پارس ناز پورتال

عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ

عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ

عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ

فراری ایتالیا یکی از برترین برندهای لوکس خودروسازی در طول تاریخ میباشد که تا به حال نیز توانسته هست از اسم برند خود دفاع کند. در ادامه قصد داریم تا 11 مورد از برترین فراری هاي جهان که از نخست فعالیت حرفه‌اي شرکت فراری «Ferrari», از سال 1947 تولید شده‌اند را بررسی کنیم.

 

با وجود این که امروزه دنیای ابرخودروها از ماشین‌هایي شگفت‌انگیز با ابعاد, گنجایش‌ها و شکل‌هاي گوناگون پر شده هست,‌ بسیاری هنوز تجربه بهره گیری از یک خودرو فراری را با همه ابهتش, به محصولات سایر کمپانی‌ها ترجیح میدهند. از زمانی که انزو فراری «Enzo Ferrari» این شرکت را راه اندازی کرد,‌

 

ماشین‌هاي تولید فراری شهرت سازندگان را از سطح یک تیم ماشین‌هاي مسابقه‌اي به یکی از قابل‌احترام‌ترین بازیگران صنعت تولید سوپر خودروها تبدیل کرده‌اند.در طول سال‌ها معروفیت کمپانی فراری به حدی رسیده هست که لیست انتظار بلند بالای متقاضیان محصولات اخیر شرکت, نیاز به تبلیغات ماشین‌هاي اسپرت فراری را نابود کرده‌اند.

 

به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این غول خودروسازی, تعدادی از برترین فراری هاي جهان که بدون هیچ ترتیب خاصی لیست‌بندی شده‌اند را با هم بررسی می کنیم;

عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخمورد اول در لیست سرشناس ترین فراری هاي جهان, فراری 166 اینتر «Ferrari 166 Inter» هست که بعنوان نخستین خودرو بین‌المللی پیروز این کمپانی, در بین سال‌هاي 1948 تا 1950 میلادی ساخته شد؛‌ این خودرو شگفت‌انگیز بر زمینه ماشین‌هاي مسابقه‌اي سری 166 فراری تولید شده بود.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخاز مشخصات فراری 166 اینتر میتوان به موتور V12 با گنجایش 2 لیتری و 90 اسب بخار اشاره کرد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخعدد دوم لیست, فراری 250 تی آر تستاروسا «250 TR Testarossa», یکی از نخستین محصولات این کمپانی بود که اسم «تستاروسا» یا همان «سر قرمز» را بعنوان نمادی از رنگ سرخ خودرو,‌ یدک کشید.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ250 تی آر با موتور خورجینی 12 سیلندر و 3 لیتری خود مخصوص شیفتگان مسابقات جاده‌اي ساخته شده بود و 300 اسب بخار قدرت داشت.عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخفراری تستاروسا که بین سال‌هاي 1984 تا 1996 فروخته شد, بعنوان نخستین خودرویی شناخته میشود که اسم تستاروسا را بر سر زبان‌ها انداخت. این خودرو شگفت‌انگیز یکی از ستاره‌هاي سریال تلویزیونی مشهور “Miami Vice” در دهه 80 میلادی به حساب می‌آمد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخدر زمان معرفی تستاروسا, موتور تخت 12 سیلندر آن با توان 390 اسب بخار و 4.9 لیتر گنجایش در بین ابر خودروهای جهان همتا نداشت.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخدر تولد چهل سالگی فراری, خودروی به اسم اف 40 «F40» معرفی شد؛ این ماشین اسپرت آخرین محصولی بود که مهر تایید انزو فراری را گذشته از مرگ بنیاد‌گذار این کمپانی به همراه داشت.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخفراری اف 40 بین سال‌هاي 1987 تا 1992 فروخته شد و بعنوان یک ماشین مسابقه غیر لاکچری شناخته میشود؛ اما با وجود 478 اسب بخار قدرت و یک موتور دو توربینه V8 که سقف سرعت خودرو را به 323 کیلومتر بر ساعت می رساند, زرق‌وبرق دیگر اهمیتی نخواهد داشت!
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخمدل انزو فراری بین سال‌هاي 2002 تا 2004 ساخته شد و وظیفه سنگین زنده نگه‌داشتن یاد موسس کمپانی فراری را بر عهده داشت.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخبا وجود این که خودرو انزو فراری کمی بحث‌برانگیز بود, توان 660 اسب بخاری و سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت آن به خوبی وظیفه محول شده را انجام می‌داد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخمورد بعدی از لیست برترین فراری هاي جهان به خودرویی بدون نشان رسمی فراری, به اسم دینو 246 جی تی «Dino 246 GT»مربوط میشود که به سربلندی یکی از فرزندان انزو فراری اسم‌گذاری شد. این ماشین اسپرت بین سال‌هاي 1969 تا 1974 ساخته شد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخدر سنجش با سایر خودروهای این لیست, دینو تجهیزات سبک‌تری دارد؛ مشخصات رسمی اعلام‌شده این ماشین شگفت‌انگیز شامل موتور V6 با گنجایش 2.4 لیتر و قدرت 195 اسب بخار می شوند.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخیکی دیگر از ستاره‌هاي تلویزیونی موجود در بین مشهور ترین فراری هاي جهان 308 جی تی اس «308 GTS»‌ اسم دارد که در سال 1977 در یکی از تجمع‌هاي طرفداران خودروهای اسپرت معرفی شد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ308 جی تی اس در سریالی از دهه 80 میلادی کشور آمریکا به اسم “Magnum PI” مورداستفاده قرار گرفت. این خودرو موتوری 8 سیلندر از نوع خورجینی, با توان 255 اسب بخار و 2.9 گنجایش دارد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخکمپانی فراری با معرفی خودرو هیبریدی و سوپر اسپرت لافراری «LaFerrari» با قیمت یک میلیون دلار, دقت زیادی را در بین بازیگران اصلی خودروسازی در قرن بیست و یکم, به خود جلب کرد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخلافراری در کنار موتوری از نوع V12 با توان 789 اسب بخار و گنجایش 6.3 لیتر, یک موتور برقی با قدرت 161 اسب بخار دارد. این خودرو شگفت‌انگیز سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت زمانی کمتر از 3 ثانیه طی میکند و سقف سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخبسیاری معتقدند که پرطرفدار‌ترین محصول کمپانی فراری, خودرو 365 دیتونا «365 Daytona» هست که در دو مدل اسپایدر «Spider» کروکی و مدل برلینتا «Berlinetta» معمولی, بین سال‌هاي 1968 تا 1973 عرضه شد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخاز مشخصات 365 دیتونا می توان به موتور V12 با قدرت 352 اسب بخار و گنجایش 4.4 لیتر آن اشاره کرد.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخمورد دهم از لیست برترین فراری هاي جهان, خودرو 250 جی تی او «250 GTO» اسم داشته که با موتور 12 سیلندر خورجینی خود, شهرتی بی‌همتا در جهان دارد؛‌ مطمئنا علت این شهرت در عکس بالا به خوبی مشخص هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخبا قیمتی معادل 38 میلیون دلار, 250 جی تی او رکورددار گران‌قیمت‌ترین خودرو فروخته‌شده در یک حراجی هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخ250 جی تی کالیفرنیا اسپایدر «250 GT California Spider» مورد پایان لیست یازده مورد از برترین فراری هاي جهان هست که بعنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین و معروفترین فراری‌هاي ساخته شده شناخته می شود. شهرت این خودرو شگفت‌انگیز به میزان قابل‌توجهی با بهره گیری از آن در فیلم “Ferris Bueller’s Day Off” در سال 1986 افزایش یافت. قیمت کالیفرنیا اسپایدر در حراجی‌ها بیش از 15 میلیون دلار هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخکالیفرنیا اسپایدر در بین سال 1958 تا 1962 به منظور هدف قرار دادن بازار ایالات امریکا, ساخته شد. موتور این ماشین از نوع 12 سیلندر خورجینی با توان 240 اسب بخار و گنجایش 3 لیتر هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخبا وجود معرفی یازده ماشین شگفت‌انگیزی که تا به حال از طرف کمپانی فراری عرضه شده‌اند, خودرو 458 ایتالیا «458 Italia»‌ آن‌قدر دیدنی‌دقت و معرف هست که بعنوان موردی علاوه بر لیست تهیه‌شده, بررسی شود؛ این خودرو ترکیبی از سبک نوین خودرو‌سازی با خصوصیت‌هاي منحصر به فرد محصولات فراری هست.
عکس های ماشین های برتر فراری هایی تولید شده در تاریخموتور این سوپر اسپرت که بعنوان یکی از برترین خودروهای بدون توربوشارژر فراری محسوب میشود, از نوع V8 معمولی با قدرت 570 اسب بخار و گنجایش 4.5 لیتر هست.