پارس ناز پورتال

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

قبلا درباره چگونگی انتخاب بهترین عکس پروفایل برای شبکه هاي اجتماعی صحبت کرده ایم، اما امروز مواردی را آورده ایم کـه بـه هیچ عنوان نباید از انها استفاده کنید، زیرا ممکن اسـت چهره شـما را عوض کند و شـما را خلاف آنچه هستید نشان دهد، برای فهم بهتر بحث امروز در آخر یک شخصیت شناسی عکس پروفایل را هم آورده ایم تا بهتر موضوع امروز را درک کنید، در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

تصویری كه یك فرد خودش رابا انها بـه دوستان مجازی ‌اش معرفی می ‌كند از واقعیت درونی او خبر می‌ دهد، بنابر این باید عکس پروفایل رابا نهایت دقت انتخاب کرد. اما چـه عکسی برای پروفایل مناسب اسـت؟ مدل تصاویری کـه در ادامه برایتان آورده ایم، نه تنها زیبا نیستند بلکه تاثیری منفی بر مخاطب نیز می گذارند، پس از گذاشتن آن ها برای پروفایل خود خودداری کنید.

 

به دوربین نگاه نکردن

شاید فکر کنید که نگاه کردن شـما به نقطه اي جز دوربین عکاسی می‌تواند هنری باشد اما اصلا این طور نیست. اگر دوست دارید کـه عکس تاثیرگذاری داشته باشید، باید هنگام عکس گرفتن بـه دوربین نگاه کنید.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

تنها دراین شرایط اسـت کـه دیگران با نگاه کردن به عکس تان می توانند ارتباط اولیه رابا شـما برقرار کنند. این نکته بـه خصوص برای خانمها بیشتر صادق اسـت. داشتن نگاهی مستقیم و لبخندی بر لب، جذابیت شـما را دوچندان می کند.

 

عکس های قدیمی

یکی از اشتباهاتی کـه اکثر افراد مرتکب میشوند، استفاده از عکسهای قدیمی برای پروفایل اسـت. برای این منظور، یک قانون کلی وجوددارد: اگر عکس شـما مربوط بـه بیش از 2 سال پیش اسـت، دور آنرا خط بکشید.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

گذر زمان بر ظاهر مـا نیز اثر میگذارد، بنابر این با خود و دیگران صادق باشید و عکسی از زمان حالتان را در پروفایل تان آپلود کنید. همان طور که شـما دوست دارید دیگران را همانطوری کـه اکنون هستند ببینید، انها نیز ترجیح می دهند کـه عکسی بـه روز از شـما را در پروفایل تان مشاهده کنند.

 

عکس های بی کیفیت

واضح اسـت کـه کسی عکسهای بی کیفیت را دوست ندارد، بنابر این شـما نیز از گذاشتن عکسهای تار یا آن ها کـه نور بدی دارند در پروفایل تان خودداری کنید. در غیر این صورت، دیگران شـما را فردی تصور می کنند کـه خیلی بـه مسائل اهمیت نمیدهند و دید منفی نسبت بشما پیدا خواهند کرد.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

امروزه اکثر ارتباط ها مجازی شده، از این رو دیگران باید بتوانند کـه با عکس پروفایل شـما ارتباط برقرار کنند و از آنجایی کـه هیچ کس بـه سمت عکس پروفایل تار جذب نخواهد شد، بهتر اسـت کـه این مدل عکس هایتان را کنار بگذارید. عکس پروفایل شـما باید واضح و روشن باشد.

 

فوتوشاپ زیاد

شـما میتوانید بـه کمک فوتوشاپ کمی روی عکس تان کار کنید اما فوتوشاپ بیش از حد نه تنها بر جذابیت عکس تان نمی افزاید، بلکه آنرا تصنعی و مسخره نیز می سازد.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

از طرف دیگر، فوتوشاپ بیش از حد نشان دهنده عدم اعتماد بـه نفس شماست، بدین معنی کـه دوست ندارید چهره واقعی تان رابه دیگران نشان دهید و از فوتوشاپ برای پوشاندن انچه هستید، کمک می‌گیرید اما درست آن اسـت کـه دیگران بتوانند شـما رابه اسانی از روی عکس تان تشخیص دهند.

