پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

 

در شبکه هاي اجتماعی و ارتباطی از چـه نوع عکس پروفایل استفاده کنیم؟ دراین پست راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام را مرور میکنیم. این دو شبکه اجتماعی و ارتباطی در کشورمان بیشترین میزان کاربران رابه خود اختصاص داده اند، علیرغم فیلتر شدن پیام رسان تلگرام کاربران هنوز هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. در ادامه شیوه صحیح انتخاب عکس پروفایل رابه شـما خواهیم آموخت.

 

لبخند طبیعی تان را نشان دهید

“خالد خان” و “سمیر چادری” محققان دانشگاه تگزاس شمالی و دانشکده ي دکتری و دندانپزشکی لندن چندین مطالعه را بررسی کردند و دریافتند کـه عکسی کـه در آن لبخند طبیعی و عمیقتان را نشان دهید جذابیتش چندین برابر میشود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

شاید تا بحال فکر کرده‌اید کـه اگر عمیق بخندید یا لبخند واقعی بزنید حالت خوبی ندارد چون چشمهایتان را می بندد و آنها را باریک میکند. اما باید بدانید کـه این لبخند جذابیت دارد بخاطر این‌کـه شادی واقعی را نشان می‌دهد. در واقع نخستین کلید طلایی دریک عکس پروفایل خوب البته بنا بر انتخاب شـما یک لبخند طبیعی و لذت بخش اسـت.

 

چشمان و خط فک jawline

jawline یا خط فک خطی اسـت کـه اگر اگر جلوی آینه بایستید و سر را کمی بالا و جلو بگیرید درواقع استخوان هاي فک را مشاهده خواهید کرد. داشتن jawline در عکس یک امتیاز مثبت بـه حساب می‌آید.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

البته ورزش ها و روش هایي هم برای داشتن این خط وجوددارد. در رابطه با چشم ها بهتر اسـت برای عکس چشم هایتان کاملا باز نباشد و کمی آنها را جمع کنید و درواقع کمی squinch کنید.

 

بر روی عکس پروفایل تان ثابت قدم باشید

برای عکس پروفایلتان دقت و وسواس بـه خرج دهید و سعی کنید با توجه بـه نکاتی کـه در ادامه برای شـما ذکر می‌کنیم بهترین عکس ممکن را انتخاب کنید ولی وقتی این اتفاق افتاد سعی کنید دراین عکس پروفایل ثابت قدم بمانید و برای مدت طولانی ازآن استفاده کنید.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

فالور ها و افرادی کـه پروفایل شـما را دنبال میکنند بـه عکس شـما عادت خواهند کرد و بـه اسانی و بدون توجه شـما را از بین هزاران فالورشان شناسایی خواهند کرد. بهتر اسـت حتی چند ماه یک بار هم این عکس را تغییر ندهید.

 

بـه سایز و فرمت عکس دقت کنید

شبکه هاي اجتماعی مختلف از چندین فرمت و سایز برای کراپ کردن عکس استفاده میکنند. دقت کنید کـه حجم عکس خیلی بالا نباشد و از سوی دیگر سایز و یا کیفیت آن خیلی پایین نباشد.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

هرچند اکثر شبکه هاي اجتماعی بـه صورت خودکار حجم عکس را پایین می اورند. با این حال شاید بهتر باشد کـه از نرم افزار هاي ویرایش عکس کمک بگیرید و سایز عکس مناسب را انتخاب کنید و چندین بار عکس را آپلود کنید تا بهترین سایز و البته کیفیت را پیدا کنید.

 

از افکت هاي عجیب‌وغریب استفاده نکنید

اگر کـه قرار اسـت اکانت رسمی و بیزنسی داشته باشید و یا شخصیت نسبتا شناخته شده اید در دنیای مجازی هستید بهتر اسـت از افکت هاي عجیب‌وغریب برای عکس و یا استفاده از استیکر هاي کارتنی در عکس خودداری کنید.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

دیده شدن عکس شـما بر روی بیلبرد یک ساختمان و یا جلد کتاب و مجله و از این دست افکت ها ایده جالبی نیست. البته برخی با استفاده از افکت هاي جالب، ضمن ساخت عکس متفاوت عکس جذابی هم تولید میکنند کـه اینکار البته بـه مهارت کافی احتیاج دارد و ممکن اسـت کار را خراب کنید.

 

بطرف دیگر «خارج از دوربین» نگاه کنید و شکم را داخل بدهید

 

شاید کمتر پیش بیاید کـه یک عکس تمام قد برای عکس پروفایل انتخاب کنید و ترجیح آن اسـت کـه عکس شـما در برگیرنده جزئیات بیشتر از صورت شـما باشد تا آسان تر با توجه بـه سایز آن مشخص و دیده شود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

با این حال وقتی محققان با مدیر یکی از وب سایت هاي همسریابی مطرح دنیا گفتگو کردند دریافتند کـه عکسهای پروفایل مردانی کـه بـه دوربین نگاه نمیکنند و طرف دیگر را زل می‌زنند جذابتر اسـت. هم چنین مردانی کـه شکم تخت بـه نمایش گذاشته اند جذابتر بـه نظر می‌رسد.

