عبور خودرو است.

 

7. گیتشید، انگلستان: Gateshead Millennium Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیااین پل به پل چشمک معروف است. دلیل این نامگذاری شکل سازه و مدل چرخشی آن می باشد. در حال حاضر این پل تنها پل کج در جهان است.

 

مهیج ترین چیزی که در مورد پل چشمک مطرح است، فضای عبور پیاده و دوچرخه از روی این پل که روی رودخانه تاین است، می باشد. این پل در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و در سال ۲۰۰۲ جوایزی از ملکه الیزابت (ملکه انگلستان) دریافت کرد.

 

8. فلورانس، ایتالیا: Ponte Vecchio

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیااین پل که در قرون وسطی ایجاد گردید روی رودخانه آرنو در فلورانس واقع شده است. روی این پل فروشگاه های پر زرق و برق، جواهر فروشی، نمایندگی های هنری و … وجود دارد و یادآور تاریخ غنی و قدمت رومی هاست.

 

در طول جنگ جهانی دوم پل های زیادی به فرمان آدولف هیتلر نابود شدند جز این پل.

 

9. سیدنی، استرالیا: Sydney Harbour Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیاپل سیدنی به دلیل نمایش چشمگیر از بندر و نزدیکی با خانه اپرای سیدنی، تصویری نمادین از سیدنی است. این پل در سال ۱۹۳۲ افتتاح شد و یکی از نقاط غرورآفرین استرالیا است که برای جشن های خود از آن استفاده می نمایند.

 

این ۶امین پل طولانی و قوس دار در جهان است. این پل ۴۸.۸ متر طول دارد. مراسم آتش بازی سال نو هر ساله روی این پل برگزار خواهد شد.

 

10. سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا: Golden Gate Bridge

عکس های جذاب از پل های مشهور دنیاپل گلدن گیت یکی از نمادهای بین المللی و نشانه های شناخته شده ی سانفرانسیسکو، کالیفرنیا و آمریکا می باشد. شاید بتوان گفت این پل شناخته شده ترین پل در جهان است. انجمن مهندسان عمران آمریکا از این پل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نام برده اند.

 

این پل در سال ۱۹۳۷ میلادی افتتاح شد و در سال ۱۹۶۴ با ۱۲۰۸ متر طول، طولانی ترین پل معلق در دنیا بوده است.