 

نصف بدن دیگران

اگر می‌خواهید عکسی را برای پروفایل تان انتخاب کنید، سعی کنید کـه عکسی تکی باشد. از گذاشتن عکسی کـه دست و پای دوستان یا اقوام تان در آن دیده می شود، خودداری کنید.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

بـه بیان دیگر، یا عکس کامل آن ها را درکنار خودتان بگذارید یا این‌کـه عکسی تکی را برای اینکار انتخاب کنید وگرنه دیدن دست و پای نصفه دیگران در عکس هیچ جذابیتی ندارد.

 

ادا اطوارهای مسخره

شاید خودتان از دیدن عکسی کـه زبان تان را بیرون آورده اید یا برای دوستان تان شاخ گذاشته اید، خنده تان بگیرد و لذت ببرید اما آیا دیگران هم بـه دیدن چنین عکسهایی در پروفایل شـما، علاقه دارند؟

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

اگر فکر کنید کـه این عکس را نه تنها دوستان، بلکه فامیل و همکار و مدیر و همسایه هم خواهند دید، آیا بازهم بـه گذاشتن چنین تصاویری علاقه نشان میدهید؟

 


 

در ادامه شخصیت شناسی انواع عکس پروفایل

حتماً شـما هم در تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌هاي مجازی دیده‌اید کـه عده اي از افراد عکس بسیار نزدیک از چشم، لب یا نیم‌رخ چهره‌شان می گذراند کـه گاهی اوقات این چشم‌ها و لب‌ها آرایش و رنگ و لعاب بسیار زیبایی هم دارند. چیزی کـه دراین نوع عکس‌ها باید گفت این اسـت کـه آن قسمتی کـه در نمای نزدیک بعنوان عکس پروفایل انتخاب می شود ارتباط مستقیمی با سطح اعتماد بـه نفس افراد دارد.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

مثلاً خانمی کـه از عکس چشم‌هاي درشت و زیبای خود بعنوان عکس پروفایلش استفاده میکند احساس می کند کـه این چشم‌ها نقطه قوت و اعتماد بـه نفس او هستند و نکته دیگری کـه می توان درباره این عکس‌ها گفت احساس خفیف افسردگی اسـت کـه دراین گروه از افراد وجوددارد کـه احساس میکنند فقط بـه این طریق میتوانند توجه دیگران رابه خود جلب کنند.

 

پیام این عکس چیست:

این عکس بهترین چیزی اسـت کـه مـن دارم. هرچیز دیگری درمن بسیار تلخ و ناراحت‌کننده و نا امید‌کننده اسـت.

 

عکس‌ هایی از تمام لحظات زندگی

عده اي از افراد تمام لحظات زندگی خودرا در قالب عکس‌هایي بر پروفایل شبکه‌ هاي مجازی خود می گذراند. اغلب این افراد از یک لیوان نوشیدنی کـه در کافی شاپ گرفته‌ اند و اسنکی کـه برای شام درست کرده‌اند تا لحظه بـه لحظه جاهایی کـه در سفر رفته‌اند و مکان‌هایي کـه دیده‌اند در پروفایل شخصی خود می گذراند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

این افراد عمیقا بـه دنبال جلب مهر و محبت سایرین هستند و دلشان می خواهد دیگران مدام از آن ها بپرسند: فلان جا چطور رفتی؟ این عکس در کدام دانشگاه اسـت؟ این غذایی کـه می خوري خوشمزه بود؟ آن هدیه از طرف چـه کسی بود؟ و…

 

پیام این عکس چیست:

مـن بـه شدت نیازمند تعامل با دیگران هستم و برخی نیازهای تامین نشده در زندگیم دارم کـه از این طریق احساس برآورده شدن انها را می کنم و از این‌کـه دیگران اظهارنظرهای خوشایند و آمیخته با توجه برایم دارند بسیار لذت می برم و مدام دلم می خواهد دیده شوم.

 

عکس‌ هایی با دستمایـــــــۀ ترکیب‌ های جنسی و تحریک کننده

حتماً شـما هم از این دست عکس‌ها زیاد دیده‌اید! در این جا نمی خواهیم بگوییم معنای صددرصد بد و منفی از این عکس‌ها استنباط میکنیم. بلکه نمایش این عکس‌ها نشان دهنده‌ي امتیازی اسـت کـه صاحبان این پروفایل‌ها بشما می دهند تا بـه آنان توجه کنید و برای آشنایی بیشتر با آنان مشتاق شوید.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

حتی گاهی اوقات دست و پایتان را گم کنید و پس از لایک و تحسین صاحب پروفایل ابراز علاقمندی کنید. درواقع این عکس‌ها بشما میگویند کـه صاحب پروفایل معایب بسیار اندکی دارد و هرآنچه لازم اسـت ببینید این جا وجوددارد!