 

رنگ لباس و نوع لباس برای عکس پروفایل

پیشنهاد شده اسـت کـه چنانچه حرفه و یا مهارتی دارید در همان قالب عکسی منتشر کنید کـه البته اینکار برای تمام موارد امکان‌پذیر نیست. بعنوان مثال چنانچه ورزش کار هستید در همان مورد و یا چنانچه بیزینسمن هستید با لباس رسمی و یا اگر مدرس هستید در کلاس درس…

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

اگر احساس میکنید اینکار برای حرفه و شغل شـما امکان‌پذیر نیست لباس رسمی «منظور تنها کت و شلوار نیست» و مرتب استفاده کنید. سعی کنید این مورد هم مناسب سن و سال شـما باشد. در انتخاب رنگ همیشه رنگ لباسی کـه با پس زمینه عکس و یا بکگراند کمی تناقض دارد بـه جذابیت و البته جلب توجه بیشتر می انجامد.

 

زمان عکس انداختن هم مهم اسـت

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

وب سایت مطرحی کـه قبل تر اشاره کردیم بیان کرده کـه افرادی کـه بهترین عکس هایشان را در آخر شب و یا ساعات پایانی عصر می‌اندازند پیام هاي بیشتری را از جانب دیگران دریافت میکنند. علت این امر می‌تواند این باشد کـه تصاویری کـه اواخر شب انداخته شده اند جذابیت بیشتری دارند چون نور ملایم اسـت.

 

فلش دوربین را خاموش کنید

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

محققان دریافته اند کـه فلش دوربین میتواند تا هفت سال بـه سن واقعی شـما اضافه کند. بنابر این سعی کنید آنرا هنگام عکس انداختن خاموش کنید. نور طبیعی خورشید لک و عیب و چروک صورتتان را بر طرف میکند و تازه چشم هایتان هم قرمز نمی افتد.

 

عکس تمام قد

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

هرچند کـه بالا تر گفتیم کـه شاید بهتر باشد برای بزرگنمایی بیشتر و تشخیص فرد عکس از فاصله نزدیک گرفته شود و بالا تنه تنها باید در عکس باشد ولی مخصوصا برای عکسهای پروفایل غیررسمی تحقیقات نشان داده اسـت کـه اگر شـما عکس تمام قد بیندازید و آنرا در پروفایلتان بگذارید، درصد دریافت پیام بـه مراتب بیشتر خواهد بود چون دیگران می‌توانند تیپ بدن‌تان را هم ببینند.

 

اجتناب از عکسهای گروهی

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

مطمئنا استفاده از عکسهای دست جمعی و گروهی ایده مناسبی برای عکسهای پروفایل نیستند. در ابتدا با توجه بـه فاصله لنز دوربین از شـما زیاد و طبیعتا تشخیص چهره و صورت ها سخت میشود و فرضا اینکار هم بـه سختی قابل تشخیص باشد برای فردی کـه شـما را نمی شناسد کدام یک شـما هستید؟

 

اجتناب از عکس با حیوانات خانگی

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

مهم نیست حیوان خانگی تان سگ اسـت یا گربه، ایده بـه هیچ عنوان ایده مناسبی نیست. بهتر اسـت مخصوصا برای عکس پروفایل هاي کاری و یا رسمی ایده هاي عکس انداختن با حیوانات خانگی را از سر بیرون کنید.

 

ماجراجویی هاي تان را نشان دهید

طبق اعلام یکی از اپلیکیشن ها، عکسهایی کـه بیشترین لایک ها را دریافت می‌کنند طرف را در حال یک ماجراجویی یا انجام ورزش خاصی نشان می‌دهند.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

زنانی کـه عکسهای ورزشی از خود نشان داده اند ۱۶۶ درصد بیشتر احتمال دریافت لایک دارند و مردانی کـه عکسهای ورزشی در پروفایل قرار میدهند ۴۵ درصد احتمال دریافت لایک دارند. البته مردانی کـه عکس در ساحل می گذارند ۸۰ درصد بیشتر لایک می‌گیرند تا زنان.

 

خلاقیت بـه خرج دهید

افراد کمتر عکسهای سیاه و سفید می گذارند اما آمار نشان میدهد کـه جذابیت این عکسها بیشتر اسـت. عکسهای سیاه و سفید ۱۰۶ درصد نسبت بـه عکسهای رنگی معمولی احتمال بیشتری برای دریافت لایک دارند.

 

نظر دیگران را بپرسید

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

وقتی چند تا عکس مختلف انتخاب کردید حالا نوبت این اسـت کـه از یک دوست بخواهید تا در انتخاب بهترین هایشان بشما کمک کند. محققان دریافته اند کـه مردم بـه ندرت بهترین عکس هایشان را برای پروفایل همسریابی شان انتخاب می‌کنند. غریبه ها اینکار را بهتر می‌توانند برایشان انجام دهند.

