پارس ناز پورتال

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

در دنیای خودروها ممکن است مدل هایی را ببینیم و با خود بیندیشیم که این خودرو بسیار سریع و پرشتاب است,اما ممکن است گول ظاهر خودرو را خورده باشیم! شما نمی‌توانید خودروسازان را به خاطر طراحی خودروهای با ظاهر سریع سرزنش کنید.

 

این اتفاقی است که هر گروه صنعتی حوزه خودرو خواستار رسیدن به آن است. اما برخی از خودروها با ظاهری سریع و اسپورت هویتی تنبل و کند از خود نشان می‌دهند. در این مطلب به معرفی 10 خودرویی می‌پردازیم که ظاهری اسپورت و سریع دارند اما هنگام به دست گرفتن فرمان، به طرز شگفت آوری نا‌امیدتان می‌کند.

 

1- سایون FRS

زمانی که این خودرو به عنوان خودروهای اسپورت و مدرن وارد بازار شد خودروهای سریع کمی مانند آنها وجود داشت. سایون FR-S همان تویوتا 86 است که در بازار آمریکا تحت برند سایون فروخته می‌شود؛ تفاوت در سپرهای جلو و عقب به همراه نوع امکانات سفارشی و تجهیزات استاندارد تنها وجه تمایز آن با تویوتا 86 و همچنین سوبارو BRZ محسوب می‌شود.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

سایون FR-S با وجود ظاهر سریع‌اش عملکرد نه چندان خوبی را در حرکت مستقیم از خود نشان داد. این خودرو دارای پیشرانه DS-4 تویوتا/سوبارو بوده که با حجمی معادل 2.0 لیتر، توانایی تولید 200 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 7000 و همچنین 205 نیوتن‌متر گشتاور در دور 6600 را داراست. ردلاین موتور از دور 7450 آغاز می‌شود و گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی است.

 

2- هوندا CRZ

زمانی که برای اولین بار مدل هوندا CRZ معرفی شد، طرفداران هوندا از احتمال گزینه‌ای صحبت کردند که می‌تواند موفقیت CR-X را تکرار کند. اما افسوس که این خودرو به سمت خودروهای هیبریدی حرکت کرد و نتوانست کار بزرگی را در بهینه‌سازی مصرف سوخت هم انجام دهد.

 

توان تولید 130 اسب بخار با گشتاور 190 نیوتن‌متر و یک سامانه انتقال قدرت دستی 6 سرعته نمی‌توانست قدرت چندانی را برای این خودرو به ارمغان آورد.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

این خودرو نه اسپورت به نظر می‌رسید و نه مصرف سوخت بهینه‌ای داشت و به همین دلیل خیلی سریع از چرخه تولید کارخانه خارج شد. اما کارخانه سازنده توسعه این خودرو را در ورژن‌های جدید ادامه داده و قصد دارد با تحول‌های گسترده آن را در آینده حفظ کند.

 

3- دلورین DMC-12

دلورین DMC-12 خودرویی است که از سال ۱۹۸۲تا ۲۰۰۸ در ایرلند شمالی و هیوستون تولید شد.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

این خودرو در کلاس خودرو اسپورت قرار گرفته و به صورت محرک چرخ‌های عقب طراحی شده است. موتور آن ۲ هزار و 849 هزار سی‌سی حجم دارد.

 

سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۳ دنده به دو صورت خودکار و دستی است. با وجود درهای بالدار، سرعت زیاد در این خودرو دیده نمی‌شود. نسخه‌های اصلی این خودرو به یک موتور 2.8 لیتری V6 با قدرتی معادل 130 اسب بخار مجهزند. اما قرار است این خودرو با یک موتور V6 طراحی جدید و قدرتی نزدیک به 350 تا 400 اسب بخار بازگردد. شاید در آینده شاهد دلورینی باشیم که مانند ظاهرش سریع به نظر می‌رسد.