 

پیام این عکس چیست:

درست اسـت کـه این عکس چیزهای زیادی درباره مـن میگوید اما چیزهای بسیار جذاب تر دیگری هم درباره‌ي مـن هست کـه نمیدانید! مـن چیزی هستم کـه دیگران نمی توانند باشند.

 

سلفی‌ های پرزرق و برق با لباسـهای شیک

بنظر می رسد عده اي از افراد علاقه وافری بـه انداختن عکس سلفی از خودشان در هنگام رانندگی، راه رفتن، دویدن، غذا خوردن، دیدار با دوستان و…. دارند. و البته در تمام این عکس‌ها سعی می کنند بهترین لباس‌شان را بپوشند و آرایش و پیرایش خوبی داشته باشند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

شاید بیراه نباشد اگر بـه عده اي از یان افراد لقب خودشیفته بدهیم و بگوییم طبق معمول خودشیفته‌ها مدام از خودشان عکس‌هاي زیبا و پر زرق و برق سلفی می اندازند و از دیدن عکسهای خودشان لذت میبرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن یک نیاز روانی بسیار پنهان بـه تحسین شدن دارم و بـه دنبال کسب هویت در شبکه‌هاي مجازی هستم و بسیار دوست دارم کـه رهبری و مدیریت گروهی از افراد رادر تمام رسانه‌ ها بـه مـن بسپارند چون احساس می کنم از بقیه برتر، زیباتر، خوش پوش‌تر و جذاب تر هستم.

 

عکـــس‌ های نیم رخ صورت

یادم می آید سال ها پیش کـه تازه بـه عضویت شبکه اجتماعی لینکدین درآمده بودم آقایی کـه عکس پروفایلش نیمرخ ترسناکی از صورتش بود مدام برایم مزاحمت ایجاد میکرد تا این‌کـه وادار شدم وی را بطور کلی از ارتباطات حرفه‌اي خودم حذف کنم.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

عکس‌هاي نیمرخ طبق معمول سعی دارند بخش خوبی از خودرا نمایش دهند و بخش بزرگ ناخوشایند شخصیتی یا رفتاری خودرا اینگونه مخفی میکنند. شاید فرض‌شان این اسـت کـه دیگران با دیدن چهره کامل انها با خود میگویند: اه این چهره لعنتی مـن رو اذیت میکنه!!

 

پیام این عکس چیست:

این تصویر فردی اسـت کـه یک روی خیلی خوب و یک روی ناجور دارد. و البته عکس فردی اسـت کـه زمان زیادی را جلوی آینه سپری میکند، وضعیت میمیک چهره‌اش خیلی برایش مهم اسـت و این عکس را از بین هزاران عکس خود با وسواس و دقت انتخاب کرده اسـت.

 

عکس‌ هایی با تصویر دوســـت‌ های بسیار گرم و صمیمی

در عده اي از شبکه‌هاي اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک کـه ارتباطات طبق معمول در حد مجازی باقی می مانند و عموما عدد تماس و آشنایی بیشتری میان افراد رد و بدل نمی شود هروقت عکس پروفایلی را دیدید کـه دو دوست صمیمی کنار هم بودند و خواستید ترجیح دهید کدام یک از آن ها صاحب پروفایل اسـت شک نکنید کـه صاحب پروفایل آدم خوشگل توی عکس نیست!!!

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

افراد در اینجور شبکه‌ها طبق معمول با دوستان زیباتر خودشان عکس می اندازند کـه هم بـه واسطه قانون مشابهت زیباتر بنظر برسند هم بـه واسطه آن تصویر زیبا از دوستشان بتوانند دوست‌هاي جدید و لایک‌هاي جدیدی بگیرند. در حالت کلی عکس‌هاي صمیمی با یک دوست معنی زیر را دارد.