 


 

چگونه خوب سلفی بگیریم؟

قاعدتا این برای شـما خیلی مهم کـه در عکس خوب بیافتید و حس خوبی نسبت بـه عکسی کـه گرفته اید داشته باشید. شاید اگر عکستان خوب نباشد اپلیکیشن ها با تغییرات بتوانند کمی مشکلات آنرا رفع کنند اما اگر خوب عکس بیاندازید، دیگر نیاز بـه هیچ اپلیکیشنی ندارید. اگر در اینستاگرام #selfie را سرچ کنید با نتیجه اي حدود ۳۰۰ میلیون عکس مواجه می‌شوید.

 

خلاقیت

همیشه قرار نیست از صورت عکس بگیرید. بلافاصله زمانی کـه میخواهید عکس بگیرید، تنها چیزی کـه بـه ذهنت ان میرسد عکس از چهره اسـت.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

با توجه بـه فضا و مکانی کـه در آن قرار گرفته اید می‌توانید با انتخاب یک زاویه مناسب حتی از پاهایتان عکس بگیرید. چرا از کفش هایتان یا از دست بند جدیدی کـه گرفته اید بر روی مچتان و با یک پس زمینه زیبا عکس نمی‌گیرید؟ با اینکار می‌توانید زیبایی ویژه اي را بوجود آورید و تغییرات جدید را در دسترس دید قرار دهید.

 

زاویه

مسلما مهم‌ترین بخش از در عکاسی زاویه چهره و دوربین شماست. در اوایل مردم فکر می کردنند کـه اگر دوربین را در بالا نگه دارند و یا با زاویه زیاد در پایین چهره نگه دارند عکس زیبا تر میشود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

اما این کاملا اشتباه اسـت برای مثال زمانی کـه شـما دوربین را بسیار پایین نگه می دارید گونه ها و چانه شـما بد فرم در عکس میوفتد. بهترین حالت برای یک سلفی خوب نگه داشتن دوربین رو بـه روی صورت و بـه اندازه چند درجه بالا تر و هم چنین زاویه خود دوربین را تغییر دهید تا دقیقا روبروی شـما قرار گیرد.

 

نور

درصورت امکان برای گرفتن عکس کنار یک پنجره بایستید و یا حداقل خودرا در دسترسی نور خورشید قرار دهید زیرا اینکار چهره شـما را زیبا تر میکند و سایه ها رابه حداقل میزان میرساند. تا حد امکان سعی کنید بـه هیچ عنوان نزدیک یا زیر نور فلئور سنت و غیر طبیعی عکس نگیرید. مطمئن باشید اون عکس شـما را نا امید میکند و چیزی کـه باب میلتان هست، نمی‌شود.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

این درست اسـت کـه سلفی گرفتن در شب کار سختی اسـت ام اگر بتوانید یک نور کم و ملایم پیدا کنید، بهترین حالت اسـت. حتی میتوانید از یک شمع بر روی میز استفاده کنید. اپلیکیشن اسنپ چت نیز دارای یک آپشن خوب اسـت کـه بـه هنگام گرفتن سلفی فلش اصلی دوربین را فعال نمی کند و فقط نور صفحه را بالا میبرد کـه باعث می‌شود یک نور ملایم درصورت شـما ایجاد شود.

 

چهره طبیعی

تا بحال در باره تنظیمات قابل تغییر گوشی و حالت ها صحبت کردیم. اما چهره طبیعی تان را باید چکار کرد؟ این کاملا بستگی بخود شـما و چهره شـما دارد. شـما با استفاده از تجربه و عکسهایی کـه گرفته اید میدانید کـه در چـه حالاتی صورت و چهره تان زیبا تر میوفتد.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

برای مثال برخی افراد هستند کـه نیمه راست صورتشان زیبا تر بـه نظر میرسد ودر اکثر اوقات دوست دارند کـه عکس را از سمت راست صورتشان بگیرند و آن بخش از صورت بیشترین کادر تصویر را گرفته باشد. پس باید شـما بفهمید کـه در چـه زاویه ودر چـه حالاتی چهره تان زیبا تر بـه نظر میرسد.

 

فیلتر ها و ویرایش ها

دراین تصویر کـه مشاهده میکنید بیش از حد از فیلتر و ویرایش استفاده شده اسـت کـه حس خوبی بـه آن نخواهید داشت. عکسهای طبیعی همیشه بسیار زیبا هستند. مـا نیز پیشنهاد میکنیم اگر تصویرتان دارای نور و شرایط خوبی اسـت، تغییراتی در آن ایجاد نکنید.

راهنمای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام و تلگرام

با این حال اگر فیلتر یا ویرایش زیبایی شـما را وسوسه کرده اسـت آنرا از بین نبرید و ازآن استفاده کنید. اما همیشه بیاد داشته باشید کـه اکثر مردم طبق معمول بـه دنبال اتفاقاتی هستند کـه طبیعی رخ داده اسـت و این را بیشتر می پسندند و قطعا شـما هم بـه دنبال این هستید. سلفی درباره شماست و این‌کـه چقدر چهره طبیعی خودتان را دوست دارید.