پارس ناز پورتال

عکس های ماشین های کانسپت BMW

عکس های ماشین های کانسپت BMW

عکس های ماشین های کانسپت BMW

غول خودروسازی BMW همیشه در صدر بوده است و نوآورانه کار کرده است. همیشه در میان بهترین های دنیا چندین مدل از محصولات این شرکت خودنمایی کرده اند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به کانسپت های بی ام دبلیو از مجموعه ی هامیج که از طراحی رترو خیره کننده ای برخوردار هستند.

 

کمپانی بی ام دبلیو عاشق به نمایش گذاشتن ماشین های قدیمی خود است که البته کاملا منطقی به نظر می رسد.این خودروساز، مغز متفکر بسیاری از خودروهای نوآورانه و نمایشی به شمار می رود.از میان کانسپت های بی ام دبلیو می توان به بی ام دبلیو M1، E30 M3، توربو ۲۰۰۲، E39 M5 و سایر مدل هایی اشاره کرد که هرگز به مرحله ی تولید نهایی و عرضه در بازار نرسیده اند.

 

کمپانی بی ام دبلیو، نمایشی از ماشین های تاثیرگذار از سری هامیج را در نمایشگاه تاریخی ماشین Concorso d’Eleganza در ایتالیا برگزار کرد. این گروه از کانسپت های بی ام دبلیو از ماشین ها و موتور سیکلت هایی تشکیل شده که به منظور بیان تفسیرهای مدرن ماشین های نمایشی در گذشته ی کمپانی طراحی شده اند.

 

تاریخچه ی این کمپانی به گونه ایست که کاملا ارزش بررسی کردن را دارد. با هم نگاهی می اندازیم به کانسپت های بی ام دبلیو :

 

بی ام دبلیو در این نمایشگاه، نسخه ی کاملا جدید بی ام دبلیو ۲۰۰۲ توربو را به نمایش گذاشت که با نام بی ام دبلیو ۲۰۰۲ هامیج معرفی شد. این ماشین بر مبنای مدل M2 ساخته شده و برای به رخ کشیدن حیرت انگیز بودن کوپه ی دهه ۷۰ طراحی شده است.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

اما بسیاری از افراد، توربو 2002 اصلی را ترجیح می دهند.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

مدل R 5 هامیج بی ام دبلیو موتوراد نیز در کنار بی ام دبلیو 2002 هامیج به نمایش گذاشته شد.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

نسخه ی اصلی R 5، یک موتورسیکلت مسابقه ای سبک وزن از سال 1935 بود که قدرت آن توسط موتور 500cc تامین می شد. نهایت سرعت این وسیله، 84 مایل بر ساعت (135 کیلومتر بر ساعت) بوده است.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

این کمپانی در سال 2015 از بی ام دبلیو 3.0 CSL Hommage رونمایی کرد.

عکس های ماشین های کانسپت BMWاین کانسپت هامیج با استفاده از آلومینیوم، پلکسی گلاس و پلاستیک های تقویت شده با فیبر کربن توانست یک CSL واقعی را به نمایش بگذارد. به بیان دیگر، این ماشین طراحی شده بود که یک کوپه ی سبک وزن و در عین حال با ماهیت اسپرت باشد؛ دقیقا همانند نسخه ی اصلی 1973 3.0 CSL.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

بی ام دبلیو 3.0 CSl Hommage R نیز در سال 2015 و در نمایشگاه Concorso d’Eleganza رخ نشان داد. این ماشین اساسا یک هامیج 3.0 CSL است که از طراحی مسابقه ای با اصالت برخوردار شده است.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

نسخه ی اصلی ماشین مسابقه ای 3.0 CSL از دهه ی 70 توانست در مسابقه های بزرگ جهانی همچون لی مانز (Le Mans)، نوربرگرین و دیتونا پیروز شود.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

کانسپت بی ام دبلیو Ninety در سال 2013 رونمایی شد و به منظور بزرگداشت 90 سالگی موتورسیکلت های بی ام دبلیو طراحی شده بود.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

موتورسیکلت بی ام دبلیو ناینتی با الهام از نسخه ی 1973 بی ام دبلیو R 90 S ساخته شد که این موتور نیز در آن سال برای بزرگداشت 40 سالگی موتورسیکلت های بی ام دبلیو ساخته شده بود.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

جهان در سال 2011 با بی ام دبلیو 328 هامیج آشنا شد.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

کمپانی بی ام دبلیو، با این ماشین تولد 75 سالگی ماشین مسابقه ای بی ام دبلیو 328 را جشن گرفته بود.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

بی ام دبلیو ام 1 هامیج در سال 2008، اولین ماشین این کمپانی بود که به صورت رسمی با عنوان هامیج نامگذاری شد.

عکس های ماشین های کانسپت BMWاین ماشین با الهام از اولین ماشین جاده ای که توسط بخش موتوراسپرت M بی ام دبلیو تولید شده بود، یعنی بی ام دبلیو M1 طراحی شد.

عکس های ماشین های کانسپت BMWیکی از کانسپت های جالب بی ام دبلیو ، Coupe Mille Miglia است که در سال 2006 رونمایی شد. این کانسپت اساسا بر مبنای Z4 ساخته شده که با طراحی رترو و پنل های بدنه ی فیبر کربن به شکلی که در تصویر مشاهده می کنید، درآمده است.

عکس های ماشین های کانسپت BMWنسخه ی اصلی بی ام دبلیو 328 Mille Miglia توانست در مسابقه ی میل میگلیا در سال 1940 پیروز شود.

عکس های ماشین های کانسپت BMWکانسپت MINI ACV 30 در سال 1997 معرفی شد و در آن سال، چشم انداز کمپانی بی ام دبلیو از برند مینی در آینده به مشار می رفت.

عکس های ماشین های کانسپت BMWاین طراحی اساسا توانست ظاهر مینی کلاسیک را در قرن 21 به وجود آورد.

عکس های ماشین های کانسپت BMW

 

وب‌سایت تکرا