 

پیام این عکس چیست:

مـن دلبستگی دارم کـه خودم رابه شـما یک آدم بسیار مثبت از نظر روابط اجتماعی نشان دهم و حتی با توجه بـه این‌کـه دوستانم را دیر بـه دیر میبینم اما میخواهم نشان دهم کـه دوستان خوب و صمیمی زیادی هم دارم و اوقات بسیار خوبی رابا دوستانم می‌گذرانم.

 

عکس‌ های منظره و طبیعت

طبق معمول افراد کمرو و خجالتی از گذاشتن عکس خودشان بعنوان پروفایل در شبکه‌هاي اجتماعی پرهیز می کنند و ترجیح میدهند عکس‌هایي از منظره‌هاي زیبا و شگفتی‌هاي طبیعت بگذارند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

البته در بسیاری موارد هم بدلیل ملاحظات خانوادگی«سختگیری زن یا شوهر» و شغلی«تابوهای محل کار و سازمان محل خدمت» وادار هستند از گذاشتن عکس خودشان اجتناب کنند و یک تصویر از منظره‌اي زیبا و طبیعت بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

عموما علاقه‌اي بـه جلب توجه شـما ندارم و سرگرم کار و زندگی خودم هستم.

 

عکس افراد با ادای شکلک‌ های زشــت و مسخره

درباره کسانی کـه عمدا در عکس‌هاي پروفایل‌شان شکلک درمی‌آورند چـه می توانیم بگوییم؟ هیچ چیز. افراد زیبارو شکلک درمی‌آورند زیرا می توانند با زشت یا مسخره بودن کنار بیایند. زشت‌ها هم شکلک درمی‌آورند چون میخواهند شبیه آدم‌هاي جذاب باشند و شکلک دربیاورند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

همچنین کسانی کـه نه زشت هستند و نه زیبا، انها هم بعضی اوقات برای بامزه‌گی شکلک در می‌آورند، هرچند بعضی مواقع هم بـه این دلیل شکلک در می‌آورند کـه احساس می کنند بـه اندازه کافی زیبا نیستند و قانون عکس نیمرخ راکه پیش‌تر گفتیم یاد نگرفته‌اند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن واقعا نمی دانم چرا این عکس را گذاشته‌ام اما یک چیزی را خوب می دانم و آن اینست کـه در دریای بیکران فضای مجازی در حماقت تنها نیستم و میخواهم بدنیا نشان دهم کـه فقط چیزهای خوب و زیبا بـه درد اشتراک‌گذاری نمیخورند.

 

عکس‌ های زیادی شاد و خوشحال و خوشبخت

درباره عکس‌هاي همیشه شاد و روبه پیشرفت و خوشحال آدم‌ها همیشه یک حس تردید داشته باشید. درواقع آدم‌ها از لحظات ناراحتی و اندوه خود عکس نمیگذارند و طبق معمول سعی میکنند در فضای مجازی نشان دهند همه ی چیز روبه راه اسـت و مـا یک خانواده خوشبخت یا یک زوج بسیار صمیمی و عاشق و شاد هستیم.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

گاهی هم آدم‌ها با گذاشتن عکس‌هایي سعی می کنند خودرا از آسیب‌هاي احتمالی و پیش ‌روی خود حفظ کنند و نشان دهند بـه یک رابطه عاطفی و عشقی پایبند هستند و نباید کسی برایشان مزاحمت عاطفی درست کند.

 

پیام این عکس چیست:

همیشه همینقدر کـه نشان می دهم شاد و خوشبخت نیستم. یکجای کار رابطه‌ام اشکال دارد و نگران این رابطه هستم اما آرزو و رویایم این اسـت کـه همیشه همینقدر شاد ودر کنار هم باشیم. همیشه همینقدر رضایتمند نیستم و حسرت ایامی را می خورم کـه سراسر شادی و نشاط بوده‌ایم.

 

عکس کودک

حتماً همین هم اکنون در کانتکت فهرست شـما هم چند عکس پروفایل هست کـه عکس بچه‌ هاي کوچولو و بامزه اسـت کـه ژستهای خیلی جالبی دارند.عده اي از افراد بدلیل ملاحظات خانوادگی «سختگیری زن یا شوهر» امکان استفاده از عکس خودرا ندارند و ترجیح می دهند از عکس فرزندشان استفاده کنند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

این موضوع چیز دیگری را هم نشان می دهد و آن این اسـت کـه وابستگی زیادی بـه فرزندشان دارند و وی را تجسم آینده خود می بینند و با این عکس می خواهند بـه دیگران بگویند مـن یک خانواده دارم.

