پارس ناز پورتال

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟ 

اگر برای خرید عینک آفتابی به فروشگاه ها مراجعه می کنید بهتر هست تا درمورد گزینش و خرید یک عینک آفتابی مناسب اطلاعاتی داشته باشید. عینک آفتابی مفید باید از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کند. اشعه فرابنفش به قرنیه و شبکیه چشم آسیب میرساند.

 

به نظر میرسد خرید یک عینک آفتابی کار بسیار ساده ایست. شما باید به دنبال یک عینک باشید که شیشه‌هاي آن تیره هست و شکل آن به صورت شما بیاید! واقعا ساده‌تر از این هم می شود؟ اما متاسفانه گزینه یک عینک آفتابی مناسب آنقدرها هم که شما تصور میکنید ساده نیست!

 

دیدنی هست بدانید که اگر همین عینک تیره رنگ به درستی گزینه نشود، سلامت چشم‌هاي شما، یکی از مهم ترین اعضای بدنتان، به خطر می‌افتد. به همین علت اگر قصد خرید عینک آفتابی را دارید، باید حتما پیش از خرید از انواع عینک‌هاي آفتابی و ویژگی‌هاي ضروری که هر عینک باید آن ها را دارا باشد آگاهی داشته باشید.

 

هر عینک آفتابی مفید باید دارای چهار ویژگی اصلی باشد

عینک آفتابی مفید باید از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کند. اشعه فرابنفش به قرنیه و شبکیه چشم آسیب میرساند. عینک آفتابی‌هاي استاندارد و مفید میتوانند به طور 100درصد از ورود اشعه فرابنفش به داخل چشم پیشگیري کنند.

 

عینک آفتابی مفید باید مانع ورود نور چندان باشد. هر گاه چشم در برابر نور چندان قرار می گیرد، عنبیه به طور خودکار تا جاییکه ممکن هست بسته میشود. پس از این مرحله باز هم عنبیه به طور خودکار کمی باز می شود اما با ورود نور دوباره بسته می شود. اما ورود همین میزان نور کم برای آسیب دیدن شبکیه چشم کافیست.

 

اگر عینک آفتابی مفید و با کیفیت باشد میتواند تا 97 درصد از ورود نور به چشم پیش گیری کند. بازتاب نور بر سطوح روشن، خصوصا برف، برای چشم بسیار مضرند و باعث ورود نور زیادی به آن می شوند.عینک آفتابی مفید از چشم‌ها در برابر درخشندگی و تشعشات مستقیم محافظت میکند. تابش آفتاب بر بعضی سطوح،

 

نظیر آب، باعث میشود نور به صورت متمرکز و چندان بازتاب پیدا کند. این بازتاب به حدی چندان هست که گاه در صورت ورود آن به چشم، تا مدتی اشیا دیگر در نظر فرد سیاه به نظر می رسند. عینک آفتابی مفید از این مشکل و ورود نور متمرکز به چشم پیشگیري میکند.

 

عینک آفتابی مفید بعضی فرکانس‌هاي نور را حذف می کند. بعضی فرکانس‌هاي نور میتواند دید را تار کند و بعضی دیگر میتوانند کنتراست را افزایش دهند. گزینه رنگ مناسب برای عینک آفتابی باعث می شود عملکرد انها در موقعیت‌هاي خاص بهبود یابد.هنگامیکه شما عینک آفتابی نامناسب، و معمولا ارزان قیمت، خریداری می کنید،

 

نه تنها از تمام این ویژگی‌هاي ضروری چشم پوشی کرده‌اید، بلکه حتی ممکن هست آسیب‌هاي مازاد نیز بر چشم خود وارد کنید. برای مثال ما در حالت عادی در مواجهه با نور، چشمان خود را تنگ می کنیم. اینکار باعث میشود اشعه فرابنفش کمتری وارد چشم‌ها شود.