 

4- مزدا MX5 میاتا

تکرار طراحی مزدا میاتا MX5 به یکی از جذاب‌ترین رودسترهای جهان تبدیل شد. میاتا‌های جدید ظاهری بسیار سریع دارند اما در خط مستقیم عملکرد چندان مناسبی از خود نشان ندادند. این خودروبا یک موتور 4 سیلندر دو لیتری با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر برعکس ظاهر تند و تیزش کمی کند عمل می‌کند.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

اما همین خودرو سر پیچ‌ها عملکرد بهتری را نشان داده و سریع‌تر از رقبایش ظاهر شده است. بسیاری از کارشناسان به دلیل شتاب و قدرت کم این خودرو را جذاب نمی‌دانند. اما میاتا نیازی به سرعت زیاد ندارد و رودستری است که رانندگی با آن لذت بخش است.

 

5- میتسوبیشی لنسر GT

مشکل بزرگ میتسوبشی “لنسر” شباهت زیاد آن به مدل “اولوشن” است. نکته بدتر این است که اولوشن از رده خارج شده است. بنابراین این سدان به جا مانده میراث یک خودروبا قابلیت عملکرد بالا و توربوشارژ را به همراه دارد. در عین حال به یک موتور استاندارد دو لیتری 4 سیلندر با قدرت 148 اسب بخار مجهز شده است.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند

حتی اگر به مدل‌های بالاتر لنسر GT نگاه کنیم با یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بازدهی برابر 168 اسب بخار دارند. این میزان هنوز بسیار کمتر از بازده موتورهای توربوشارژ 291 اسب بخاری اولوشن است.

 

6- داج دارت

حتی اسمش حکایت از سرعت دارد. اما هیچ چیز در این خودرو سریع نیست. شاید برای خودروساز آمریکایی صحبت در خصوص یک خودروی کوچک با قابلیت بهینه‌سازی سوخت در خصوص “دارت” دردناک باشد. چرا که دارت براساس ظاهرش باید یک خودروی سریع قلمداد می‌شد.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستنداین خودرو به صورت استاندارد با یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری با بازده 160 اسب‌بخار با گشتاور 200 نیوتن‌متر ارائه می‌شود. در صورت خواست مشتری گزینه‌های دیگری از موتور برای این خودرو جایگزین موتور استاندارد می‌شدند.

 

7- تویوتا سیلکا

خجالت آور است که این خودرو به جای خروج قدرتمندانه با زاری و ناله از عرصه تولید خارج شد. مدل آخر این خودرو شبیه یک اسپورت دلنشین عرضه شد اما عملکرد آن به طرز عجیبی نا‌امیدکننده بود.

 

در آمریکا سیلکا با یک موتور 1.8 لیتری با بازده 140 اسب بخار و گشتاور 170 نیوتن‌متر ارائه شد. مدل‌های قدرتمند‌تر این خودرو با بازده 180 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر نیز ارائه شدند.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند8- مزدا

زبان طراحی کودو مزدا تا کنون به ساخت خودروهای زیبا و جذابی منجر شده است و مزدا6 نیز از این قاعده مستثنی نیست. خودرویی اسپورت که ظاهری سریع در آن خودنمایی می‌کند. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر با توان 184 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر وجود دارد.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند9- هیوندایی ولستر

پس از ارائه مدل “تیبورن” هیوندایی، که خودرویی سریع به نظر می‌آمد-و در واقعیت نیز این گونه بود-، گروه خودروسازی هیوندایی در اقدامی جسورانه ولستر را با خطوط و طراحی اسپورت و در ظاهری تند و تیز روانه بازار کرد.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستندظاهر این خودرو سرعت را در ذهن تداعی می‌کند. اما عمیقا ناامید خواهید شد زمانی که متوجه شوید این خودرو در حالت استاندارد با یک موتور 1.6 لیتری و بازده 120 اسب بخار با گشتاور 162 نیوتن‌متر وارد بازار می‌شود.

 

البته مدل‌های توربوشارژ و 4 سیلندر این خودرو با توان 201 اسب‌بخار و گشتاور 264 نیوتن‌متر نیز وجود دارند که بیشتر در خور احترامند. با این وجود فاصله زیادی تا یک خودروی اسپورت سریع در این اتومبیل دیده می‌شود.

 

10- پورش کاین

تقریبا شبیه یک شاسی‌بلند سریع نشان می‌دهد. اما قدرت عملکردی زیر خودرو حقیقت دیگری را رقم می‌زند. مدل‌های استاندارد این خودرو در 7.3 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر می‌رسند و با بیشینه سرعت 228 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهند.

عکس های ماشین هایی که فقط در ظاهر سریع هستند