 

پیام این عکس چیست:

پیام اول: مـن و فرزندم یک تیم منحصر بـه فرد و رو بـه آینده هستیم. پیام دوم: روزگار بزرگی چیز خوشایندی برای مـن ندارد ترجیح میدهم کـه دوران کودکی‌ام برگردم.

 

عکس‌ های مفهومی و پس زمیـنه‌ های فلسـفی و دورنـما

آدم‌هاي افسرده و غمگین طبق معمول علاقه‌اي بـه انتشار عکس‌هاي خود در فضای مجازی ندارند و درواقع هیچ عکسی از خودرا خوب و زیبا و مناسب نمی بینند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

خیلی دیر بـه دیر عکس پروفایل خودرا تغییر میدهند و سعی می کنند احساس رخوت و ناامیدی و افسردگی‌شان را در عکس‌ها نمایش دهند. این افراد از تغییر و تحول بیزار هستند و ترجیح می دهند عکس‌هاي تیره و تاریک رابه جای عکس خودشان بگذارند.

 

پیام این عکس چیست:

دنیا بـه اندازه کافی محل شاد و بانشاطی نیست و این تصویر و جمله اندوه بزرگ مـن را از بدنیا آمدن و زیستن دراین جهان و رفت و آمد با آدم‌هایي کـه عذابم میدهند نشان میدهد.

 

عکس‌ های افراد مـغرور با وسایل، منزل یا ماشـین لاکچری

افراد قدرت طلب و مغرور همیشه سعی میکنند قیافه‌اي از خودشان بـه نمایش بگذارند کـه قدرت و جذبه و اعتماد بـه نفس و ثروت‌شان رابه رخ دیگران بکشند.

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

مثلاً اگر ماشین گران‌قیمتی خریده‌اند کنار ماشین می ایستند و عکس می گیرند یا اگر شغل مدیریتی و سطح بالایی تصاحب کرده‌اند پشت میزشان عکس‌میگیرند یا حتی در حیاط و کنار استخر ویلای‌شان عکس‌ می اندازند. این افراد می خواهند از تمام چیزهایی کـه بـه آن ها افتخار می کنند تصویری در فضای مجازی منتشر کنند و ژست آدم عدد یک را بگیرند.

 

پیام این عکس چیست:

مـن قدرتمندم!

 

پروفایل‌ های بدون عکس

اگرچه اینروزها کمتر کسی اسـت کـه علاقه‌اي بـه عکس‌ دار کردن پروفایلش در شبکه‌هاي مجازی نداشته باشد اما همان‌ گونه هستند افرادی کـه شـما می بینید هیچ تصویری در صفحه‌شان نیست. خب اولین احساسی کـه در مواجهه با این فرد پیدا میکنید چیست؟ ذهن‌تان درگیر او می شود؟ مدام با خود میگویید او چـه شکلی اسـت؟

عکس پروفایل هایی که نباید از آنها استفاده کنیم

چـه جور آدمی اسـت؟ چـه جایگاه و موقعیتی دارد؟ و هیچ سرنخی در عکس طرف مقابلتان پیدا نمیکنید کـه بتوانید حدس‌هایي بزنید. شناختن آدمی کـه هیچ عکسی از خودش نگذاشته و حتی تصویر یک منظره یا طبیعت یا جمله فلسفی را هم مناسب ندیده اسـت واقعا سخت اسـت. اما ساده ترین پیام این عکس این‌چنین اسـت.

 

پیام این عکس چیست:

پیام خیلی فوری کـه این عکس پروفایل منتقل می کند این اسـت کـه صاحـب این پروفایل یا اساسـا آدم ناخوشایندی اسـت و یا خودش آن گونه دربـاره خـودش فکر میکند. یا اندکی پریشان‌خاطر اسـت و ترجیح میدهد شـما با هیچ منظره و تـصویری وی را قضاوت نکنید. یا شاید هم یک مـقام مـهم رسمی، نظامی، سیاسی یا شـبیه این ها دارد و ترجیح میدهد هیچ عکس در پروفایلش نباشد.