 

اما اگر یک عینک آفتابی غیر استاندارد بر چشم‌هایمان باشد، از آنجا که این عینک‌ها مانع از ورود مقداری از نور میشوند، ما چشمان خود را در حالت عادی و باز نگه می‌داریم. در نتیجه تمام اشعه فرابنفش زیان آور به طور کامل به راحتی به شبکیه چشم ما می رسد و آسیب‌هاي جدی به آن وارد میکند.پس می بینید که در خرید عینک آفتابی باید وسواس زیادی به خرج داد. قیمت یک عینک آفتابی لزوما نشان دهنده استاندارد و کیفیت آن نیست…

 

شکل عینک باید مناسب باشد. اندازه قاب عینک باید به میزانی باشد که از تماس نور با اطراف چشم نیز جلوگیري کند. پس بهتر هست همۀ وقت} به دنبال عینکی با اندازه قاب نسبتا بزرگ باشید.گرچه معمولا عینک‌هاي ارزان قیمت استاندارد نیستند اما تصویر آن صادق نیست.

 

در بسیاری موارد، عینک‌هاي گرانقیمت، که گاه قیمت آن ها به علت وجود نام تجاری خاص بالاست، از استاندارد‌هاي لازم برخوردار نیستند و نمیتوانند از چشم‌ها نهایت مراقبت و محافظت را به عمل آورند.به طور کل، شما می توانید با یک قیمت متوسط و رعایت چند نکته، یک عینک آفتابی مفید و کاربردی خریداری کرده و از آسیب دیدن چشم‌هایتان پیشگیری کنید. کافیست این نکات را همواره مد نظر قرار دهید:

 

به دنبال قدرت محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش «UV» باشید. با رنگ یا قیمت یک عینک آفتابی فریب نخورید. توانایی عینک برای پیشگیري از ورود اشعه فرابنفش به میزان تیره بودن یا رنگ عینک ربطی ندارد. پلاستیک یا شیشه، جنس عینک هر چه که باشد، می توان هنگام ساخت آن با اضافه کردن مواد شیمایی خاص به ترکیبات آن کاری کرد که اشعه فرابنفش نتواند از آن عبور کند.

 

همۀ وقت} به دنبال عینکی باشید که بر روی آن نوشته شده باشد 99 – 100 درصد مانع از ورود UV هست.بعضی تولیدکنندگان بر محصول مینویسند «جذب UV به میزان 400nm» این جمله نیز به معنای کامل بودن محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش هست.

 

شکل عینک باید مناسب باشد. اندازه قاب عینک باید به میزانی باشد که از تماس نور با اطراف چشم نیز جلوگیري کند. پس بهتر هست همۀ وقت} به دنبال عینکی با اندازه قاب نسبتا بزرگ باشید. هر چه اندازه قاب عینک بزرگ‌تر باشد، احتمال ورود نور و اشعه‌هاي زیان آور به چشم کاهش پیدا می کند.

 

مطمئن شوید عینک به میزان کافی از ورود نور به چشم‌ها پیشگیری می کند. عینک آفتابی استاندارد باید مانع از ورود 75 – 90 درصد نور شود. معمولا این میزان با میزان تیره بودن عینک رابطه مستقیم دارد. در نتیجه اگر میخواهید مطمئن شوید که عینک به میزان کافی مانع از ورود نور می شود یا خیر، در مقابل آینه بایستید

 

و به گزارش پارس ناز چشم‌هاي خود را از پشت عینک دیدن کنید. اگر توانستید چشم‌هایتان را از پشت عینک مشاهده نمایید، باید به دنبال یک عینک تیره‌تر باشید.لنز عینک باید با کیفیت باشد. لنز عینک آفتابی نباید در قسمتی پررنگ و در قسمتی کم رنگ باشد. همین طور هیچ نوع انحنای غیر معمول نباید بر آن وجود داشته باشد. برای پی بردن به این نکات،

 

عینک را در فاصله 30 الی 50 سانتی متر از چشم‌هایتان قرار دهید و حرکت کنید. اگر حالتی غیر عادی در لنز عینک باشد، شما خیلی زود متوجه خواهید شد.عینک آفتابی برای هر شرایطی مناسب نیست. همواره به یاد داشته باشید که انجام فعالیت‌هاي خاص نظیر جوشکاری، ورزش در برف، خیره شدن به خورشید،

 

حتی در مواقع خورشید گرفتگی، نیازمند عینک‌هاي ویژه‌اي میباشند. عینک آفتابی در این شرایط خاص، حتی اگر دارای برترین کیفیت نیز باشد، نمیتواند از چشم‌هاي شما به طور کامل محافظت کند.